دمشق سوریه

در دو روز گذشته، حدود ۵۶ تن از عناصر تروریستی در جریان درگیری ها در شرق دمشق به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر هم مجروح شدند.

به گزارش مشرق، حومه شرقی دمشق پس از دو ماه آرامش نسبی، شاهد درگیری های سنگین بود و عناصر تروریستی با نقض آتش بس به مواضع نیروهای ارتش سوریه در شهرک «حرستا» هجوم آوردند.

در ۴۸ ساعت گذشته، دهها تن از عناصر تروریستی درصدد بودند پایگاه نظامی ارتش سوریه را در جنوب شهرک حرستا به اشغال خود دربیاروند؛ تروریست ها حملات خود را از حد فاصل غرب شهرک «مدیرا» و شمال شهرک «عربین» آغاز کردند.

 تروریست ها تلاش کردند با اشغال پایگاه نظامی مهم ارتش سوریه در جنوب شهرک حرستا، مسیر ارتباطی را در حد فاصل دو شهرک «حرستا - عربین» برای انتقال نیرو و تجهیزات باز کنند. حملات تروریست ها مانند گذشته با ارسال خودروی انتحاری به منطقه آغاز شد.

**برای مشاهده بهتر جزییات روی نقشه کلیک کنید**

با انفجار خودروی انتحاری در نزدیکی پایگاه نظامی ارتش در جنوب شهرک حرستا، نیروهای سوری از ایستگاه دفاعی شماره یک عقب نشینی کردند و در ایستگاه دفاعی شماره دو برای مقابله با عناصر تروریستی موضع گرفتند.

پس از انفجار خودروی انتحاری و عقب نشینی نیروهای سوری از ایستگاه دفاعی شماره یک، دهها تن از عناصر تروریستی حملات خود را برای پیشروی به سوی پایگاه نظامی ارتش سوریه در جنوب شهر حرستا ادامه دادند.

درگیری ها در شرق پایگاه نظامی ارتش ساعت ها ادامه داشت اما با اعزام نیروهای کمکی و پشتیبانی جنگنده ها، حملات تا حدود زیادی دفع شد. جنگنده های سوری به شدت مواضع تروریست ها را در شهرک های حرستا، مدیرا، عربین و مزارع حومه هدف قرار دادند.

در دو روز گذشته، حدود ۵۶ تن از عناصر تروریستی در جریان درگیری ها در شرق دمشق به  هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر هم مجروح شدند. ۱۳ تن از نیروهای ارتش سوریه هم  جان خود را در جریان درگیری های سنگین شرق دمشق از دست دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از اعزام نیروهای «سپر قلمون» به شرق دمشق خبر داد و گفت: نیروهای دفاع ملی «سپر قلمون» به خوبی ماموریت خود را در غرب دمشق به پایان رساندند و حالا برای پاکسازی مناطق شرقی پایتخت آماده هستند.

وی با بیان این که درگیری ها در حومه شرقی دمشق همچنان ادامه دارد، گفت: پیشروی تروریست ها به طور کامل متوقف شده و در حال حاضر نیروهای ارتش سوریه عملیات معکوسی را برای باز پس گیری ایستگاه دفاعی شماره یک آغاز کرده اند.

به گزارش مشرق، از شهرک «النشابیه» هم خبر می رسد، عناصر تروریستی جبهه النصره حملات گسترده ای را علیه نیروهای سوری ترتیب دادند و توانستند ۴ ایستگاه دفاعی ارتش را در حومه شهرک به اشغال خود در بیاورند.

اما در نهایت با اعزام نیروهای کمکی، عملیات گسترده ای از حومه جنوبی شهرک «النشابیه»   علیه عناصر تروریستی آغاز شد و نیروهای ارتش سوریه صبح امروز توانستند ایستگاه دفاعی اشغال شده را باز پس بگیرند. در جریان پاکسازی این مناطق حدود ۳۰ تن از عناصر تروریستی به هلاکت رسیدند.

به گزارش مشرق، حدود ۴۰ درصد از حومه شرقی استان دمشق همچنان در اشغال عناصر تروریستی «جبهه النصره، جیش الاسلام، احرارالشام و فیلق الرحمن» است. شهرک دوما مرکز اصلی تجمع گروه عناصر تروریستی در حومه شرقی استان دمشق به شمار می آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس