بنیامین نتانیاهو

هم حزب لیکود و هم حزب آبی سفید لیست مشترک عرب‌ها را کنار گذاشته و حاضر نیستند آن‌ها را در دولت خود شریک کنند و تنها می‌خواهند که از حمایت آن‌ها خارج از دولت برخوردار باشند!

به گزارش مشرق، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی درحالی با پشتیبانی ۵۵ نماینده کنست مأمور تشکیل دولت شده است که حداقل به ۶۱ نماینده نیاز دارد.

اصرار نتانیاهو برای تشکیل دولت، گرهی ناگشودنی را ایجاد کرده که ممکن است رژیم صهیونیستی را بار دیگر مجبور به تکرار انتخابات ظرف ۹۰ روز آینده کند.

بیشتر بخوانید:

حزب آبی سفید به ریاست بنی گانتز از پشتیبانی ۵۴ نماینده برخوردار بوده و در این میان حزب لیبرمن با ۸ نماینده در کنست نقش تعیین‌کننده‌ای را برای انتخاب رئیس آینده کابینه صهیونیستی ایفا می‌کند.

همزمان نتانیاهو به‌دنبال آن است که سناریوی انتخابات قبلی را تکرار کرده و با پیشنهادهای اغواگرانه به رقیبان خود، آن‌ها را به مشارکت در کابینه‌اش ترغیب کند.

جالب آنجاست که هم حزب لیکود و هم حزب آبی سفید لیست مشترک عرب‌ها را کنار گذاشته و حاضر نیستند آن‌ها را در دولت خود شریک کنند و تنها می‌خواهند که از حمایت آن‌ها خارج از دولت برخوردار باشند!

از سوی دیگر نتانیاهو که با اتهام فساد گسترده روبروست، تشکیل دولت را قمار بزرگی می‌داند که در صورت باخت ممکن است به پایان حیات سیاسی او منجر شود؛ چرا که مطابق قانون رژیم صهیونیستی، نخست‌وزیر از مصونیت قضائی برخوردار است.

از همین رو تمام تلاش خود را برای تغییر قواعد بازی خواهد کرد و ممکن است عقب‌نشینی‌های بزرگی را از مواضع خود برای تغییر نظر رقیبان صورت دهد.

سناریوی دیگری که حزب آبی سفید آن را مطرح کرده، ایجاد یک دولت ائتلاف ملی به نخست‌وزیری گانتز رئیس این حزب است که با مخالفت حزب لیکود مواجه شده است.

از این رو حزب آبی سفید منتظر شکست نتانیاهو در تشکیل دولت است تا این موقعیت را فراچنگ آورد.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس