کد خبر 995800
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
هپکو

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار درباره آخرین وضعیت کارگران هپکو گفت: وزیر به زیر مجموعه های مرتبط در وزارتخانه دستور رفع مشکل کارگران را ابلاغ کرده و کارگران بازداشتی هم آزاد شدند.

به گزارش مشرق، کریم یاوری،مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری، با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری مشکلات و مطالبات کارگران شرکت هپکو اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بازداشت کارگرانی که صرفاً برای مطالبات قانونی و حقوق معوقه خود به صورت  مسالمت آمیز اعتراض می‌کنند، موکداً مخالف است.

وی افزود: علت  تشدید بروز مشکلات در هپکو، عدم اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است.

ببینید:

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار ادامه داد: در مصوبات ستاد تسهیل و رفع  موانع تولید تصمیم  گرفته شد تا وزارت راه و شهرسازی با تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه نسبت به عقد قرارداد خرید 2400 دستگاه ماشین آلات  هپکو اقدام کند و این مهم باید انجام گردد تا مشکلات حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به زیر مجموعه های مرتبط در وزارتخانه دستور رفع مشکل کارگران را ابلاغ کرده بود گفت: استاندار و مسئولان مرتبط استانی با همکاری موثر دستگاه قضایی در رفع بازداشتی کارگران همفکری و همکاری و پیگیری خوبی داشتند.

وی ادامه داد: مدیرعامل جدید منصوب شده در هپکو از سوی سازمان خصوصی سازی باید هرچه سریعتر نسبت به اخذ تسهیلات مصوب ستاد تسهیل و رفع موانع تولیداز بانک ملی اقدام و با اولویت مطالبات حقوقی کارگران هپکو را پرداخت  و برنامه کار و تولید را ارائه نماید.

یاوری گفت: وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی در جهت صیانت از نیروی کار و تثبیت اشتغال و پایداری تولید با انجام بازرسی، مستمراً پرداخت به موقع مطالبات کارگران که جزء دیون ممتازه است را به کارفرمایان، سهامداران، مالکان و مدیران بنگاههای اقتصادی یادآوری می نماید. بهترین اقدام موثر برای تولید در شرکت تولیدی و صنعتی هپکو عملیاتی و اجرائی نمودن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدات است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس