کد خبر 999391
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
سوریه

با افزایش احتمال حمله ترکیه به شمال سوریه، مشاور دولت خودخوانده در شمال و شرق سوریه از آمادگی کُردها برای توافق با دمشق خبر داد.

به گزارش مشرق، کُردها در شمال سوریه آمادگی خود را برای توافقی با دولت مرکزی سوریه در راستای حمایت از خود در برابر حملات ترکیه اعلام کردند.

«بدران جیاکرد» مشاور دولت خودخوانده در شمال و شرق سوریه گفت: «در راستای حمایت از مردم و ایفای نقش در تمامی  سوریه، توافق با دمشق ضروری است. این دلیل آن چیزی است که ما بارها تلاش کردیم که به صورت مستقیم یا از طریق روسیه با دمشق مذاکرات برگزار کرده تا به توافقی سیاسی در راستای پایان دادن به بحران سوریه برسیم و با طرحی که به دنبال تجزیه مناطق سوریه است مقابله کنیم.»

بیشتر بخوانید:

پنتاگون: آمریکا از عملیات ترکیه در شمال سوریه حمایت نمی‌کند

وی ادامه داد که آنها همواره بر اهمیت برگزاری مذاکرات جدی با دمشق اذعان داشته و همیشه در راستای رسیدن به این هدف آماده هستند و روسیه می‌تواند در این زمینه به ایفای نقش بپردازد.

دولت آمریکا دیشب خبر داد که در تماس تلفنی ترامپ و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه توافق شد که آمریکا در عملیات ترکیه در شمال سوریه نه مشارکتی داشته باشد و نه از آن حمایتی کند.

خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای  کُرد  دموکراتیک سوریه (SDF) ضمن اذعان به آغاز روند خروج ارتش آمریکا از بخش‌هایی از سوریه، از خلف وعده واشنگتن گله کردند.

نیروهای کُرد دموکراتیک سوریه اعلام کردند: «نیروهای آمریکایی به تعهدات خود عمل نکردند و نیروهای خود را از مناطق مرزی با ترکیه خارج کردند و ترکیه هم‌ اکنون برای عملیات حمله به شمال و شرق سوریه آماده می‌شود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    0 2
    زمان خوبیه سوریه زود حمله کنه همه خاک خودشو ازاد بکنه چه نوافقی؟
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    10 7
    چقدر این قسد دو رو است تا آمریکا هست قلدری میکنه و به محض خیانت آمریکایی ها خَف میکنه و میگه مصالحه می کنم
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
      2 4
      خفه شو
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    5 0
    حالا چه عجله ای بود
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    4 5
    غلط کرد . باید حمله کنن به ترکیه تا بشه کردیه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس