کد خبر 992818
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳
حسین امیرعبداللهیان نمایه

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل بین‌الملل گفت: ما با حساسیت تحولات منطقه آمریکای لاتین از جمله اقدامات خصمانه دولت آمریکا علیه کوبا و ونزوئلا را دنبال می‌کنیم.

به گزارش مشرق، به نقل از خانه ملت، مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه کوبا بعد از ظهر امروز یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ با امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید:

روایت امیرعبداللهیان از دیدار اخیرش با سیدحسن نصرالله

واکنش امیر عبداللهیان به اخراج بولتون

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار بر تقویت و گسترش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و کوبا در زمینه‌های گوناگون تاکید کرد و گفت: روابط دوستانه و پایدار دو کشور پشتوانه محکمی برای ارتقاء سطح مناسبات فی‌مابین در زمینه‌های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و فرهنگی است.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل بین‌الملل ضمن تبریک چهلمین سالگرد برقراری روابط سیاسی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کوبا تصریح کرد: همکاری‌های بسیار خوبی میان دو کشور در این چهار دهه وجود داشته است.

امیرعبداللهیان با انتقاد از سیاست غیرسازنده کاخ سفید در قبال آمریکای لاتین بویژه کوبا و ونزوئلا افزود: ما با حساسیت تحولات منطقه آمریکای لاتین از جمله اقدامات خصمانه دولت آمریکا علیه کوبا و ونزوئلا را دنبال می‌کنیم.

امیرعبداللهیان در پایان با اشاره به سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشورهای آمریکای لاتین گفت:  آمریکای لاتین و کشورهای پیشرو این منطقه از جمله کوبا در مرکز توجه سیاست خارجی ایران قرار دارند.

مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه کوبا نیز در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و حسنه دو کشور گفت: هاوانا از توسعه ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.

وی افزود: با توجه به جایگاه مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس کوبا در ساختار نظام سیاسی دو کشور  معتقدیم که مجالس ایران و کوبا می‌توانند در تسریع همکاری‌های اقتصادی و تجاری تهران و هاوانا نقش موثری ایفا نمایند.

هکتور ایگارسا در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: جمهوری کوبا به دنبال تحکیم و تعمیق روابط همه جانبه با کشور دوست خود ایران است و از هرگونه اقدامی که منجر به رشد و تقویت روابط دو کشور شود استقبال می‌کند.

وی در پایان از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از کوبا در برابر سیاست‌های سلطه جویانه آمریکا تشکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس