در اصلاح هوایی میگن "کشش جی "
که منظور از جی همون شتاب گرانش هست تو ی مسابقات اتومبیل رانی حرفه ای (توربو) هم این اتفاق برای ماشین و راننده میافتده و هر کسی نمیتونه تحمل کنه معمولا خوب ها و حرفه ای ها تا 3جی و فقط عالی ترین ها تا 5 جی رو تحمل میکنند و جالبه بدونید موقع ایجکت هواپیما خلبان فشاری حدود 9 برابر شتاب گرانش رو تحمل میکنه!(البته بعضی ها هم نمیتونند)
این بدبخت که تجهیزات لازم رو همراه نداره معلومه که بیهوش میشود
جهت اطلاع: تجهیزات ضد G:
تجهیزات ضد فشار g مرسوم ( نیوماتیكی ) برای جلوگیری از كشیده شدن خون به اندام های پاینی بدن ، فشار مناسبی را برای این اندام اعمال می كنند .
برای افزایش حفاظت در مقابل فشار G هنگام عملیات با هواپیما های بسیار چابك سامانه ی تنظیم فشار تنفس تحت فشار جی ( PBG ) به مجموعه تجهیزات این هواپیماها افزوده می شود . در این سامانه ، هوای لازم برای تنفس به داخل ریه خلبان ارسال می شود تا اكیژن كافی را جهت تحمل فشار g مهیا سازد . یك محفظه ی لاستیكی ضد فشار نیز ریسك صدمه رساندن به ریه را كاهش می دهد .