مدارس فوتبال

بازرس کانون مربیان فوتبال گفت: خانواده‌ها مراقب فرزندان گل خود باشند و آینده فوتبالی آن‌ها را به افراد حیوان‌صفت نسپارند.

به گزارش مشرق، بحث فساد در فوتبال پایه در سال‌های گذشته حل‌نشده و کماکان فوتبالیست‌های آینده داری هستند که به خاطر فساد، فرصت حضور در این ورزش پرطرفدار را از دست می‌دهند.

ناصر فریادشیران در خصوص فسادی که در تیم‌های پایه وجود دارد گفت: عمده مشکلات باشگاه‌ها از تیم‌های پایه شروع می‌شود چراکه توجه به این قبیل تیم‌ها کم است. مدیران باشگاه‌ها در وهله اول به تیم‌های بزرگسالان و مسائل مربوط به آن می‌پردازند و اندک بودجه باقی‌مانده باشگاه را در اختیار تیم‌های پایه قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: این موضوع باعث می‌شود تا تیم‌های پایه نتوانند رشد لازم را داشته باشند. در فدراسیون فوتبال نیز در ادوار مختلف نگاه ویژه رؤسای فدراسیون به تیم‌های پایه در آخرین سطح بوده است. متأسفانه مبلغ قرارداد مربیان پایه در سال به ۵۰ میلیون تومان نمی‌رسد اما مربیان لیگ برتری قراردادهای میلیاردی می‌بندند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که مدرک تمامی این مربیان یکسان است.

بازرس کانون مربیان فوتبال خاطرنشان کرد: مربیان تیم‌های پایه بیشتر از مربیان تیم‌های بزرگسال زحمت می‌کشند ولی حقوق و مزایای آن‌ها کمتر است و به‌عنوان‌مثال باید به این نکته اشاره کنم که همان زمان که من در تیم نفت تهران کار می‌کردم، حقوق سرمربی تیممان در لیگ آسیاویژن ۵۰ میلیون تومان بود اما سرمربی تیم بیش از یک میلیارد تومان پول می‌گرفت.

وی تأکید کرد: اجحاف در حق مربیان پایه در تمامی سطوح نوجوانان، جوانان و امید بوده است. در فدراسیون فوتبال نیز قرارداد محمد خاکپور سرمربی تیم امید ۳۰۰ میلیون تومان بود درحالی‌که قرارداد کارلوس کی‌روش چندین برابر بود. این یک واقعیت است که توجه لازم به تیم‌های پایه نمی‌شود و عوامل مختلف باعث ایجاد فساد در فوتبال می‌شوند. من به‌عنوان فردی که در چندین جای تهران مدرسه فوتبال داشتم، می‌دانم خانواده‌ها چه مشقتی می‌کشند تا بتوانند فرزندانشان را وارد فوتبال کنند.

فریادشیران افزود: در بسیاری از شهرستان‌ها، خانواده‌ها به شهرهای بزرگ و تهران می‌روند تا فرزندشان فوتبالیست شوند. برخی از آن‌ها که تمکن مالی دارند به مربیان پیشنهاد رشوه می‌دهند تا پسر آن‌ها فوتبالیست خوبی شود و خانواده‌هایی که شرایط مالی خوبی ندارند، فرزندشان نمی‌تواند وارد فوتبال شود، حتی اگر استعداد او بیش از کسانی باشد که وضعیت مالی مناسبی دارند.

وی اظهار کرد: در برخی از تیم‌های پایه، مربیان پیشنهاد رشوه به پدران فوتبالیست‌ها می‌دهند. متأسفانه از سوی هیئت فوتبال استان تهران و ارگان‌های دیگر رسیدگی لازم به تیم‌ها نمی‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا آن‌هایی که تمکن مالی دارند، مشکلی برای حضور فرزندشان در فوتبال نداشته باشند اما بسیاری از مستعدان از فوتبال طرد می‌شوند. بسیاری از بازیکنان هستند که استعداد بالایی دارند ولی روحیه لازم را برای ارائه توانایی‌هایشان ندارند و در نتیجه نمی‌توانند به هدفی که دارند برسند که این موضوع باعث ناکامی‌شان می‌شود.

بازرس کانون مربیان فوتبال یادآور شد: در لیگ آسیاویژن برخی تیم‌ها زمینی را اجاره کرده‌اند و کل هزینه تیم را از خانواده‌ها می‌گیرند. نتیجه‌گیری برای آن‌ها فرقی ندارد، چراکه در این تیم‌ها علاوه بر تیم ۲۵ نفره اصلی دو تیم ۲۵ نفره دیگر وجود دارند که هیچ‌گاه به آن‌ها فرصت بازی داده نمی‌شود ولی کارت باشگاه به نام آن‌ها صادر شده است. زمانی ما در تیم نفت تهران خوابگاه نداشتیم و بازیکنانی مانند آرش رضاوند، پیمان میری، احمد گوهری، امیرارسلان مطهری و حامد فلاح‌زاده برای خود خانه اجاره کرده بودند ولی باشگاه‌ها در لیگ آسیاویژن مدعی هستند که خوابگاه دارند.

وی ادامه داد: من به‌واسطه مسئولیتی که دارم، چندین بار از کنار این خوابگاه‌ها رد شده‌ام و متوجه شده‌ام در یک اتاق ۱۲ متری ۱۵ نفر در تخت‌های دو طبقه و سه طبقه اسکان یافته‌اند و در سنین مختلف بسر می‌برند. خانواده‌ها نباید بچه‌های گل خود را در اختیار افراد حیوان‌صفت قرار دهند و آن‌ها را به افراد صالح بسپارند. باید خیلی از مدارس فوتبال در ایران تعطیل شوند چراکه استانداردهای لازم را ندارند. اگر نظارت بر مدارس فوتبال را افزایش دهیم، فساد کم می‌شود و استعدادهای خوب فوتبال ایران از بین نمی‌روند.

منبع: آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    1 0
    واقعا توجه کنید,مگر نگفتند بعضی فوتبالیستها همجنس بازند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس