کد خبر 885148
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
فلسطین

با ادامه راهپیمایی‌های بازگشت در مرز غزه و شهادت 170 فلسطینی تا کنون، دبیرکل سازمان ملل طی گزارشی 14 صفحه‌ای، چهار پیشنهاد با هدف حمایت از فلسطینی‌ها مطرح کرد.

به گزارش مشرق، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل چهار پیشنهاد با هدف حمایت از فلسطینی‌ها مطرح کرده که استقرار ناظران بین‌المللی در فلسطین و افزایش کمک‌های انسانی از جمله آنهاست.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، گوترش پیشنهادات خود را به درخواست مجمع عمومی سازمان ملل، طی گزارشی در 14 صفحه شرح داده و این اقدام پس از آن انجام می‌شود که تا کنون طی راهپیمایی‌های بازگشت از 30 مارس (10 فروردین) 170 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید:

به دنبال اختلاف افکنی بین غزه و حماس هستیم

چهار پیشنهاد سازمان ملل به شرح زیر است:

* تقویت حضور میدانی سازمان ملل با استقرار ناظران حقوق بشری و کارشناسان سیاسی برای برآورد وضعیت در اراضی اشغالی

*افزایش کمک‌های انسانی و توسعه‌ای برای تضمین رفاه ساکنان

*تشکیل هیأت ناظر شهری برای استقرار در مناطق حساس مانند ایستگاه‌های بازرسی، گذرگاه ها و نزدیک شهرک‌های اسرائیلی؛ که وظیفه آنها آماده کردن گزارش‌هایی درباره موضوعات حمایتی و امنیتی است.

*استقرار پلیس یا قدرت نظامی فرستاده شده از سوی سازمان ملل که مأموریتش فراهم کردن حمایت لازم از غیرنظامیان فلسطینی است.

تشکیل نیروی حمایتی سازمان ملل نیازمند قطعنامه شورای امنیت است اما در سایه آمادگی آمریکا برای استفاده از «وتو» علیه طرح‌هایی که متحدش «اسرائیل» با آن مخالف است، صدور اینچنین قطعنامه‌ای «بعید» به نظر می‌رسد.

در سال 1994 تیم کوچکی شامل ناظران اروپایی در الخلیل کرانه باختری مستقر شدند اما رژیم صهیونیستی به درخواست‌ها برای حضور نیروهای بین‌المللی در مناطق حساس را رد کرد.

در این گزارش تأکید شده اجرایی شدن پیشنهادهای مذکور نیازمند همکاری میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌هاست اما بعید است تل‌آویو به آن پاسخ مثبت دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس