کد خبر 994570
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱
منصور العتیبی

نماینده دائم کویت در سازمان ملل بر ضرورت مؤاخذه رژیم صهیونیستی به دلیل تجاوزات این رژیم علیه فلسطینیان و توسعه شهرک‌سازی تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «منصور العتیبی» در جلسه شورای امنیت درباره وضعیت غرب آسیا از جمله مسئله فلسطین، گفت که شانه خالی کردن جامعه جهانی از عمل به مسئولیت‌هایش، اسرائیل را برای استمرار تجاوزات، نقض قوانین بین‌المللی و به چالش کشیدن قطعنامه‌های بین‌المللی جسورتر کرده است.

بیشتر بخوانید:

گزارش تفصیلی از منطق برنامه منطقه‌ای ایران

وتوی قطعنامه حامی تروریست‌ها توسط روسیه و چین

العتیبی افزود که شورای امنیت در قطعنامه ۲۳۳۴ از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که فورا و به طور کامل تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی را متوقف کرده و به تعهدات قانونی خود در این باره پایبند باشد.

بنابر گزارش خبرگزاری کویت (کونا)، نماینده دائم کویت در سازمان ملل همچنین گفت که تداوم اشغالگری اسرائیل و توسعه شهرک‌های غیرقانونی آن در فلسطین اشغالی به ویژه در قدس حاوی این پیام روشن است که اسرائیل برای استمرار این تجاوزات مصمم است.

وی تصریح کرد که ساخت واحدهای جدید و توسعه شهرک‌ها و الحاق اراضی کرانه باختری به فلسطین اشغالی به خصوص قدس، فرصت تشکیل دولت فلسطین بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت را تضعیف می‌کند.

العتیبی همچنین تأکید کرد که امروز بیش از هر زمان دیگری مؤاخذه اسرائیل به دلیل تجاوزات این رژیم از جمله تصرف ساختمان‌ها و خانه‌های فلسطینیان، بازداشت‌های شهروندان فلسطینی و تصمیمات یکجانبه، ضروری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس