خلیج فارس

یک روزنامه فرانسوی فاش کرد کشورهای حاشیه خلیج فارس به‌هیچ وجه از وقوع جنگ با ایران در منطقه استقبال نمی‌کنند.

به گزارش مشرق،  به نوشته لاکروا، کشورهای خلیج فارس به دنبال کاهش تنش هستند، چرا که هرگونه اقدام نظامی علیه ایران بیش از همه به زیان این کشورها تمام می‌شود.

تحرکات دیپلماتیک برای آرام‌کردن بحران در منطقه خلیج فارس روز به روز بیشتر می‌شود و در آخرین آنها، چندی‌پیش شاهد سفر یوسف ‌بن علوی وزیر خارجه عمان به تهران و دیدار وی با مقامات این کشور بودیم.

اطلاعاتی در مورد دیدارهای وزیر خارجه عمان منتشر نشد اما عمان روابط خوبی با ایران دارد. در همین ارتباط و به منظور کاهش تنش‌ها در خلیج فارس، برخی مقامات ایران اعلام کرده‌اند که امارات متحده عربی چندی ‌پیش هیأتی را برای مذاکره در مورد صلح در منطقه راهی تهران کرده است.

این اطلاعات نشان‌دهنده تغییر در سیاست ولیعهد ابوظبی است که مدت‌های طولانی دیدگاه جنگ‌طلبانه در مورد ایران داشت. اما حالا امارات عربی متحده بر لزوم کاهش تنش‌ها تأکید دارد.

تجارت میان ایران و امارات قرار است در سال جاری به نصف کاهش یابد و تأثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران احساس می‌شود. جنگ برای اقتصاد امارات، تبعات فاجعه‌باری دارد و بر بنادر، فرودگاه‌ها، گردشگری و تجارت محلی این کشور تأثیرگذار می‌باشد.

اوایل ماه ژوئیه، امارات از کاهش نیروهای خود در یمن خبر داد که در چارچوب ائتلاف نظامی تحت سرپرستی عربستان در این کشور حضور داشتند.

 

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    3 0
    ما چه بیچاره ایم که اقتصادمون گرفتاریه کشوردومتریه
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    2 0
    اگه نمیخوان پس مرض داشتند این چند ساله هم توافق رو بهم زدند و هم علیه ایران توطئه اقتصادی و سیاسی انجام دادند؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس