روزنامه 20 خرداد 1403

اهانت تهمت و تخریب ممنوع، عبرت از گذشته و سرمشق از رئیسی معیار اصلی در انتخابات پیش رو، سفید شویی آدم کشی، زیر خاکی‌های عصر جدید و .... تیتر برخی از روزنامه‌های یکشنبه 20 خرداد ۱۴۰۳ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • خصوصی سازی عامل تورم IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    20 0
    طی سه دهه قبل با واگذاریهای سراپا فساد صنایع و معادن ثروتساز دولتی ، بخش بزرگی از درامدهای اصلی و با کیفیت دولت(مردم) از دست رفته است . :::: و هر سال با افزایش هزینه های کشور ، این فاجعه در کسری بودجه دولت ( تورم ) خود را بیشتر نشان میدهد !! :::: واگذاریها یک خیانت و خودکشی ملی است !! ::::::: واگذاری صنایع و معادن ثروتساز دولتی = کسری بودجه = تورم دو رقمی :::::: خصوصی سازی در اقتصاد نفتی = خودکشی ::::: خصوصی سازی در اقتصاد و کشورهای صنعتی بهتر جواب میدهد .
    • دانش پور IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      12 0
      خصوصی سازی و بانکهای خصوصی ، بستر اصلی فساد و حفره اصلی اقتصاد ایران
    • mahmoudsalmani1101 IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      0 1
      خیلی ضایع تلاش میکنند سیاست‌_دیانت_ اندیشه مدار کشور دکتر جلیلی دیده نشه رهبرم وعده صادق دادند. .. خیالمان این بار تخت تخته حضرات! از خاکسترِ ققنوس رجایی، سیمرغِ خامنه ای‌ بال گشود، و از آتشی که ابراهیم، برملت خاموش کرد، جلیلی، گلستانه ای پرطراوت را، رونمایی خواهد نمود محمودسلمانی
  • فساد بانکهای خصوصی IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    15 0
    بانک پاسارگاد در بلک لیست وزارت نفت قرار گرفت !
  • ارزش مدیریت و بهره وری IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    16 0
    سود فولادیها و پتروشیمیها در سالهای اخیر عموما به علت خوراک و انرژی مجانی بوده است !! --------- با کاهش این رانتها ، توان مدیریت و بهره وری واقعی ، ارزش خود را نشان خواهد داد .
    • فراهانی IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      8 0
      بله سود بسیاری از این شرکتها در واقع ( بازیافت یارانه انرژی ) است !!
    • سود نجومی=تورم !! IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      6 0
      برای درک میزان سود نجومی و عجیب فولاد مبارکه ، این گزارش دو دقیقه ای در سایت مشرق را ببینید : mshrgh.ir/1410617
  • راه نجات اقتصاد IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    15 0
    راه نجات اقتصاد :‌ صنایع و معادن تاراج شده دولتی را پس بگیرند !! ... مشکلات اقتصادی و تورم کاهش می یابد . ......بسیار ساده است :‌ تاراج صنایع و معادن ثروتساز دولتی = کسری بودجه = تورم :::: پس گرفتن صنایع و معادن تاراج شده دولتی = کاهش کسری بودجه = کاهش تورم .
  • چرا عربستان .... ؟! IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    14 0
    چرا عربستان ۸۰۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد ؟ ... اما دولت ما چند سال است برای برگشت دلارهای صادراتی پتروشیمیها ( و فولادیها ) التماس میکند ؟!! ::: چون نفت و پتروشیمی عربستان ( ارامکو ) هنوز دولتی است ! :::: عربستان این همه مشاور حرفه ای امریکایی و اروپایی دارد !! ::: اما حماقت نکرد !! :::: چوب حراج بر صنایع نفت و پتروشیمی نزد ! ::: و اکنون چنین اقتصادی دارد ! :::: خصوصی سازی در اقتصادهای صنعتی بهتر جواب میدهد ! ::: اما خصوصی سازی در اقتصاد نفتی یعنی خودکشی !❊❊ احیای اموال دولت (مردم) = کاهش کسری بودجه = کاهش تورم
  • کسری بودجه دولت IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    11 0
    کسری بودجه دولت ، عامل اصلی تورم ایران است . :::: این کسری بودجه دو وجه دارد : یعنی ( درامد و هزینه ) ::: ۱ - از بین رفتن بخش زیادی از درامدهای دولت در فرایند فاسد خصوصی سازی ( + تحریم : عامل خارجی ) ۲ - هزینه های سنگین دولت مانند : حقوق شاغلین و بازنشستگان - یارانه سنگین انرژی - فسادها - دفاعی >>>>>>نقدینگی هم خودش معلول کسری بودجه است >>>> پس باید روی علل کسری بودجه و کاهش آنها تمرکز گردد .
  • صحنه سازی زیان دهی !! IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    11 0
    زیان دهی صوری ، به عبارتی صحنه سازی برای زیان دهی ، مهمترین ابزار مفسدین اقتصادی برای تاراج ( و توجیه واگذاری ) صنایع و معادن بی نظیر دولتی در سالهای گذشته بوده است . ::::::: برای ایجاد زیان دهی صوری ، راههای مختلفی وجود دارد . مانند : جابجا کردن هزینه ها و درامدها از یک ماه به ماه دیگر یا از یک سال به سال دیگر ::::یا افزایش تولید ، همزمان با کم کردن فروش :::: یا بالا بردن هزینه ها به انحای مختلف :::: و .... بدانیم : زیان دهی اکثر شرکتها غیر واقعی است و راهی برای فرار مالیاتی یا توجیه واگذاری است ! :::: مردم بیدار باشند ! :::: زیان دهی اکثر شرکتها غیر واقعی است !! ::::: یا سود یک شرکت را به یک شرکت زیرمجموعه یا حیات خلوت دیگر انتقال میدهند !! :::: حسابداران و مدیران مالی فاسد ، با گرفتن شیرینی ، به راحتی یک شرکت عالی را زیان ده و سرطانی جلوه میدهند !!
  • مافیای پتروشیمی و نفت IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    10 0
    عمده درامدهای نفتی کشور ( شرکت غیرشفاف ملی نفت ) را در دو شرکت خصوصی مافیایی بجویید و بیابید : شرکت سرمایه گذاری اهداف - شرکت تابان فردا ........ قابل توجه مسنولان ، اساتید و دیگر دلسوزان ایران عزیز ... .... این دو شرکت با چراغ خاموش ، سهامدار اصلی بخش زیادی از پتروشیمیها و پالایشگاههای ایران هستند -- -- اهداف - - تابان فردا - - قوه قضاییه و مجلس میتوانند با تفحص قاطع از این دو شرکت + صندوق بازنشستگی صنعت نفت ، گره از اقتصاد ایران و کسری بودجه ، بگشایند !
  • حذف شرکتهای مافیایی IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    8 0
    مشکل بزرگ و قابل حل اقتصاد کشور و صنعت نفت این است که شرکت ملی نفت و صندوق بازنشستگی نفت به زایشگاه شرکتهای مافیایی تودلی تبدیل شده اند که درامدهای اصلی کشور را کانالیزه کرده و حیف و میل مینمایند !! :::::::: راه حل هم کاملا مشخص است :‌ انحلال شرکتهای مافیایی درون شرکت ملی نفت و صندوق بازنشستگی نفت !! ( در یک کلام : ساده سازی و پاکسازی قاطع شرکت نفت ). :::::: ساده سازی هوشمندانه ، حلال بسیاری از مسایل و راه نجات در زندگی و اقتصاد است !! .... اجازه ندهیم سازمانها و شرکتها پیچیده شوند !! ... پیچک های هرزه ، درخت اقتصاد را تضعیف میکنند ! .... ساده نگه داشتن و ساده سازی هوشمندانه ، راه نجات در زندگی و اقتصاد است !! .... سادگی : راه نجات زندگی ..... سادگی : راه نجات اقتصاد .... سادگی : راه خوشبختی !!
  • یگانگی IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    8 0
    پیشرفت و توسعه پایدار یک جامعه بر اساس عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی است .... پیشرفت و توسعه پایدار
  • فوتبال بی خاصیت IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    9 0
    دستمزدهای فضایی و پول کشوربرای فوتبال سراپا فساد و بازیکنان نجومی .... افتخار آفرینی در سایر ورزشها !!! .... عجب رسمیه !! ....
    • عدرخواهی مسنولان کشور IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      7 0
      در یک جامعه سالم ، مطالبات و توجه مردم اساسا روی ورزش همگانی است ! ( به جای ورزش حرفه ای )
    • پیاده روی IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      7 0
      بیست دقیقه پیاده روی روزانه ، بهترین و ارزانترین خدمتی است که هر کس میتواند به خودش بکند . :::: و زندگی خود را با حداقل مشکلات سپری نماید !! :::: ( پیاده روی در منزل ، اتاق یا بیرون منزل ، پیاده روی و تحرک به هر شکل ممکن )
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    6 0
    لعنت ابدی بر رژیم آپارتاید کودک کش و زن کش اسرائیل
  • عدرخواهی مسنولان کشور IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    8 0
    مسنولان کشور به ویژه روسای قوا و نمایندگان ( به ویژه نمایندگان کمیسیونهای اقتصادی ، اجتماعی ، صنعت و معدن ، بودجه و تلفیق ) برای تکرار فاجعه تورم بالای ۳۰ درصد باید از مردم عذر خواهی کنند ؟! ...... تفکرات اقتصادی دچار انحراف و ایراد اساسی میباشد ! .... پای زندگی میلیونها نفر در میان است . ..... اشتباهات اساسی در تفکرات و تصمیمات اقتصادی وجود دارد .... >>>>> و مهمترین انحراف : چوب حراج بر صنایع و معادن دولتی بی نظیر و ثروتساز ، در قالب خصوصی سازی سراپا فساد است !!! ... صنایع و معادن دولتی متعلق به خزانه و کل مردم هستند !! .... واگذاری آنها به حیات خلوتها و حتی به صندوقهای بازنشستگی ، خیانت به مردم و خودکشی اقتصادی است !!
    • رییس کمیسیون اقتصادی IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      7 0
      رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با چندین دوره حضور در مجلس و ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس ، چگونه به خود اجازه میدهد کاندیدای ریاست جمهوری شود ؟؟!! ...... ایشان باید تاکنون ضمن عذرخواهی ، استعفا داده باشد !! ....... ایشان فساد در صنایع و معادن کرمان را رسیدگی کند ، حل مشکلات کشور پیشکش !!!
  • رای میدهم اگر ... IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    4 0
    رای میدهم اگر ... طی دو هفته آینده تا انتخابات ... چند برخورد قاطع و کوبنده با فساد اقتصادی مشاهده شود !! .... از سوی سه قوه ... دولت ... مجلس ... قوه قضیه .... در مورد فساد شدید بانکهای خصوصی .... برگشت صنایع و معادن دولتی تاراج شده .... برخورد با فساد کلان در شرکت نفت ... پتروشیمی ... ایمیدرو .... ایدرو .... خودروسازان ....
    • شیبانی IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      3 0
      بله بزرگترین نیاز کشور ، مبارزه قاطع با فساد اقتصادی است
    • نمایندگان کرمان - قابل توجه IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      4 0
      ("MVM "، مدیران خودرو) در سال 1383 در کرمان - منطقه ویژه ارگ بم وارد عرصه مونتاژ و تولید خودرو در بخش خصوصی شد. مدیران خودرو به‌صورت شرکت مشترک با شرکت چری چین اداره می‌شود و جوینت ونچر آن با شرکت چینی در سال 1389 انجام شده است. ـــــــ افزایش تعداد شرکت ها ـــــــ مدیران مدیران خودرو در سال 1398 با تاسیس شرکت کوروش موتور آریا مشارکت در طرح ها و پروژه های خودروسازی را گسترش دادند. البته در موضوع فعالیت این شرکت ایجاد و توسعه انواع کارخانه ها و واحدهای مسکونی و تجاری، واردات و صادرات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی و هر نوع مشارکت حقوقی و مدنی، با استفاده از تسهیلات ریالی و ارزی نیز دیده می شود. ـــــــــــ همچنین رد مدیران خودرو را می توان در شرکت دنیای قطعات پارتیان صنعت بم نیز دید. در آگهی روزنامه رسمی این شرکت در تاریخ 9 اسفند 1401 خودروسازی مدیران به نمایندگی از آقای یوژ لی، بهرام شریعت به سمت نایب رئیس هیات مدیره و همچنین پارتیان کیمیا صنعت را می توان دید. ــــــ بنابراین این خانواده خودرویی با شراکت چینی ها و ایجاد چند شرکت خودروسازی و تجاری طی 20 سال گذشته به یکی از بازیگران مهم این حوزه تبدیل شده اند. این خانواده طی چند سال گذشته توانسته اند 3 میلیارد و 348 میلیون دلار ارز نیمایی و دولتی برای واردات قطعات و خودروی چینی و دیگر کالاهای مجاز وارداتی دریافت کنند. ـــــــ یک درخواست عجیب ـــــــ بهرام شریعت مدیرعامل مدیران‌خودرو در راستای برنامه های توسعه ای خود در یک نشست خبری که در حاشیه نمایشگاه تحول صنعت خودرو در شهریور 1401 برگزار شده بود از یک درخواست جدید از دولت رونمایی کرد و گفت: «این شرکت از دولت خواسته یک معدن مس یا پانیوم به مدیران خودرو اختصاص دهد تا از آن برای ساخت خودروهای برقی استفاده کند.»
  • رای میدهم اگر ... IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    4 0
    رای میدهم اگر ... طی دو هفته آینده تا انتخابات ... چند برخورد قاطع و کوبنده با فساد اقتصادی مشاهده شود !! .... از سوی سه قوه ... دولت ... مجلس ... قوه قضاییه .... در مورد فساد شدید بانکهای خصوصی .... برگشت صنایع و معادن دولتی تاراج شده .... برخورد با فساد کلان در شرکت نفت ... پتروشیمی ... ایمیدرو .... ایدرو .... خودروسازان ....
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    0 0
    سازندگی ،دوئل کار امدی ؟!اصلا شما افساد طلبان میدونید کار امدی یعنی چی 🤔🧐😔
  • خلیلی IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    2 0
    جای یک خلخالی در اقتصاد خالیست
  • بورس و کارگزاران IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    2 0
    اصلاح طلبان ( کارگزاران ) در سال ۹۹ با همکاری دولت روحانی ، ب،رس را به شدت رشد دادند . میلیاردها تومان پس انداز کردند و حالا با آن پول ، ترکتازی و توطنه نمیکنند !!
  • بورس و کارگزاران IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    2 0
    اصلاح طلبان ( کارگزاران ) در سال ۹۹ با همکاری دولت روحانی ، بورس را به شدت رشد دادند . میلیاردها تومان پس انداز کردند و حالا با آن پول ، ترکتازی و توطنه نمیکنند !! + راه انداری نشریات زنجیره ای برای شیطنت !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس