فریادشیران

سرمربی سابق تیم فوتبال نفت تهران در خصوص ابلاغیه جدید وزارت نفت مبنی بر واگذاری ۳ تیم نفتی لیگ برتر اظهاراتی ارائه کرد.

به گزارش مشرق، ناصر فریادشیران، سرمربی سابق تیم فوتبال نفت تهران، درخصوص ابلاغیه جدید وزارت نفت مبنی بر واگذاری ۳ تیم نفتی لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: از این تصمیمات عجولانه و بی‌خرادانه در گذشته هم داشته ایم. وزیر نفت بخشنامه‌ای ابلاغ کرده است که طبق قانون نمی‌توانند پولی به تیم‌های لیگ برتری فوتبال بدهند. مردم فوتبال‌دوستِ این ۳ شهر تکلیف شان چه می‌شود؟

 

وزیر نفت وظایف اجتماعی خود را فراموش کرده است

او ادامه داد: وزیر نفت از مسئولیت خود غافل است، بیژن زنگنه، وزیر نفت وظایف اجتماعی خود را فراموش کرده است. او خودش را به خواب زده است و نمی‌توان او را بیدار کرد. با توجه به آلودگی‌های زیست محیطی که در منطقه خوزستان و جنوب کشور وجود دارد، زیان زیادی به مردم آن منطقه می‌رسد. وظیفه اجتماعی وزارت نفت است که به مردم کمک کند.

با این تصمیم چندین استان درگیر مشکلات جدید می‌شوند

فریادشیران اضافه کرد: با این تصمیم وزارت نفت، چند استان کشور درگیر می‌شوند. این تصمیم اشتباه در این دولت گرفته شده است. البته یک زمانی همه دولت گذشته را مسخره می‌کردند که باشگاه‌های ریشه دار را به استان‌های دیگر منتقل و آن تیم‌ها را نابود می‌کند. دولت جدید و وزیر سابق ورزش می‌خواستند به دلیل اینکه ملوان به لیگ یک سقوط کرده بود، نفت تهران را به انزلی منتقل کنند که ما متوجه شدیم و به کمک رسانه‌ها جلوی این کار را گرفتیم.

بیشتر بخوانید:

فوتبال ایران به بازیکن و مربی خارجی نیاز ندارد

آقایان می‌خواستند از حضور نفت تهران در لیگ برتر جلوگیری کنند 

سرمربی سابق تیم نفت تهران گفت: آقایان نگذاشتند نفت، تیم خوبی بماند و در آن زمان تیم مان پول رفتن به هتل را نداشت. با وقت تلف کردن، می‌خواستند مانع حضور نفت تهران در لیگ برتر شوند. در آن زمان وزیر ورزش به مهدی تاج و بقیه افراد سازمان لیگ دستور دادند تا بازی هفته اول نفت تهران مقابل استقلال برگزار نشود. این موضوع را برای اولین بار افشا می‌کنم.

تمام رشته های ورزشی پیشرفته در غرب، از مسجدسلیمان آغاز شده‌است

او گفت: نفت تهران حالا دیگر وجود ندارد، اما ۴۰ میلیارد بدهی دارد. همین داستان حالا برای ۳ تیم دیگر نفتی لیگ در حال رخ دادن است. شهری مثل آبادان که در دوران جنگ تحمیلی آسیب‌های زیادی را دیدند، مردمشان عاشق فوتبال هستند و شام و ناهار خود را با فوتبال می‌خوردند. وزیر ورزش الآن چگونه این حرف را نمی‌زند. من درباره مسجدسلیمان هم می‌خواهم صحبت کنم. تمام رشته‌های ورزشی که در غرب پیشرفته است، برای اولین بار از مسجدسلیمان رشد کردند. این کار وزرات نفت صدمات انکار ناپذیری را به این شهر‌ها وارد می‌کند. شاید وزیر ورزش به خاطر اینکه سنش بالا رفته است، متوجه این موضوعات نمی‌شود.

مگر استقلال و پرسپولیس دولتی نیستند؟

فریادشیران گفت: وظیفه شرعی و اجتماعی وزیر ورزش ایجاب می‌کند که این اتفاق نیفتد. البته من می‌دانم که این قانون در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است و طبق قانون حمایت از باشگاه‌های حرفه‌ای ممنوع است. اما من سوالم این است که استقلال و پرسپولیس از کجا حمایت مالی می‌شوند؟ تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان، پیکان، سایپا، فولاد و گل‌گهر سیرجان مگر دولتی نیستند؟ این تیم‌ها متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کار و تامین اجتماعی هستند. این تیم‌ها حمایت می‌شوند پس چرا تیم‌های نفتی حمایت مالی نمی‌شوند؟

زنگنه با چه کسی مشورت کرده‌است؟

او خاطرنشان کرد: روز اولی که دولت عوض شد، زنگنه حکمی صادر کرد و نفراتی مثل هاشمی طبا، فائقی، یزدانی خرم، محشون، شهنازی، نعمت‌اللهی، ذوالفقارنسب و سلحشور را در شورای عالی سیاست گذاری ورزش در وزارت نفت منصوب کردند. من سوالی که از زنگنه دارم، این است که آیا از این نفرات مشورت گرفته است؟ من می‌دانم که هیچ نظری از این افراد نگرفتند، چون این آقایان مخالف این موضوع هستند. در عوض افرادی که حتی ورزشگاه آزادی را از نزدیک ندیده بودند، یک زمانی مسئول انتقال نفت از تهران به شهرستان‌ها شدند.

بهتر است در اتاق اداره کل ورزش وزارت نفت را گِل گرفت

فریادشیران گفت: با این اوضاع بهتر است در اتاق اداره کل ورزش وزارت نفت را گل گرفت. تیم‌هایی مثل بسکتبال پتروشیمی بندر امام، دوچرخه سواری پتروشیمی و ... هم باید تعطیل شوند؟ پس توصیه مقام معظم رهبری که فرمودند مسئولان ورزش همگانی را جدی بگیرند چه می‌شود؟ همین حالا شهری مثل عسلویه آلودگی‌های زیادی دارند و مردمشان تشنه ورزش هستند، مگر می‌شود این بحث‌ها را مطرح کرد؟ معاونان وزیر نفت که آن‌ها هم از دانشجویان خودش بودند در حال نابود کردن ورزش هستند.

این تصمیم یک فاجعه است

او ادامه داد: من شخص وزیر نفت را دوست دارم نمی‌شود خدمات او را در وزارت نفت را نادیده گرفت. اما نمی‌دانم در خصوص این موضوع چه کسی به او خط داده است. این همه آدم‌های بزرگ حاضر هستند و باید از آن‌ها مشورت گرفت. تمام باشگاه‌های کشور با این اوصاف تخلف می‌کنند البته به غیر از باشگاه‌های خصوصی. چرا که دولت طبق قانون نباید به ورزش حرفه‌ای کمک کند. چرا فقط به تیم‌های نفتی فشار وارد میکنند؟ در آخر فقط می‌توانم بگویم این تصمیم یک فاجعه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس