کد خبر 998895
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
منافقین آلت دست کشورهای مختلف هستند/ ریاض از سازمان بیگاری می‌کشد

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: منافقین در طی سال‌های متمادی به‌عنوان آلت دست کشورهای مختلف بوده و به نحوی برای کسب پول پیمانکاری می‌کردند.

به گزارش مشرق، محمدصادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به برگزاری نشست خبری گروه مجاهدین خلق برای اثبات نقش ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو گفت: بقایای گروه مجاهدین برای ادامه حیات خود به‌دنبال کسب پول بوده و در  این راه به منشا و راه دستیابی آن اصلا توجهی ندارند.

کوشکی با بیان اینکه هرچند منافقین در طی سال‌های متمادی به‌عنوان آلت دست کشورهای مختلف بوده و به نحوی برای کسب پول پیمانکاری می‌کردند، گفت: منافقین مابه‌ازای ارائه اطلاعات پول می گیرند ولی کاری که آنان در موضوع آرامکو انجام دادند یک بیگاری بود و بعید می‌دانم بتوانند از ریاض پولی بگیرند.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به بیانیه تروئیکای اروپایی در مسئول دانستن ایران در حمله به آرامکو گفت: آنچه اروپاییان در سطح رئیس جمهور و نخست وزیر ادعا کردند را حتی خود عربستان سعودی مطرح نمی‌کند، چراکه اصلا مدرکی در این‌باره وجود ندارد، حتی خود اروپایی‌ها تاکنون مدرکی ارائه نکرده‌اند.

استاد دانشگاه تهران با تاکید بر پیشرفت تکنولوژیکی و امکان رهگیری مکان حمله با کمک ماهواره خاطر نشان کرد: اروپایی‌ها به‌رغم ادعا در مسئول دانستن کشورمان تاکنون مدرکی دال بر رصد راداری و کنترل ماهواره‌ای ارائه نکرده‌اند.

کوشکی افزود: مطمئنا اگر آنان چنین مدرکی داشتند که بر اساس آن می‌توانستند ایران را محکوم کنند، آن را با آب و تاب به رسانه‌ها اعلام می‌داشتند. در نتیجه این سکوت اروپایی‌ها باید به این نتیجه برسیم که کار آنان صرفا یک نمایش سیاسی بوده است.

وی تصریح کرد: کاری که مجاهدین برای مقصر اعلام کردن ایران در حمله به آرامکو انجام دادند، صرفا یک نمایش بود که به زعم خودشان فکر می‌کردند در این شرایط می‌تواند پولی از سعودی‌ها طلب کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه برخلاف تصور منافقان سیاست رسمی ریاض محکوم کردن ایران نبوده و حتی در محمد بن سلمان به تازگی از علاقه به مذاکره با تهران خبر داد، تصریح کرد: مجاهدین به‌عنوان یک گروه مزدور وارد نشده و حتی از آن هم تنزل پیدا کرده‌اند.

تحلیلگر مسائل بین‌الملل در خاتمه با اشاره به خبرهایی که در زمینه تلاش مجاهدان برای خرید قایق تندرو منتشر شده بود و شایعاتی که این گروهک می‌خواهد با انجام خرابکاری‌هایی ایران را مقصر جلوه دهد، اظهار داشت: مجاهدین خلق به هیچ وجه چنین توانی نداشته و این موضوعات در حد همان شایعه است و منافقین دیگر توان عملیاتی ندارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس