کد خبر 999564
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
پرچم نمایه چین و آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به درخواست رئیس‌جمهور آمریکا از پکن برای تحقیق در مورد فرزند «جو بایدن»، گفت پکن در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی‌کند.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه درخواست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای تحقیق در مورد خانواده «بایدن» را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «گنگ شانگ» که در نشست خبری هفتگی صحبت می‌کرد، در پاسخ به سؤالی در مورد درخواست ترامپ، گفت پکن در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

تاثیر عمده جنگ تجاری با چین بر انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

ترامپ که اخیرا به سوء استفاده از اختیاراتش برای بی‌اعتبار کردن «جو بایدن» نامزد پیشتاز دموکرات‌ها متهم شده، هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران به صورت علنی از چین خواست اگر اطلاعاتی علیه بایدن و پسر او، «هانتر»، در اختیار دارند، منتشر کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر هم در یک مکالمه تلفنی که حالا متن آن منتشر شده، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین را برای پیشبرد تحقیقات قضایی علیه هلدینگ «بریسما» که هانتر بایدن یکی از اعضای هیأت مدیره آن است، تحت فشار قرار داده بود. 

ترامپ ادعا کرده است که هدف از استخدام هانتر بایدن، استفاده از نفوذ وی و جلب حمایت دولت سابق آمریکا بوده است. وی همچنین ادعا کرده که پسر بایدن از یک شرکت چینی چند میلیون دلار پول دریافت کرده، بی‌آنکه نقش مشخصی در آن شرکت داشته باشد.

هرچند رئیس‌جمهور آمریکا این موضوع را انکار می‌کند، اما شواهد ظاهرا نشان می‌دهد که او امیدوار است با پیشبرد پرونده قضایی علیه پسر بایدن، رقیب بالقوه خود در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ را بی‌اعتبار کند. انتشار اطلاعات در مورد این اقدامات ترامپ، به آغاز رسمی روند استیضاح وی در مجلس نمایندگان آمریکا منجر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس