کد خبر 1085809
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
عکس/ «کوه‌مبارک» دیدبان خلیج فارس

۳۰ خرداد سال گذشته بود که پهپاد متجاوز MQ-۴C آمریکا پس از یک پرواز طولانی که بر فراز آب‌های خلیج فارس، در مسیر بازگشت خود و در محدوده «کوه‌مبارک» در استان هرمزگان مورد اصابت موشک قرار گرفت.

به گزارش مشرق، ۳۰ خرداد سال گذشته بود که پهپاد متجاوز MQ-۴C آمریکا مشهور به ترایتون که از مبدأ پایگاه ظفره در امارات متحده عربی به پرواز درآمده بود، پس از یک پرواز طولانی که بر فراز آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا محدوده چابهار و در مجاورت مرز هوایی جمهوری اسلامی ایران انجام داد، در مسیر بازگشت خود و در محدوده «کوه‌مبارک» در استان هرمزگان پس از تجاوز چند کیلومتری به مرزهای هوایی کشورمان مورد اصابت موشک سامانه پدافندی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه قرار گرفت و سرنگون شد.

«کوه‌مبارک» یکی از مناطق استراتژیک واقع در شرق هرمزگان در جنوب ایران است. این شهر در بخش بیابانی شهرستان جاسک و در کرانۀ دریای عمان واقع شده است و عمده فعالیت مردمان این منطقه صیادی است.

کوه‌مبارک از طریق راه اصلی در ۱۵۵ کیلومتری میناب و ۶۵ کیلومتری جاسک قرار دارد. این منطقه در دهانه ورودی دریای عمان به تنگه راهبردی هرمز واقع شده است و هر شناوری که بخواهد وارد تنگه هرمز و خلیج فارس شود باید از مقابل این منطقه عبور کند که همین امر بر اهمیت راهبردی کوه‌مبارک می‌افزاید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    29 0
    درد و بلاتون بخوره تو سر مسئولین و مدیران.
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
      16 1
      سه روز ریش رنگ نشه کوه مبارک اًباد میشه
    • احمد IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      0 0
      سواحل جنوب وقتی آباد میشه که هم ما هم مسئولین متوجه بشیم چه ظرفیتهایی رو میشه کنار سواحل ایجاد کرد. متاسفانه از دوره ای که دست انگلیسیها بوده تا الان ما فقط به چشم راه برای واردات و قاچاق و فروش نفت بهش نگاه می کردیم. در حالی که سواحل می تونن محل استقرار صنایع با توجه نزدیکی به دریا برای سهولت حمل و نقل باشن. دولتهای تکنوکرات ندید بدید هم فقط بلد بودن ادای غرب رو به طور ناقص اطراف تهران دربیارن. فقط تو یه دوره کوتاه شروع کردیم به کشتی سازی و ساخت پالایشگاه که اونم برای ناراحت نکردن کدخدا محدود شد. جنوب ایران بخشی از کشور ماست با ظرفیت های فراوان، نه فقط سنگر دفاع و بندر واردات و چاه نفت.
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    چرا روی پیراهن اون هموطن حروف اختصاری امارات متحده عربی نوشته شده
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    تی شرت ماهیگیر رو سانسور کنید خخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس