یارانه ارز و بنزین باید حذف و یارانه نقدی ۳ برابر شود

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: به منظور جبران اندکی از فشارهای اقتصادی، افزایش سه برابری یارانه‌ها تا ۱۳۵ هزار تومان به ازای هر نفر همزمان با حذف ارز ترجیحی و سهمیه بندی بنزین ضروری است.

به گزارش مشرق، امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه آمریکا در سال‌های اخیر و بویژه در سال ۱۳۹۷ که با هدف افزایش فشارهای سهمگین به معشیت مردم و ایجاد رویارویی مستقیم مردم با نظام جمهوری اسلامی طراحی و پیاده سازی شده است، گفت: متأسفانه دولت برای حفاظت و حراست از امید مردم و رفع تنگناهای شدید معیشتی، اقدامات اساسی که وضعیت اقتصاد خانواده‌ها به ویژه اقشار آسیب پذیر و دهک‌های پائین درآمدی را سامان دهد، طراحی و اجرا نکرده است.

بیشتر بخوانید

صرفه‌جویی ۸ هزار میلیاردی با قطع یارانه ثروتمندان

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تخصیص ناکارآمد ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: آنچه که به عنوان تأمین ارز ارزان قیمت ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین کالاهای اساسی و نیازهای دارویی در قالب میلیاردها دلار در اختیار واردکنندگان قرار گرفته و می‌گیرد، به اذعان کارشناسان و حتی مسئولین دولت در بسیاری از موارد باعث توسعه رانت خواری و ایجاد فساد و هدر رفت منابع کمیاب ارزی شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: تعداد قابل توجهی از دریافت کنندگان ارز دولتی یا اقدام به واردات مایحتاج مردم نکرده یا به نام کالاهای اساسی و دارویی کالاهای دیگری وارد کرده‌اند. عده‌ای از وارد کنندگان که کالاهای خود را با نرخ ارز دولتی وارد کرده‌اند ، اقدام به فروش کالاهای وارداتی با نرخ‌های آزاد نموده‌اند. نمونه های عینی زیادی مانند گوشت، روغن، پوشک بچه، کاغذ و ... وجود دارد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با انتقاد از عملکرد دولت گفت: انتظار می‌رفت دولت، با استفاده از شبکه کارآزموده بسیج اقتصادی و با بکارگیری نیروهای با تجربه، نقص‌های اساسی شبکه توزیع را با سیستم‌های نوین برطرف کرده و اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند جامعه را مورد حمایت قرار دهد.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ تصریح کرد: بر همین اساس بر کسی پوشیده نیست که ادامه روند تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی کمکی به معیشت مردم نکرده و جزء فساد و ناامیدی، چیزی عاید جامعه نمی‌کند.

خجسته با پیشنهاد افزایش سه برابری یارانه نقدی تاکید کرد: به منظور جبران اندکی از فشارهای اقتصادی و برای جلب همکاری مردم، افزایش سه برابری یارانه‌ها تا ۱۳۵ هزار تومان به ازای هر نفر همزمان با حذف ارز ترجیحی و سهمیه بندی بنزین ضروری است.

نماینده مردم همدان و فامنین گفت: در صورت تحقق یارانه ۱۳۵ هزار تومانی، یک خانواده چهار نفره حداقل می‌تواند، انتظار دریافت ۵۴۰ هزار تومان یارانه از دولت را داشته باشد تا حداقل‌های نیاز خود را تامین کرده و سطح آسیب پذیری کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه اگر با نگاه عادلانه‌تری این یارانه‌های نقدی میان دهک‌ها توزیع گردد و عمده یارانه‌های نقدی با حذف یارانه اقشار مرفه به سمت هفت دهک پائین و مردم آسیب پذیر سوق پیدا کند افزود: بدون تحمیل بودجه سنگین به رقم بودجه یارانه‌های نقدی، می‌توان این رقم را به تناسب دهک‌ها تا ۲۰۰ هزار تومان افزایش داد.

خجسته با ابراز اطمینان از استقبال مردم از افزایش یارانه نقدی گفت: منابع افزایش یارانه نقدی از محل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و سهمیه‌بندی بنزین و حذف یارانه اقشار ثروتمند قابل تامین است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    0 1
    اینطوری که همه چیز چند برابر گران تر میشه. کلا این مجلس و دولت هیچ غلطى نکنند بهتره. با گرانی بنزین همه بهانه پیدا می کنند تا گران فروش کنند.
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    2 0
    همه چیز رو 20 برابر کردین و با منت میگین چطوری 3 برابر بشه!!!!!! ای بر . .... لعنت!
  • تایسیز IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    0 0
    یارانه جهل و پنج تومانی مال زمانی بود که دلار هزار تومن بود .یعنی چهل و پنج و نیم دلار .الان دلار دوازده تومنه . یعنی نفری 620 تومن .این پول را بدید البته به همه . بعد بنزین را ازاد کنید .تازه بدون یارانه نان و اب و اموزش
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    0 0
    چندبربرکردن یارانها .حتی صحبتش درمجلس حداقل سودی که برای ملت داره سکته مردن رئیس نالا.که مردم مظلوم وتاراج شده ازدست این بابا راحت بشن. دوسال زودتر
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    0 0
    از قوه قضاییه خواهش می کنم این نماینده را به جرم تشویش اذهان عمومی تحت تعقیب قضایی قرار دهد
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    0 0
    کاش اضافه کنن خوب میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس