کد خبر 186233
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷

نمایش « نویسنده مرده است» به دلیل استقبال تماشاگران روزهای پایانی هفته در دو نوبت به صحنه می‌رود.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، این اثر نمایشی که از 21 آذر ماه به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی در تالار سایه به صحنه رفته چهارشنبه 27 ، پنجشنبه 28 و جمعه 29 دی ماه به دلیل استقبال تماشاگران، درخواست گروه اجرایی و موافقت رییس مجموعه تئاتر شهر در دو نوبت به صحنه خواهد رفت.

براساس این گزارش، این اثر نمایش در روزهای یاد شده ساعت‌های 18:30 و 20 میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود .

نمایش «نویسنده مرده است» با بازی لادن مستوفی و ایوب آقاخانی جمعه 29 دی ماه به اجرای خود در تالار سایه پایان می‌دهد.

********************

سفیر کشور بوسنی هرزگوین در کشورمان بعد از تماشای نمایش «درخشش درساعت مقرر» از تلاش خود برای اجرای این اثر نمایشی در سارایوو خبر داد.

امیر حاجی کادونیچ بعد از نمایش که این روزها به کارگردانی حمیدرضا نعیمی در تالارقشقایی روی صحنه است ، ضمن تقدیر از عوامل اجرایی این اثر نمایشی گفت: بیش از سه سال است که درایران حضور دارم و در این مدت دیدن نمایش «درخشش در ساعت مقرر» بهترین هدیه‌ای بود که از هنرمندان ایرانی دریافت کردم.

وی ادامه داد: به دلیل عدم آشنایی کامل با زبان فارسی نمایشنامه چندان متوجه جزییات دیالوگ‌های نمایش نشدم اما موضوع نمایشنامه و بازی خوب بازیگران باعث شد که اجرای این نمایش تا همیشه در ذهن من باقی بماند و ای کاش شرایطی فراهم شود که این نمایش روزی در سارایوو برای مردم منطقه ما اجرا شود .

سفیر بوسنی و هرزگوین خاطر نشان کرد: به طور حتم به عنوان نماینده مردم کشورم در ایران تمام تلاش خود را انجام خواهد داد که افتخار میزبانی گروه تئاتر شایا را در کشور بوسنی داشته باشم و امیدوارم این تلاش هر چه زودتر به نتیجه برسد.

حمیدرضا نعیمی نویسنده و کارگردان نمایش «درخشش درساعت مقرر» هم در پایان اجرا گفت: مردم مظلوم بوسنی در یک برهه زمانی دردهای فراوانی کشیدند که به هیچ عنوان برای ما مردم ایران که مسلمانیم فراموش نخواهد شد. بنابراین همین که توانستیم با زبان هنر گوشه‌ای از این دردها را در قالب یک اثر نمایشی به مخاطبان امروز تئاتر ارائه دهیم به خود افتخار می کنیم که امیدواریم مورد رضایت نیز قرار گرفته باشد .

وی گفت: باعث افتخار ماست که در حضور سفیر کشور بوسنی و هرزگوین نمایش درخشش در ساعت مقرر را با افتخار از سوی ملت شریف ایران به مردم بوسنی تقدیم کنیم .

براساس این گزارش در ادامه برنامه، هدایایی از طرف گروه تئاتر شایا به سفیر کشور بوسنی هرزگوین اهدا شد.

شایان ذکراست نمایش «درخشش در ساعت مقرر» هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت 19 در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

**********************

شهرام کرمی نویسنده و کارگردان تئاتر ایران به بهانه اجرای نمایش «داستان‌های نا تمام» به کارگردانی اسماعیل خلج در تالار چهارسو یادداشتی را منتشر کرد.

در یادداشت شهرام کرمی آمده است: « اسماعیل خلج یکی از بزرگ‌ترین و بهترین درام نویسان ایرانی است. واقع‌گرایی تلخ و گزنده آثار او و تصویری که از شخصیت‌های ایرانی می‌دهد در کار هیچ درام نویس ایرانی وجود ندارد. کافی است آثار او را مرور کنید. سادگی زبان و ریشه‌ای بودن شخصیت‌های آثار او و باور پذیر بودن آدم‌هایی که خلق می‌کند، نظیر ندارد. اصلا در آثار او احساس نمی‌کنید که با اشخاص غریبه روبرو شده‌اید. دلیل ماندگاری آثار او در برابر این همه نویسنده ریز و درشت که ژورنالیستی و یا سیاسی می‌نویسند و گروهی هم به آثارشان درجه و نشان می‌دهند همین است!.... چند سال دیگر مثلا پنجاه سال بعد آثار اسماعیل خلج همچنان بوی خاک و نفس آدم های ایرانی را می‌دهد. هیچ پیچیدگی و رمز و رازی در کار اسماعیل خلج نیست و تئاتر را وسیله شعار و یا فلسفه بافی شخصی نمی‌کند. فقط سعی می‌کند آدم های ایرانی اطراف را زنده کند. همین!.... و خوب این کار را می‌کند.

امشب به دیدن نمایش «داستان‌های ناتمام» در تالار چهارسو تئاتر شهر رفتم. همه چیز ساده و بی‌ادعا. اجرایی ساده و ساده.... حتی بازیگران در صحنه کمترین حرکت را داشتند. یک سادگی و رمز و راز در اجرا بود که مرا مجذوب خود کرد. نمی‌دانم خاصیت کار در چه چیزی بود. ولی دلم خواست بعد از مدت‌ها با دیدن این نمایش در سالن بمانم و به داستان ناتمام شخصیت‌های زنده نمایش فکر کنم. نمایش چه رمز و راز غریبی دارد.

نمی‌خواهم بیشتر از یک درود برای اسماعیل خلج و لحظات زیبای نمایش او چیزی بنویسم. اسماعیل خلج نمایش «داستان‌های ناتمام» را اجرا کرد و ما را در فضای غریب شخصیت‌های اطراف خود لحظاتی به فکر وا داشت.

با دیدن این نمایش سحر و افسون تئاتر را باور کردم.اگر در دیدن تئاتر به دنبال تظاهر و هیجان باشیم نمایش اسماعیل خلج ما را راضی نمی‌کند. اما اگر بخواهیم ادم‌های اطراف و درد انها و درد خود را نظاره کنیم نمایش «داستان‌های ناتمام» آینه‌ای در برابر ما قرار می‌دهد.

دست مریزاد استاد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس