کد خبر 1004581
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
جنایت شرکت "پوما" بر علیه فلسطینیان! + تصاویر

"پوما" خود را به عنوان شرکتی که به برابری اهمیت می‌دهد، معرفی می‌کند اما با حمایت از IFA به آپارتاید رژیم اسرائیل کمک می‌کند تا به پایداری خود بپردازد.

به گزارش مشرق، شرکت "پوما" (PUMA) که تولیدکننده لباس‌های ورزشی در سراسر جهان است، این روزها درگیر نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشر است؛ پوما حامی اصلی اتحادیه فوتبال "رژیم کودک‌کش اسرائیل" (IFA) است که شامل تیم‌هایی در شهرک‌ها غیرقانونی، در سرزمین‌های اشغالی فلسطین می‌شود.

به گزارش "middle east monitor"، حمایت مالی پوما از IFA کمک می‌کند تا دخالت مستقیم آن در نقض حقوق بشر و حقوق بین‌الملل ادامه یابد و این رژیم صهیونیستی شهرک‌سازی های غیرقانونی خود را  گسترش دهد؛ پوما خود را به عنوان شرکتی که به برابری اهمیت می‌دهد، معرفی می‌کند اما با حمایت از IFA به آپارتاید رژیم اسرائیل کمک می‌کند تا به پایداری خود بپردازد.

بیشتر بخوانید:

پشت پرده تاسیس دیده‌بان سازمان ملل چیست؟

شهرک‌های اسرائیلی اراضی غیرقانونی است که بخش جدایی‌ناپذیر از زیرساختهای اشغال فلسطین توسط رژیم اسرائیل را تشکیل می‌دهد و خانواده های بومی فلسطینی را از سرزمین خود بیرون می‌کند؛  پوما با وجود محکومیت مکرر توسط مشاوران سازمان ملل، ده‌ها مقام منتخب جامعه مدنی و گروههای حقوق بشری که نماینده میلیون‌ها نفر و شخصیت‌های عمومی هستند، از اتخاذ تدابیری برای پایان دادن به همدستی خود امتناع می‌ورزد. 

شهرک‌سازی اسرائیل غیرقانونی است و طبق قوانین بین‌المللی جنایات جنگی محسوب می‌شود؛ کمپینهای تبلیغاتی از پوما می‌خواهند تا با پایان دادن قرارداد حمایت مالی خود از IFA ، پشتیبانی خود را از اشغال نظامی چند دهه اسرائیل پایان دهد.

بیش از 200 تیم ورزشی فلسطینی از پوما خواسته‌اند به حمایت مالی خود از IFA به‌ علت همدستی عمیق در نقض قوانین بین‌المللی اسرائیل و حقوق بشر فلسطین پایان دهد؛ کمپین‌هایی توسط فلسطینیان در سال 2018 شکل گرفته است تا اعتراضات خود را برعلیه حمایت‌های پوما از رژیم اسرائیل نشان دهند. 

یه تازگی کمپینی بر علیه پوما توسط گروه‌های حقوق بشر در رسانه‌های اجتماعی به نام "بایکوت پوما"( Boycott pum) شکل گرفته است؛  همچنین در روز چهارشنبه 23 اکتبر، در ایستگاه های متروی لندن، دیواره‌ها و واگن‌ها از نوشته‌هایی با مضمون بایکوت پوما پر شده بود. 

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , شهرک سازی رژیم صهیونیستی اسرائیل ,

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , شهرک سازی رژیم صهیونیستی اسرائیل ,

امروز صبح  شنبه 26 اکتبر، فعالان حقوق بشر و هواداران ورزش در مقابل شعبه‌های خرده فروشی پوما در 20 کشور دست به اعتراض زدند؛ آن‌ها در اعتراضی هماهنگ نسبت به حمایت مالی پوما از اتحادیه فوتبال اسرائیل واکنش نشان دادند. 

در نیوزلند، مدافعان حقوق بشر از تیم نت‌بال "سرخس‌های نقره‌ای"، می‌خواهند تا از لوازم ورزشی پوما استفاده نکنند؛ در مالزی نیز یک مسابقه همبستگی فوتبال در دانشگاه دولتی "USIM" بر علیه حمایت‌های پوما از رژیم اسرائیل برگزار شد. 

این روزها نماد پوما (پرش گربه) به مهر تأیید حمله‌های رژیم اسرائیل به خانوادههای فلسطینی تبدیل شده است؛ مدافعان حقوق بشر در سراسر جهان در حال آماده‌سازی برای بیش از 50 اعتراض در فروشگاه‌ها، دفاتر و مسابقات تیم‌های پوما بر علیه نماد این شرکت هستند.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , شهرک سازی رژیم صهیونیستی اسرائیل ,

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , شهرک سازی رژیم صهیونیستی اسرائیل ,

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , شهرک سازی رژیم صهیونیستی اسرائیل ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    22 26
    Pepsi..pay each peny save israel غرب تماما در اختیار امنیت اسرائیل و هر کس که به اسرائیل کمک کنه مثل اردوغان
    • IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
      1 1
      توهم توطئه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس