کد خبر 994606
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲
انصارالله

همزمان با برگزاری راهپیمایی گسترده یمنی ها به مناسبت سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر، رئیس شورای عالی سیاسی یمن ابتکار صلحی را اعلام کرد و از همه طرف‌ها خواست تا وارد مذاکرات جدی شوند.

به گزارش مشرق، به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن عصر امروز در سخنرانی خود به مناسبت پنجمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر این کشور ابتکار صلحی را اعلام کرد و از همه طرف های درگیر در جنگ خواست تا با جدیت وارد مذاکراتی جدی و واقعی شوند که به آشتی ملی همه جانبه منجر می‌شود و هیچ یک از طرف ها را مستثنی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

روایت شاهدان عینی از ساعات نخست پس از حمله به آرامکو

عقب نشینی حداکثری ترامپ

وی هدف از این اقدام را جلوگیری از ریخته شدن خون یمنی ها و پافشاری بر نگهداری پیونده های برادری باقیمانده و مقدم شمردن منافع عالی ملی یمن بر دیگر منافع دانست.

المشاط همچنین بر توقف حمله به اراضی سعودی با پهپاد و موشک های بالستیک و بالدار و همه اشکال حمله تاکید کرد و گفت : منتظر پاسخ مشابه یا بهتر از آن در اعلام مشابه توقف همه اشکال حمله و بمباران خاک خود هستیم و حق پاسخ را برای خودمان در صورت عدم پاسخ مثبت به این طرح را محفوظ می‌دانیم.

المشاط گفت: تاکید می‌کنیم که تداوم جنگ به نفع کسی نخواهد بود بلکه ممکن است به تحولات خطرناکی منجر شود که نمی‌خواهیم روی دهد و یقین داریم که ما زیان بیشتر را نخواهیم برد بلکه این کشورهای متجاوز در وهله اول و به طور اساسی و مستقیم هستند که بیشترین زیان را از این امر متحمل خواهند شد.

وی از کشورهای متجاوز خواست تا فوری محاصره فرودگاه بین المللی صنعا را بردارند و جلوی کشتی های عازم بندر الحدیده را نگیرند و به رنج و مشکلات مردم یمن احترام بگذارند.

المشاط گفت: به خاطر بهانه تراشی آنها درخصوص درآمدهای بندر الحدیده و توهم ائتلاف متجاوز مبنی بر قاچاق سلاح از طریق این بندر، ما بر آمادگی خود برای واریز درآمدها به شعبه بانک مرکزی تاکید می‌کنیم و در مقابل آن، می‌خواهیم که کسری جبران شود و حقوق کارمندان در سراسر استان های یمن پرداخت شود

وی از «سازوکار بازرسی سازمان ملل» خواست تا کار خود در بندر الحدیده را انجام دهد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین از حرکت به سمت مذاکراتی جدی در سایه توقف کامل آتش بس استقبال کرد تا این مذاکرات به یک راه حل سیاسی فراگیر شود؛ باوجود اینکه طرف مقابل هیچ یک از تعهدات خود در قالب توافقنامه استکهلم را اجرا نکرده است.

وی همچنین بار دیگر بر عفو عمومی تاکید کرد و از همه افراد و چهره های فریب خورده خواست تا از این فرصت استفاده کرده و به آغوش میهن و راه درست بازگردند.

بیانیه راهپیمایی گسترده سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر

میدان باب الیمن شهر صنعا پایتخت یمن عصر امروز شاهد گردهمایی گسترده مردمی به مناسبت پنجمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر با شعار «آزادی و استقلال» بود.

راهپیمایان با سردادن شعار و حمل پلاکارد بر اهداف انقلاب خود و مقابله با متجاوزان تاکید کردند و حمایت غرب از کشورهای متجاوز را محکوم کردند.

راهپیمایان تصاویر سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله و انقلاب یمن را در دست داشتند و شعار «هیهات من الذله» سردادند.

شماری از شخصیت های دینی و سیاسی نیز در این راهپیمایی سخنرانی کردند که از جمله محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: انقلاب ۲۱ سپتامبر آغاز راه انقلاب های اصلاح گرای فرهنگی و فکری و اجتماعی است.

وی افزود: ملت ما سرسپردگی و قلدری و تکبر را نمی‌پذیرد. قبل از انقلاب یمن از مشکلات زیادی رنج می برد. برای حق و عدالت انقلاب کردیم و همچنان انقلابی هستیم.

دهها هزار نفر از مردم یمن در بیانیه پایانی راهپیمایی خود تاکید کردند: انقلاب ما صدای ملت و تصمیم گیری و اراده آنها را بازگرداند.

این بیانیه تصریح کرد: با این انقلاب وجدان اجتماعی مردم شکل گرفت و روحیه عزت و سربلندی را در ما بیدار کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس