ترامپ نمایه

یک متخصص ارشد شورای امنیت ملی آمریکا در امور اوکراین در مجلس نمایندگان این کشور گفت، بخش‌هایی از متن منتشر شده مکالمات رئیس‌جمهور آمریکا و همتای او در اوکراین سانسور شده‌ است.

به گزارش مشرق، «الکساندر ویندمن» متخصص ارشد شورای امنیت ملی آمریکا در امور اوکراین، روز سه‌شنبه در مجلس نمایندگان حاضر شد تا درباره تماس تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی او شهادت دهد.

بیشتر بخوانید:

دموکرات‌های کنگره به دنبال ادای شهادت جان بولتون

رویاهای برباد رفته ترامپ در یک ایالت

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، ویندمن گفت، در متن تماس تلفنی ترامپ و زلنسکی که توسط کاخ سفید منتشر شده است، کلماتی و عباراتی کلیدی حذف شده‌اند.

این متخصص امور اوکراین توضیح داد، این قسمت‌های حذف شده شامل ادعای ترامپ مبنی بر وجود شواهدی است که «جو بایدن» رقیب انتخاباتی او و معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا درباره وجود فساد در اوکراین صحبت کرده است.

همچنین بخش دیگری که حذف شده  است شامل اشاره زلنسکی به شرکت گازی «بوریسما» در اوکراین است که  پسر بایدن پیش‌تر عضو هیئت مدیره آن بود.

ویندمن در این جلسه که بیش از ۱۰ ساعت طول کشید گفت، نگرانی وی بسیار فراتر از حذف شدن قسمت‌هایی از متن منتشر شده مکالمه است. او گفت: «من نگران کل این تماس تلفنی بودم. فکر نمی‌کردم کار مناسبی باشد که از دولتی خارجی تقاضا شود درباره شهروندی آمریکایی تحقیق کند و درخصوص پیامدهای حمایت دولت آمریکا از اوکراین نیز نگران بودم».

ویندمن در ادامه گفت:‌ «دریافتم که اگر اوکراین به‌دنبال تحقیقاتی درباره بایدن و بوریسما باشد، احتمالاً به صورت عملی پارتیزانی تفسیر می‌شود که بدون شک می‌تواند منتج به از بین رفتن حمایت فراحزبی از اوکراین شود که تا کنون توانسته آن را حفظ کند».

«کارولاین مالونی» رئیس موقت کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا، افشاگری‌های ویندمن را «بسیار بسیار بسیار نگران‌کننده» توصیف کرد.

ویندمن که ۲۰ سال در ارتش آمریکا مشغول به کار بوده، با لباس نظامی و مدال‌های آویخته به کتش در این جلسه حاضر شده بود. علاوه بر او شماری دیگر از مقامات و دیپلمات‌های کنونی و پیشین آمریکایی با تحقیقاتی که مجلس نمایندگان از سوم مهر درخصوص اوکراین گیت آغاز کرده، همکاری کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس