مسی

لیونل مسی هر اندازه در بارسلونا محبوب است و کسی از او انتقاد نمی کند، در کشور خود آرژانتین یکی از سوژه های همیشگی انتقادات محسوب می شود.

سرویس ورزش مشرق - ماجرای مسی و آرژانتین را شاید بشود با نسخه مشابهش یعنی مارادونا و آرژانتین مقایسه کرد، دو موضوع کاملا متضاد با هم، مسی متعهد و شیفته بارسلونا و بدون توجه به آرژانتین و البته مارادونایی که دیوانه وار عاشق آرژانتین بود و برخلاف مسی این هنر را داشت که هم در سطح ملی متعهد باشد و هم در سطح باشگاهی!

نقد ابرستاره ای که به تازگی برای چندمین بار بهترین بازیکن جهان معرفی شده و مردم خیلی دوستش دارند کار ساده ای نیست و نویسنده اسپورت کاتالونیا هم در ابتدای مقاله اش می نویسد: امیدوارم هواداران بارسلونا که مسلما مسی را خیلی دوست دارند، منصفانه نقد من را مطالعه کنند.

مسی واقعا با آرژانتین رابطه خوبی نداشته و این را آمار و ارقام و البته مستندات کافی در دل تاریخ فوتبال مسی نشان می دهند، او هر بار مشکلاتی را پیش آورده و بهانه هایی داشته است، مصدومیت هایی که بلافاصله بعد از اردوی ملی و پرواز به سمت بارسلونا، تمام شده و از بین رفته است، زمین چمنی که افتضاح بوده و مسی به احترام مردم کشورش حتی حاضر نشده در این چمن های آمریکای جنوبی، قدم بزند، ایراد گرفتن از غذای هتل هایی که به هر حال به خوبی هتل های کاتالونیا و اروپای غربی نیستند، هم بازی هایی که مسی همیشه نگاهی از بالا به پایین به آنها داشته است و مربیانی که هیچ وقت نتوانسته اند دل مسی را به دست بیاورند و لیاقت مربیگری او را در تیم ملی داشته باشند، این چیزها باعث می شود مردم آرژانتین از دست ستاره دوست داشتنی خود عصبانی و دلخور شوند.

مارادونا اما اینگونه نبود، تیم ملی آرژانتین و هویت آرژانتینی همه چیز دیگو محسوب می شد و شاید ماجرای «دست خدا» اوج تلاش مارادونا برای اثبات تعهدش به تیم ملی بود، دیگو هم مثال چندان روشن و مناسبی برای پاک و مقدس بودن یک اسطوره نیست، ابرستاره ای که مردم جهان خیلی دوستش دارند اما اگر منصفانه به زندگی او نگاه کنند، نقاط سیاه زیادی را در زندگی او مشاهده خواهند کرد، دائم الخمری بودن و تصادف های سهمگین در اتوبان های ایتالیا، دزدی، ماجرای البته کاملا اثبات نشده مواد مخدر، چاقی مفرط و مربیگری در هر تیمی به هر قیمتی و .....

چند روز پیش بود که مسی در رسانه ها حاضر شد و گفت: این رؤیای کودکی من است که با پیراهن نیوولز بازی کنم، اگرچه نمی‌دانم این اتفاق بیفتد. این فقط به من بستگی ندارد، الان ۳ فرزند دارم.

اما داشتن ۳ فرزند و مشغول بودن در بارسلونا و تعطیلات رویایی در جزایر مایورکا و هر چیز دیگری نمی تواند مردم آرژانتین را درباره کنار گذاشتن آرژانتین در برنامه کاری مسی، توجیه کند، او باید بداند که آرژانتین می‌تواند حتی درباره فرزندانش در اولویت بالاتری باشد، هر چه باشد این یعنی وطن مسی!

لیونل مسی هر اندازه در بارسلونا محبوب است و کسی از او انتقاد نمی کند، در کشور خود آرژانتین یکی از سوژه های همیشگی انتقادات محسوب می شود. او تاکنون در سه فینال با تیم ملی کشورش حضور داشته و در هر سه نیز بازنده شده است؛ یک فینال جام جهانی و دو فینال کوپا آمه ریکا.

اوکامپوس بازیکن تازه وارد سویا و تازه دعوت شده به تیم ملی آرژانتین، درباره مسی می گوید: فقط در آرژانتین است که قدر او را نمی دانند. ۹۰ درصد مردم دنیا می دانند که مسی چه بازیکنی است و چه خدماتی به فوتبال دنیا و آرژانتین کرده است.

بیشتر بخوانید:
 

اظهارات جنجالی مسی درباره کوپا آمه‌ریکا
 

60 روز جهنمی برای مسی +عکس

مشکل مسی فقط با خود آرژانتین نیست، او حالا دشمن بزرگی به نام کنمبول یا کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی پیش روی خود دارد، پس از آنکه تیم ملی فوتبال آرژانتین در نیمه نهایی کوپا آمه‌ریکا در برابر برزیل با نتیجه دو بر صفر شکست خورد از رفتن به فینال باز ماند، لیونل مسی کاپیتان تیم ملی آرژانتین، کنفداراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کنمبول) را متهم به فساد کرد.

از طرفی پس از درخواست تجدید نظر، کنمبول درخواست تجدید نظر اتحادیه فوتبال آرژانتین مبنی بر کاهش مجازات لیو مسی را رد کرد. در همین حال اتحادیه فوتبال آرژانتین و لیو مسی باید مبلغ ۵۰.۰۰۰ دلار جریمه پرداخت کنند.

این در حالی است که خود مقامات فوتبال آرژانتین هم همزمان با دفاع کردن از مسی، دل خوشی از خود او ندارند و بارها مسی را به خیانت ملی و بی انگیزگی در تیم ملی آرژانتین متهم کرده و چند بار هم او را به اخراج کامل از تیم ملی تهدید کرده‌اند.

خاطره تلخ مسی از آن روزها به این راحتی فراموش نخواهد شد، در چنین شرایطی مسی تقریبا دو ماه و نیم است که متوقف شده است. مهاجم آرژانتینی آخرین بازی‌اش را دوم جولای برابر برزیل در کوپا آمه‌ریکا انجام داد. در آن روز آرژانتین از صعود به فینال باز ماند و این شکست در کنار حذف مقابل لیورپول (مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا) و باخت مقابل والنسیا در فینال کوپا دل ری قرار گرفت. مسی تصمیم گرفت همه این مسائل را فراموش کند و از تعطیلاتش تا آخرین لحظه استفاده کند. او پنجم آگوست به تمرینات بازگشت (یک ماه پس از فینال کوپا آمه ریکا). با این حال در نخستین تمرین دچار مشکل عضلانی شد و نتوانست به اردوی آمریکا برود.

بنابراین لیو در تاریخ ۹ و ۱۳ اکتبر آینده بازی های دوستانه مقابل آلمان و اکوادور را از دست خواهد داد ، اگرچه باید به خاطر داشت که مسی در حال حاضر به دلیل کشیدگی عضلات و مصدومیت تازه احیا شده، از ناحیه پای چپ خود به خود غایب این بازی ها بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس