کد خبر 997980
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
سهراب مرادی

جای سهراب مرادی ستاره 96 کیلویی وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های جهانی 2019 تایلند خالی بود. این خلأ وقتی احساس شد که کیانوش رستمی در کورس رقابت با تیان تائوی چینی و فارس قطری روی تخته مسابقه کم آورد.

به گزارش مشرق، ستاره آسیب‌ دیده 96 کیلویی کشورمان که به خاطر جراحی کتفش به اجبار قید حضور در رقابت‌های جهانی را زد، حالا درکمپ تیم ملی وزنه‌برداری مستقر شده و با انجام تمرینات بدنسازی برای حفظ آمادگی بدنی خود، منتظر است تا برای آخرین بار قبل از دست به وزنه شدن راهی هانوفر آلمان شود. سهراب قرار است بعد از گرفتن تأییدیه نهایی از پزشک معالجش به ایران بازگشته و برای حضور در تورنمنت بین‌المللی سوییس برای کسب سهمیه المپیک تلاش کند. به همین دلیل به سراغ سهراب مرادی رفتیم و با او در خصوص وضعیت کتفش و شانس او برای المپیکی شدن گفت و گو کردیم.

بیشتر بخوانید:

علی‌حسینی شانسی برای حضور در المپیک ندارد

 از آلمان که برگشتی مستقیم رفتی کمپ تیم ملی یا اینکه به تازگی آمدی تهران و تمرینات بدنسازی‌ات را آغاز کردی؟
 وقتی از آلمان برگشتم چند روزی را رفتم اصفهان و کنار خانواده استراحت کردم اما بعد از آن به تهران آمدم و در خانه وزنه‌برداری (کمپ تیم ملی) طبق نظر پزشک معالجم تمرینات بدنسازی و فیزیوتراپی را آغاز کردم. البته در آلمان هم که بودم در یک کلینیک تخصصی بدنسازی و فیزیوتراپی یکسری حرکات تقویتی و کششی را برای حفظ شرایط آمادگی‌ام انجام می‌دادم ولی در تهران یک مقدار تمریناتم را اضافه کردم تا از نظر فیزیکی با شرایط بهتری برای شروع تمرینات تخصصی با وزنه آماده باشم.
 می‌توانی کتف ات را حرکت بدهی یا به آن فشار بیاوری؟
 بله، چند روزی است که بعد از انجام فیزیوتراپی‌های لازم روی کتفم، خیلی حالم بهتر شده و می‌توانم دستم را بالا و پایین بیاورم. شاید خیلی‌ها معتقدند وقتی کتف یک وزنه‌بردار آسیب می‌بیند و کار او به جراحی می‌کشد دیگر عمر ورزش قهرمانی آن وزنه‌بردار تمام شده و مطمئناً بعد از آن نباید خیلی به بازگشتش روی تخته برای تکرار قهرمانی امید داشت اما من به درمان و کاری که دکتر امینی روی کتفم انجام داده، ایمان دارم و معتقدم اگر انسان هدف داشته باشد با صبوری و پشت سر گذاشتن مصائب مختلف می‌تواند با قدرت به هدفی که در ذهن پرورش داده برسد. هدف من هم المپیک و کسب بهترین نتیجه در این رقابت بزرگ است. این را قبول دارم که مسیر سختی برای رسیدن به المپیک و بازگشتم روی تخته با این شرایط وجود دارد ولی من سهراب مرادی هستم و هر طور شده باید روی تخته برگردم. اصلاً من این همه درد را تحمل کردم تا در نهایت به المپیک برسم.

پس می‌توانیم به بازگشت سهراب برای کسب سهمیه المپیک امیدوار باشیم؟
 حتماً همینطور است. من تمام تمرکز و زندگی‌ام را گذاشته ام روی اینکه با به دست آوردن سلامتی‌ام دوباره روی تخته برگشته و برای کسب مدال طلای المپیک دست به وزنه شوم. برای تحقق این هدف هم خودتان شاهدید که هر چه دارم گذاشتم تا با بازگشتم روی تخته هم دل مردم را شاد کنم و هم اینکه برای رسیدن به سکوی قهرمانی المپیک دوباره دست به کار شوم. حالا چقدر کتفم بعد از جراحی زیر وزنه و تمرینات پرفشار دوام بیاورد و همراهی‌ام کند، این دیگر از توان من خارج است و به ترمیم و درمانی که روی کتفم انجام شده است، بستگی دارد. من به دکتر امینی و تخصصش ایمان دارم. به همین دلیل معتقدم اگر حوادث غیر قابل پیش بینی این وسط رخ ندهد، می‌شود امیدوار بود که ابتدا به آمادگی قبلی‌ام از نظر رکوردی برگردم، ثانیاً امتیازاتم را برای کسب سهمیه افزایش دهم و نهایتا در المپیک با قدرت و عبور از رقبای بین‌المللی صاحب سکوی قهرمانی شوم.

مسابقه دسته 96 کیلوگرم رقابت‌های جهانی را دیدی؟
 بله، مسابقه را از تلویزیون دیدم. واقعاً افسوس خوردم از اینکه اگر آن اتفاق برای کتفم در تمرین زیر وزنه 200 کیلویی رخ نمی‌داد، خیلی راحت‌تر از چیزی که فکرش را کنید می‌توانستم صاحب سه مدال طلای این وزن شده و حتی رکوردهای جهانی را در این دسته وزنی بار دیگر ارتقا داده و بشکنم. خیلی حیف شد که این فرصت طلایی را مفت از دست دادم. البته معتقدم حتماً حکمت و قسمتی در غیبت من و بازماندنم از رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری در تایلند بوده است.

چرا کیانوش رستمی اینقدر غیرحرفه‌ای، از گردونه رقابت‌ها حذف شد؟
 از اوت شدن کیانوش و ضربه‌ای که از این بابت به لحاظ روحی و روانی هم به او وارد شد و هم به تیم ملی وزنه‌برداری، خیلی ناراحت شدم اما به نظرم کیانوش می‌توانست با مدیریت بهتر روی حواشی و اطرافش و دوری از این همه استرس و هجمه‌های منفی مختلف، در این رقابت موفق باشد و صاحب مدال جهانی شود اما خب آن شرایط خاص برای او در مسابقه رخ داد و باعث شد تا کلاف اصلی کار از دستش خارج شود. به هرحال کیانوش قهرمان ملی و یکی از افتخارات وزنه‌برداری ایران است. بنابراین به نظرم سوای تمامی موضوعات حاشیه‌ای که حول و حوش او وجود دارد معتقدم نباید کیانوش را تا این حد تخریب کرد و نابودش کنیم. از طرف دیگر پیشنهادم این است مسئولان فدراسیون حواشی که در وزنه‌برداری به‌وجود آمده را به نحو مطلوب هرچه سریعتر مدیریت کرده و آن را خیلی زود از پیرامون تیم ملی جمع و جور کنند چون ما در مسیر المپیک هستیم و اگر نتوانیم برای حضور در این میدان بزرگ خودمان را به خوبی مهیا کنیم در نهایت نه تنها وزنه‌برداری ایران بلکه کل سیستم ورزش و کاروان ورزش ایران در المپیک 2020 توکیو ضربه می‌خورد.

قرار است دوباره به  آلمان بروی؟
 دکتر امینی گفته باید یک بار دیگر به هانوفر بروم تا او بعد از معاینه نهایی کتفم، اگر همه چیز روبراه بود مجوز وزنه زدن و شروع تمرینات تخصصی با وزنه را به من بدهد. الان منتظرم فدراسیون شرایط را برای اعزامم به آلمان فراهم کند تا با حضور در کلینیک پزشکی هانوفر برای بازگشتم روی تخته خیالم راحت شده و کاملاً مهیا شوم.
فکر می‌کنی در سوییس بتوانی زیر وزنه بروی؟
 اگر من دنبال حضور در المپیک هستم چاره‌ای ندارم جز اینکه در سوییس روی تخته مسابقه رفته و وزنه بزنم. حالا نیازی نیست که آنجا به رکوردهای سنگین حمله کنم. بلکه همان حضور و کسب امتیاز را داشته باشم برای المپیکی شدنم کفایت می‌کند. فقط از مردم می‌خواهم دعا کنند تا شرایطم برای وزنه زدن در این تورنمنت و کسب سهمیه المپیک فراهم شود. خودم که به خداوند توکل کردم و خیلی امیدوارم به اینکه دوباره بتوانم روی تخته مسابقه دست به وزنه شوم.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    2 2
    طوری منت میزارن ،ک برای وطن، برای مردم، برای،،،،، زحمتاسفانه کشیدن، ک انگار لذت،شهرت، هیجان، و حتی پولی گیرش نمیاد، بعد یک ربع سکه کمتر بدن سر وصدا هاشون شروع میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس