کد خبر 999364
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰
ترامپ ارتش آمریکا

یک مسئول آمریکایی گفت که عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از شمال سوریه در ابتدای امر به بخشی از اراضی این کشور در مرزهای ترکیه منحصر می‌شود.

به گزارش مشرق، مسئول آمریکایی روز دوشنبه به خبرگزاری رویترز گفت که نیروهای آمریکایی تنها از از مناطقی خارج می‌شوند که آنکارا و واشنگتن از قبل بر سر ایجاد منطقه امن بر سر آن توافق کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

سناتور آمریکایی اردوغان را تهدید کرد

چراغ سبز به اردوغان برای حمله به کردها فاجعه است

بر اساس این گزارش، مقام آمریکایی مشخص نکرده که «نیروهای آمریکا از سوریه خارج خواهند شد یا به مکان دیگری منتقل می‌شوند».

این در حالی است که واشنگتن دیروز (یکشنبه) اعلام کرد که در عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه مشارکت نمی‌کند و امروز (دوشنبه) خروج نظامیانش از یک منطقه راهبردی در سوریه را آغاز کرد.

در پی انتشار اخباری از استقرار تجهیزات نظامی و نظامیان ترکیه در مرز شمالی سوریه، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن نه از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه حمایت می‌کند و نه در آن مشارکت یا مداخله می‌کند.

این تصمیم آمریکا خشم گروه مسلح موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» یا همان «قسد» را برانگیخته است. در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ نیروی آمریکایی در شمال شرق سوریه مستقر هستند. این نظامیان با «یگان‌های مدافع خلق» در سوریه همکاری نزدیکی داشته‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    0 0
    بي شك ترامپ انسانيت ندارد چون همه چيز را به رنگ تجارت ميبيند بنابراين اين آدم براي بدست آوردن پول هرنوع وحشي گري ممكن است انجام دهد وبه اون اردوغان احمق بي شرف بي ناموس چراغ سبز نشان دهد .فقط درود بر جمهوري اسلامي كه خوب آمريكا را شناخته است
  • م IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    0 0
    درود بر ترامپ که به همه وعده های انتخاباتیش عمل کرد.... تروریست های پ ک ک باید کشته بشن تا منطقه رنگ آرامش ببینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس