تئاتر امشب اینجا

از «ایالات خودمختار خانه هنرمندان» نباید بیش از این انتظار داشت و به صورت مشخص پردیس ایرانشهر جغرافیایی جدا از حاکمیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق -  «امشب اینجا» به  نویسندگی و کارگردانی مژگان خالقی، که در شهریور و مهر 1398 در تالار ایرانشهر روی صحنه می‌رود هیچ شباهتی به تئاتر ندارد و هیچ نمایشنامه مدون و مشخصی ندارد. بیشتر شبیه یک اجرای چند نفره رادیویی است که به صورت جمعی، شبیه برنامه‌های رادیوهفت به تهیه‌کنندگی منصور ضابطیان اجرا می‌شود.

اما قبل از هر تحلیلی باید به این موضوع اشاره کرد، تئاتر عرصه بدون ممیزی و رها شده‌ای است که حتی یک نوجوان دبیرستانی با کمی روابط می‌تواند، یک نمایشنامه را روی صحنه ببرد و عده قلیل صدهزارنفری، طرفدار پاتوق‌های هنری می‌توانند از چنین آثاری حمایت کنند و موجب رونق این حوزه شوند. از سوی دیگر اجرا کنندگان  «امشب اینجا»  دچار عجب توهم هنری سرخوشانه‌ای هستند که از اجرای چنین نمایش ابتری، تلقی اجرای تئاتر دارند و تصور می‌کنندهر چقدر از دیالوگ و اجرای صحنه‌ای با ساختار کلاسیک، فاصله بگیرند اثرشان آونگاردتر خواهد شد. «امشب اینجا»،   از چنین وضعیتی تبعیت می‌کند و مولفانش تلقی آوانگارد بودن از چنین متنی و از چنین نمایشنامه‌ای دارد.

دراماتوژ این اثر «محمد چرمشیر» است و روی پوستر نمایش این عبارت نقش بسته است"بر اساس فکری از لیلا پرویزی". نخستین سئوالی قابل طرح این است که چنین وهن نمایشی که شبیه اجراهای چند نفره و دورهمی رادیو است نیازی به دراماتوژ ندارد و نام محمد چرمشیر نوعی وام گرفتن اعتبار هنری  این نمایش‌نامه نویساست، برای آوانگاردنمایی. جالب اینجاست که روی بروشور نمایش درج شده  بر اساس فکری از لیلا پرویزی. با دیدن نمایش این سئوال به ذهن متبادر می‌شود، مگر فکری هم در این نمایش وجود دارد؟

اما روایت چیست؟ روایت «امشب اینجا» مبتلا به بیماری جنسی‌گرایی نمایشی رشته متونی تئاتری است که در کشورمان به وفور روی صحنه می‌رود. همان بیماری روشنفکرانه‌ای که ریشه‌های فرویدی دارد و سعی در احیای سی و شش وضعیت نمایشی ژرژپولتی دارد. در واقع اغلب تئاترهایی که در تهران روی صحنه می‌رود و مخاطبی برای خودش دست و پا می‌کند، مرکز ثقل اصلی نمایش روابط حاد جنسی  است.

هنوز از اجرای نمایشنامه «مادر» فلوریان زلر در تئاتر مستقل تهران زمان چندانی نمی‌گذرد. تئاتری  که با موضوع نمایش تمایلات همخوابگی مادر با فرزند در چندین نوبت روی صحنه رفت. هنوز از انتقادات رسانه‌ای فراوان به گستردگی متون نمایشی فرانسوی روی صحنه تئاتر کشور زمانی نمی‌گذرد که در نمایشی بومی، مولفانی همان مفاهیم را در قالب نمایشنامه دیگری روی صحنه می‌آزمایند. در متن تبلیغاتی نمایشی آمده است:"شب قبل از اون اتفاق خواب دیدم، هر چهارتاشون اومدن پیشم، نیلو، بابک، رها و مامان ناهید. شلوار جین آبی و پیرهن سفید یقه‌باز پوشیده بودن، حتی مامان ناهید. ترانه داود بهبودی پخش می‌شد و منم داشتم براشون می‌رقصیدم. بارون قطع شده بود و لامپ مهتابی نزدیک در مثل همیشه پت پت می‌کرد. اون شب طولانی، شب قبل از مرگ من.

آنچه در متن تبلیغاتی نمایش آمده است، صدای ذهنی آذر (هانا کامکار) است که سالیان قبل (در دهه شصت و هفتاد) با بابک (جواد مولانیا) ازدواج کرده است و حاصل این ازدواج دختری به نام رهاست. آذر خواهری به نام نیلو (میترا حجار) دارد و قبل از ازدواج با او و مادرش ناهید زندگی می‌کرد.

آذر در برخوردهایی، شیفته رضا معشوقه خواهرش نیلو می‌شود. رضا به خارج از کشور می‌رود و پس از مدتی بازمی‌گردد و در یک مهمانی متوجه می‌شود معشوقه سابق خواهرش، دوست همسرش بابک است و پس از آن مهمانی رابطه نامشروع خود را با رضا آغاز می‌کند و در ادامه نمایش درخواهیم یافت تنها دختر آذر و بابک در واقع دختر رضاست. این روایت ملتهب در متن نمایش به صورت مونولوگ ارائه می‌شود.  

در واقع از نظر جنبه‌های هنری بنا به هر دلیلی که بیشتر می‌تواند برای فرار از سانسور باشد، روایت به صورت مخدوش (پیچیده) و درهم ارائه می‌شود. آذر میان رابطه شوهرش و رابطه نامشروعش با رضا سردرگم است و در نهایت تن به خودکشی می‌دهد. اجرای این روایت در فضایی انتزاعی، چیزی شبیه خواب و رویاست، ترفندی نمایشی برای اینکه ساختار ملتهب از چشمان میزان دور بماند، اما دیالوگ‌های ملتهب است که موجب زرق و برق نمایش می‌شود. مثلا در میزانسی خاص، روی مکعبی که در وسط صحنه اجرا وجود دارد آذر با اطوار خاصی خوابیده و بابک به او می‌گوید: چرا من هر چقدر تورا می‌بوسم، سیر نمی‌شوم. در واقع مولفان با چنین ترفندهایی سعی در جذب مخاطب دارند. عریانی جنسی در چنین نمایشی پیوست‌هایی دارد.

 فرانسوی‌ها در متونی که این روزها در کشورمان اجرا می‌شود، تاثیر متنی و فرامتنی پررنگی‌دارند. مثلا آثار زلر در تئاتر، پررنگ هستند و جالب اینجاست در همان تماشاخانه ایرانشهری که تحت سیطره فرانسوی‌هاست، «نمایش امروز، روز خوبیست برای مردن» (به تهیه‌کنندگی  یک فرانسوی) روی صحنه می‌رود. طبیعی است برای اینکه نمایشنامه‌هایی مثل «امشب اینجا» برای اینکه از غافله جا نمانند همان تم فرانسوی هم خوابگی خواهر با معشوقه خواهر را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید:

توجیهات فرویدی برای نمایش تمایل همخوابگی «مادر» با فرزند + تصاویر

جنبه‌های هنری این اثر هم از سویی نیز بسیار مخدوش است، بازی بازیگرانش فاقد زیباشنایی  است، چون متن مخدوش است و با فرهنگ عامه ایرانی نسبتی ندارد، بازیگران اغلب از نمایش و اجرای آن عاجزند. وقتی کالبد معصومانه هانا کامکار را می‌بینیم، با این حجم از معصومیتی که در چهره دارد، نمی‌تواند باور کنیم که او زنی اغواگر است که شوهرش را فریب داده و با دوست صمیمی او هم بستر شده است و از هم‌خوابگی نامشروع با او صاحب فرزندی شده است. میترا حجار هم که اساس بازیگری نیست که روی صحنه تئاتر بتواند مخاطب را مفتون پرسوناژ نیلو کند. همه بازیگران گوینده خبر هستند، ایستاده در مقابل تماشاگران در ستایش، خواهر خودکشی کرده مرثیه می‌سرایند، گویی که این زناکارمرده  یک قدیس است. برجسته سازی چنین زنا جفاکاری چه نسبتی با فرهنگی دارد که تنها کشوری در جهان است که از حیث حلال‌زادگی در رتبه نخست قرار دارد.

این نمایشنامه متناسب با فرهنگ کشورهایی نظیر فرانسه است که عشاق  «هم‌باشی یک‌شبه»  را از زیر برج ایفل آغاز می‌کنند. اینجا کشوری است که عشق را برای به ثمر رساندن  قانونی ثبت می‌کنند. البته از «ایالت خودمختار خانه هنرمندان» و «پردیس فدرالیزه شده ایرانشهر» تحت مدیریت مجید رجبی معمار نباید بیش از این انتظار داشت. جمهوری خودمختار خانه هنرمندان و پردیس ایرانشهر جغرافیایی جدا از حاکمیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.   

بیشتر بخوانید:

مخاطب وقتی با چنین محتوایی مواجه می‌شویم، تصور خواهد کرد این بخش جغرافیایی از محدوده شهر، هیچ ارتباطی به جغرافیای مکانی و فرهنگی جمهوری اسلامی ندارد. حافظه پردیس ایرانشهر مثل حافظه تاریخی مدیران فرهنگی‌اش کوتاه مدت است و با فنون مختلف یادآوری، می‌توانیم نمایش عاشقانه‌های خیابان از «شهرام گیل‌آبادی» که دست کم یکماه قبل در همین تماشاخانه روی صحنه رفت را بازخوانی کنیم. «الهام پاوه‌نژاد» بازیگر عاشقانه‌های خیابان، در پردیس تئاتر ایرانشهر روی صحنه، در میان مردم فریاد می‌زد که تمام مشکلات ما از ایستگاه امام خمینی (ره) شروع شد.

بیشتر بخوانید:

رقابت علی مرادخانی و شهرام گیل‌آبادی برای تسخیر خانه هنرمندان/خانه هنرمندان، پایگاهی سیاسی برای انتخابات مجلس خواهد بود؟

از خانه هنرمندان تا ادغام مؤسسات و انجمن‌ها

گروهی برای تسخیر کامل مجموعه تئاتر ایرانشهر و خانه هنرمندان و انحلال انجمن‌های هنرهای نمایشی لحظه‌شماری می‌کنند. آیا دلیل این لحظه‌ شماری این است که نمایشنامه‌هایی از جنس «امشب اینجا» در گستره وسیع‌تری روی صحنه برود؟ فرصتی فراهم شود تا قهرمانان "حرام‌زاده" بیشتری با متون نمایشی ملتهب‌تر در معرض نمایش مخاطبان قرار گیرد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 88
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    ملت بدی داریم میشیم تقصیر سران یه عده با تفریط یه عده با افراط
    • این دیگری IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
      43 61
      نه عزیز جان ملت بد نیست اتفاقا قاطبه مردم خوبند مشکل انجاست که برای خیلیها مرغ همسایه غاز است وقتی ما ادمها از اونطرف پشت بام خودبینی بیفتیم خودمون رو در تغییر در شکل ان دیگری که ادای دگر اندیشی از نوع فریبایی دروغین دارد میخواهیم . پس میشویم همون ادا با کمی پیاز داغ بیشتر و بعد همینجور دیگرتری که ما بشویم آن دیگری او غلظتش میرود بالاتر. اینجوری میشه که کم کم به نظر میاد ملت بدی داریم در حالیکه انقدر ها بد نیستیم فقط کمی نادان شده ایم -بعضی وقتها-
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    کلا این بساط رو جمع کنید و این عاشقان حرامزادگی رو بفرستید انگلیس و هلند و فرانسه و .... .
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
      تراوشات ذهنی اینها متاثر از زندگی واقعی خودشان است که در غرب پرستی رشد کرده و بخورد ملت میدهند..دقیقا شده مثل فضای مجازی که کل زندگی خصوصی خود را برای مردم جهان جار میزنند،اینجا زندگی شخصی خودرا بصورت نمایش تئاتر در معرض مخاطب قرار میدن..
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
      خیلی خوشایندشان است ماهم دعا می کنیم بچه هایشان این راه را طی کرده و در نهایت خودکشی کنند .و ان شاالله این شری که اینها درحال تبلیغ آن برای مردم هستند به سر خانواده هایشان برگردد.
    • حسين IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
      يك موردي رابايد هميشه درنظر داشته باشيم كه اين جور انتقاد واستفاده از اين قبيل واژگان را درهيچ يك از سيره پيامبر وائمه نمي بينيم وما پيرو انها هستيم حتي در انتقاد
    • BE ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
      29 95
      والا به خدا اینجا هم خبری از اینجور جونورا نیست
    • BE ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
      اینجا از این اراذل زیاد است ولی کسی باهاشون کاری نداره مگر اینکه بخواهند ضد مملکتشون کاری کنند ... داستان غریبی است.... به جای ساختن بنیاد خانواده به چیزهایی مشغولند ....
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    لعنت به تدیبر و امیدی که به اینجا رسیده
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    قضیه سریال ترکیه زنه از همه حامله میشه الا شوهرش
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    لطفا اینها رو گزارش کنید به مراجع مربوطه
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
      72 6
      بازیت گرفته خود مراجع مجوز دادن
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
      31 1
      یقه نمایندگان مجلس رو بگیرید که چرا وزیر ارشادو بازخواست نمیکنن
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    اینها حاشیه نیست بلکه متن است. فرعیات نیست بلکه اصل هدف است. هدف اصلی .. حاضر دگردیسی کامل فرهنگی جامعه و زدودن همه ارزشهای اسلامی است و در این راه تعارف هم ندارد. هشدار می دهم عده ای دارند به خطا تحلیل می کنند که هدف اصلی دولت از اینکارها ایجاد حاشیه برای فرار از مشکلات اقتصادی است. حال آنکه حقیقت دقیقا بر عکس این است و مشکلات اقتصادی حاشیه ای هستند تا فاجعه مهندسی فرهنگی در حال تکوین دیده نشود. مواظب باشید. این دقیقا همان تحلیلی است که دلخواه مهندسان فاجعه فرهنگی است. عزیزان حزب اللهی! حرفهای شهید جهان آرا را فراموش نکنید! :" بچه ها! نترسید اگر شهر سقوط کرد. پسش می گیریم. مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند. "به خدا اگر اختلاس شود می شود پول را دوباره در آورد و تولید کرد. اگر انبارها خالی می شود می شود دوباتره آن را پر کرد. اورانیوم را هم می شود دوباره غنی کرد ، حتی اگر خاک کشور هم از دست برود می شود دوباره آن را پس گرفت. اما وقتی ایمان و حیا و غیرت از جامعه ای رفت دیگر باز نخواهد گشت.
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
      واقعا تحلیل زیبایی بود
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
      27 1
      احسنت، تحلیل بسیار عالی بود. موفق باشید
    • IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
      14 2
      فوق الاده بود جمله پاراگراف اخرت داداش و چقدر سوختن ضد انقلابی ها که دیس دادن بهت
    • IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
      12 3
      متاسفانه همون حیا و غیرتی هم که میگی برای خیلی رفته برادر . زنه تو سینما میشینه حجابشو برمیداره کنار شوهرش فیلم مبینه (دیدم خودم) . دوباره زنه تو خیابون حجاب . بی حجاب کنار همسر یا نامزد یا همکارش راه میره (دیدم خودم) و هیچ پلیسی هم نیست که از ارزشهاممنون دفاع کنه و بهشون تنذکر بده
    • به IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲ IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
      7 0
      وظیفه شما نهی از منکر است نه تماشا.
    • مریم DE ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
      6 0
      احسنت
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      0 0
      ِآفرین به شما . تحلیل شما عالی است.
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    خدا جواب مسئولین فرهنگی را بده.
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    لعنت خدا بر حرامیان و حرام زادگان
    • حسن US ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
      8 1
      تا الان ۲۰۹ نفر از جمله حرامیان و حرام زادگان هستند بدبخت حداقل زحمت نمیده متن رو بخونه بعد منفی بده خدایا عقل نمیدی حداقل علائم نداشتنش رو هم ظاهر نکن
  • امین IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    مشرق این مشکلات باید از دانشگاههای هنر و تاتر پیگیری شود
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    اینها نتیجه لقمه هایی که مال یتیمان و زنان بیوه است و حالا هرکس بخورد محصولش همین بچه هنرپیشه ها می شوند نباید انتظار زیادی از اینها داشت تنها انتظار ما از مسئولین .. است که بعدها با کسب مسئولیت و خوردن لقمه های حرام از این حرامی ها حمایت می کنند
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
      11 1
      قربون دهنت برم
  • تمشکال IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    از آنجاییکه تئاتر ما زبان امروزجامعه ما را خوب نمی فهمد به زبان دیگر حرف می زند و برای آوانگارد و پیشرو نشان دادن خود به هنجار شکنی های غرب مآبانه روی آورده است که ارزش های اخلاقی و انسانی کالای کمیاب آن محسوب می شود در واقع تئاتر برای جامعه ای که از آسیب های اجتماعی رنج می برد باید نقش طبیب را داشته باشد نه با نسخه هایی موجب تنش های رفتاری بیشتر در جامعه شود
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    تیترش رو خوندم حالم به هم ریخت
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    گمشو بابا مشرق ابله
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
      شعورت در همین حده
    • ناشناس IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
      خودت گمشو با اون انتخاب اصلاح طلبی احمق
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    ادمی که پالانش کج است و دین را مال هزار و چهارصد سال قبل می داند ولی تمام ارمان خودش از سطح طویله بالاتر نمی رود توقع بیتشر از این نباید داشت این دلقک های متظاهر به هنر را باید چنانکه محصور کرد که صدای عرعرشان به گوش پدر جدشان شیطان برسد
  • علی IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    مملکتی که از بی تدبیری اقایان بشود...باید هم باید جولان بدهند
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    5 113
    خوش گلدی
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    رهبر عزیزم فرمودند:تاثیری که تئاتر بروی مخاطب داره شاید از منبر بیشتر باشه اما متأسفانه تئاتر در ایران خوب متولد نشد.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    قدیما یه جچیزی تو خانما وجود داشت به نام حیا
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    بازیگرا دیگه حیا ندارن
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    اجازه ندید خانواده رو نابود کنن
    • علی IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
      40 3
      احتمال می‌دم اینایی که منفی می دن حرامزاده باشند
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
      9 2
      شک نکن
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    مذهبی ها بایدبیشتر به دین کمک کنن
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    تئاتر ارزشی ظنز باید ساخته بشه
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    12 11
    سید جواد هاشمی باید به عرصه تئاتر برگرده اینا...... به تئاتر
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    خاک بر سرشون
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    بدبختا
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    خیلی بی حیا هستن
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    اینچه تئاتریه؟؟/
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    به این میگن تئاتر بی حیایی
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    زنیکه آشغال تو که به برکت حضرت امام و نظام اوج گرفتی و شدی هنرپیشه زمان شاه که به امثال شما جو هم بار نمی زدن.
  • م-ر-ش IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    3 146
    وامصیبتا!!!
  • ملائی IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    خدا این مبلغان فساد و فحشا وهرزگی وبی بند وباری را لعنت کند اینها اگر خودشان همخوابی با نامحرم و دوستان شوهران وزنان خود را دوست دارند حق ندارند ان را تبدیل به فرهنگ کنند اینجا که طویله نیست که همه مخلوط باشند
  • سید رضا IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    6 199
    ابتذال ؛ در تئاتر ارشاد مسئله دار دولت تدبیر ، بیداد می کند !!
  • SE ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    زنگدگی کثیف خود را بازی میکنند
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    8 150
    از کشوری که در منجلاب سرمایه داری افتاده است غیر از این هم نمی توان انتظار داشت. وقتی پول محور همه چیز شد. اخلاق و هویت به گند کشیده میشود.
  • مهدی عطار IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    9 194
    با سلام وقتی بچه مذهبی ها رو تنها میذارید همین میشود - ما از جیب شخصی و با جمع اوری بانی نمایش برای غدیر و مباهله میبریم روی صحنه با اخرین تکنولوژی های موجود - شما حمایت نمی کنید ... معلومه اینها از نبود ما سو استفاده می کنن و نمایش اروتیک هم اجرا می کنن
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    8 275
    تیتر حال بهم زنی بود ولی درکل باید گفت مردی که ازدواج می کند اگر می خواهد ساعاتی را با دوستان قدیمی اش بگذراند باید در کافی شاپها قرار بگذارند چون خانه حرمت دارد واوردن دوست ورفیق در خانه درست نیست حتی فامیلهاهم باید حدودورفت وامدهایشان روی حساب باشد ودخترهاهم که ازدواج می کنند همینطور گله وار که زندگی نمی کنند
    • محمدی IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
      4 1
      کاملاً موافقم. پیشنهاد درست و راهگشایی است. باز کردن پای دوستان و رفقا به خانه پیامدهای ناخواسته فراوانی دارد ... .
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
      1 0
      کاملا موافقم و تاثیرات مخربش رو دیدم
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    0 170
    چرا مدل های ونمونه های غربی رو به نمایش میگذارید ،مشکلات اجتماعی مربوط به کشور خودمون می‌تونه دست مایه نمایش نامه نویسی باشه البته با رعایت شأن و منزلت جامعه نه کاملا عریان و بی پرده ،
  • علی SG ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    4 200
    سلام ممنون از گزارش خوبتان در مواجهه با این کارها پردیس ایرانشهر و خانه هنرمندان مقصر نیستند، مقصر اول «مدیر کل هنرهای نمایشی ارشاد» است که الزامات و اقتضائات جغرافیای فرهنگی نظام را پذیرفته، خودروی دولت را سوار است، حقوق میگیرد و هویت اجتماعی یافته اما به بدیهیات پست و جایگاهی که اشغال کرده است و به مسئولیت هایش بی اعتناء و ولنگار است. دومین متهم اینگونه امراض معاون مربوطه وزیر است که در این جا معاون امور هنری ارشاد است. سومین نفر نیز جناب آقای سید عباس صالحی وزیر هستند. همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند «ما معتقد به بستن فضای فرهنگی کشور نیستیم اما با ولنگاری فرهنگی به‌شدت مخالفیم» باید با شدت با مظاهر ولنگاری و افرادی که موجب آن هستند برخورد کرد از رییس شورای نظارت مرکز هنرهای نمایشی تا شورای مرکزی نظارت مرکز هنرهای نمایشی. همه این افراد در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشند و نیز باید منتظر پاسخگویی سریعتر به قوه قضاییه - انشاءالله
    • بهلول IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
      4 2
      اگر تعداد منفی ها نشان دهنده دیده شدن مطالب توسط آنهائی است که مخاطب پیام حق و شنیدن کلام دینی هستند پس سایت مشرق ظاهرا موفق بوده .امیدوارم دلهای همه بندگان خدا به نورش روشن شود. آمین. اما آنها که منفی می زنند بدانند غیر از خودمان خدا هم بر اعمال ما ناظر است چون هر روز که این دنیا می گذرد ، می گوید که خیلی زود دیر میشود. پس مواظب اعمالتان و نیاتتان باشید.چون در آخر همه در پیشگاه خدا مسئول و پاسخگوی اعمال خودمان هستیم
  • DE ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    برای جریمه این خلاف بزرگ بایستی این زنهای بازیگر را مجبور کنید بدون آرایش و ماتیک سرخاب و رنگ و بتونه روی صحنه ظاهر شوند هر کدام به تنهایی ده تا مادر فولاد زره هستند تماشاچی ها فرار میکنند.اسامیشون جالبه داخل شناسنامه نوشته " صغری بیگم قزل آباد باغچه بالا " ولی اسم هنریشون هست مثلا خانم همیرا اُرکیده ..زمین خورده ترکیده
  • سيد على IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    7 209
    راجع به چيزى كه نمى دونيد اظهار نظر نكنيد من اين نمايش رو ديدم و تمام مطلب شما خلاف واقع بود بر عكس چيزى كه شما گفتيد اين نمايش در تقبيح خيانت بود حال اينكه شما مى خواهيد شخص مدير خانه هنرمندان رو بزنيد دليل نمى شه نمايش رو بزنيد ولى مثل اينكه در شما ترس از خدا وجود نداره
    • IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
      4 0
      این گزارش دوستمان مهم است. متاسفانه من هم بارها شده تحلیل های تند در مشرق دیده ام که اصل قضیه جور دیگری بوده است و تحلیلگر یا منتقد با متن تحریک آمیز مخاطب را گمراه کرده. آیا کس دیگری هم مثل سید علی تاتر را دیده؟
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    6 219
    باید به کجا شکایت کنیم؟ این حق ماست که از این دزدان حیا و عفت و ناموس شکایت کنیم. باید در اون طویله هنرمندان رو لجن بگیریم تا ...زاده هایی مثل پاوه نژاد به ... خوردن بیفتن!
  • BE ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    8 194
    دو تا پس گردنی بخورن صدای عرعرشون در میاد ، ورپریده ها
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    8 148
    من مدتیست چشمان را می مالم که آیا خواب می بینم و اینجا همان جمهوری اسلامیست که برای طهارت و پاک ماندنش این همه شهید داده شده است؟
  • حسن FR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    7 221
    کمر به نابودی ایران بسته اند
  • علی IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    4 371
    اینهم شاهدی دیگر از نفوذ دشمن. این مسائل را دست کم نگیریم. دشمن در میدان سیاسی هر روز حرف تازه ای می زند، یک روز تهدید، یک روز مذاکره و یک روز عقب نشینی، ولی در میدان هنر و فرهنگ توپها و مسلسلهای دشمن بشدت در حال شلیک کردن هستند و بمب هایشان در حال فروریختن. یک چشم بینا می خواهد که این صحنه جنگ بی امان را ببیند و آماده ورود به میدان دفاع شود.
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    5 10
    بیشتر طلاقهای امروز جامعه ما به خاطر فقر و بیکاری است. بسیاری از زوجهای جوان هستند که با هزار امید و آرزو ازدواج کرده اند اما بعد از مدتی بعلت اینکه مرد در تامین مایحتاج زندگی در مانده می شود متاسفانه به ناچار کار به طلاق می کشد . امروز بزرگترین مشکل جامعه ایرانی نه فضای مجازی است و نه بیرون بودن چند تار موی زنان. بلکه بزرگترین مشکل جامعه ما بیکاری جوانان است.
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
      8 2
      1. مطمئنی بیشتر طلاق ها بخاطر فقره؟ 2. مطمئنی صرفا چند تا تار موی زنها بیرونه!؟
    • IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
      9 1
      بسادگی می شود دلیل که آمار طلاق در شمال شهر تهران دو برابر جنوب شهر است. آنچه باعث طلاق می شود تنوع طلبی و زیادی خواهی است. حالا چه زیاده خواهی و تنوع طلبی اقتصادی و چه تنوع طلبی جنسی. مردانی که در خیابان و بازار و ماهواره با زنانی زیباتر از زن خودشان آشنا شوند و زنانی به طور مشابه با مردان زیاتر از شوهر خود آشناشوند خیلی راحت محبتشان به همسرشان از دست می دهند و کار به طلاق می کشد.
  • محمد IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    8 2
    هنر سینما در این مملکت خیلی وقته که به طرف اشاعه فساد رفته و وضعیت بی بند و باری و بد حجابی مملکت امروز تا ۶۰ الی ۷۰ درصد کار همین سینماست. و حالا تئاتر هم برای رسیدن به فروش بیشتر داره به همون راه میره:استفاده از جاذبه فساد جنسی.
  • saed IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    8 0
    متاسفم برای وزیر ارشاد که دینش را برای دنیای دیگران وانهاده است!
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    4 0
    کار رو به جایی میرسونن که مردم خودشون وارد شن و بساطشون رو جمع کنن
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    4 0
    هنرمند و ورزشکاران اکثرا اینجور ی اند. شلوار پاره و کت پاره و بدحجاب و تزریق بوتاکس و لبهای پف کرده و سگ و مار و گربه باز و نازا و مطلقه و بدون بچه و دوتابعیتی و اهل مشروب و الکل و سبک زندگی مسیحی و فعال در انتخابات و انحراف افکار جوان بی هویت و سرگردان با وعده ازادی بیان اند.
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    2 0
    در علوم روانشناسی و اجتماعی هنوز کتابهای فروید و دانشمندان بودا و مسیحی و یهود عمدتا در دانشگاه تدریس میشود و با اسلام و مسلمان بودن متفاوت است ولی تابحال هیچ مسلمانی نتوانسته نقد و یا اثر بهتر ارایه دهد.
  • فواد IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    2 0
    میگن نمایش ضد اخلاقی کدوم اخلاق مگه تدبیر و امیدی ها چیزی بنام‌اخلاق گذاشتند یه مشت غرب زده مفلوک که اگه برن انور اینها رو برای تمیزکردن دستشویهای شان هم قبول نمیکنند اینجا خوب جولان میدن خوب به هم استاد و هنرمند میگن اما بدبختها نمیدونند که قدیما به شون۰۰۰۰۰میگفتد...
  • مخاطب تاتر IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    3 3
    ممنونم که با این سیاهه مارو تشویق می کنید بریم این کارو ببینیم خط و ربط مشرق نیوز مشخص هست تفکرات به شدت افراطی مشرق نیوز بر هیچ کس پوشیده نیست. داعش درون شما و همچنین بیماران جنسی تحریریه شما سالهاست دیگر آبی برای ریختن ندارد.
    • IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
      30 2
      هر چند که توقیف شد اما برو بگرد مشابه اش رو پیدا کن و نسلِ خبیثت رو پروش بده البته اگه اون یکی شاخه از نسلت یعنی سگ و گربه ها اجازه میدن
  • IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    7 1
    چرا همه کامنت ها انقدر دیس خورده . قشنگ مشخصه عده ای سایبری سلطنت طلب ریختن تو سایت تا دیس بدن . تیم فنی مشرق پیگیری کنه حتما این موضوع رو
  • IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    6 1
    من هر دفعه اومدم سایتتون دیدم دارید از وضع تئاتر مینالید اما هیچوقت ندیدم درست بشه . میدویند چرا ؟ چون اصلا به گوش اون مسئول هم نمیرسه تا وقتی که خبرنگار نداشته باشید و نره یقه اون مسئول بگیره
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    2 2
    این کار شما تبلیغ هم هست براشون یجورایی
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    9 1
    کامنت های منفی اغلب بالای 200 تا هست و نشان می دهد همگی از یک جا آب می خورد بدون دلیل منطقی و عقلانی و تحلیل درست فقط منفی می زنند
  • ناشناس IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    7 3
    خدا لعنتشون کنه خون شهدارو میخوان پایمال کنن ایشالله فاطمه ی زهرا جوابشونو بده
  • ایرانی IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
    31 1
    ترویج چنین برنامه ها بخشی از سند2030است در برجام قول دادند
  • مهسا IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    0 0
    خدا لعنت کنه نماینده هایی که بیشتر از اینکه نسبت ب وظیفه شون احساس مسولیت کنن به راههای چسپیدن به صندلی نمایندگی فک میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس