درحالی‌که حکام خون‌ریز آل سعود، مسیر حج ابراهیمی را بر زائران ایرانی خانه خدا بستند، حدود یک‌میلیون زائر ایرانی عتبات عالیات عرفه امسال را در کربلا و کنار مضجع شریف ذبیح‌الله الاعظم حضرت سیدالشهدا سپری کردند و از سویدای دل دعای عرفه آن امام همام را فریاد زدند.

به گزارش مشرق،از جمله مکان‌هایی که هر زائر کربلا آرزو دارد آن را زیارت کند، سرداب مطهر حرم امام‌حسین علیه‌السلام و حضرت عباس ابن علی (ع) است که امسال جمعی از زائران ایرانی توفیق داشتند زیارت عرفه خود را در این مکان‌ها قرائت کنند.
 
امسال دعای عرفه در سرداب حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام را آقای غلامرضا زاده قرائت کرد و آقای محمد پور مداحی این مراسم را عهده‌دار بود.
 
در سرداب حضرت اباالفضل‌العباس علیه‌السلام نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن اویسی دعای عرفه را قرائت کرد و حاج علی فراهانی در این مکان مقدس به مداحی و نوحه‌سرایی پرداخت.
 
همچنین بین‌الحرمین شریف در کربلای معلا شاهد حضور خیل عظيم شیعیانی بود که از سرتاسر عراق، ایران و دیگر نقاط شیعه‌نشین جهان برای زیارت عرفه امام‌حسین خود را به این شهر رسانده بودند.
 
خبرگزاری فرهنگ رضوی تصاویر اختصاصی زیر را از مراسم یادشده تقدیم همه دلدادگان حریم عصمت و طهارت می‌کند. لازم به توضیح است که تصاویر مربوط به این مراسم به‌وسیله تلفن همراه گرفته‌شده است.
 
{$sepehr_album_44594}
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حمیرضا آقاجان ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    0 0
    قربونی امام حسین برم ،روز عرفه بنده به یاد اربعین حسینی انداخت ،توبین احرمین روز اربعین ،خدایا خیلی دلم میخواست که امسال هم در راهپیماییاربعین شرکت کنم ،از عموم خواهران وبردارن آجزانه التماس دعا دارم ،گه بتونم امسال هم در رهاپیمایی شرکت کنم بهترین روزاهای عمرم بود ،خدایا تو خودت راه را برای این بنده سر تاپاتقصیر باز کن .
  • ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    آمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس