کد خبر 991295
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲
فیلم/ روضه خوانی جانسوز شیخ حسین انصاریان

مراسم عزاداری روز نهم محرم حسینیه هدایت، با سخنرانی حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان و مدیحه سرایی سیدمهدی میرداماد برگزار شد.

به گزارش مشرق، مراسم عزاداری روز نهم محرم حسینیه هدایت، صبح امروز دوشنبه ۱۸ شهریورماه با سخنرانی حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان و مدیحه سرایی سیدمهدی میرداماد برگزار شد.

بشنوید:

صوت/ شب نهم محرم با نوای سید مجید بنی‌فاطمه

صوت/ شب نهم محرم با نوای میثم مطیعی

حجت‌الاسلام انصاریان کارشناس دینی در این مراسم به موضوع عظمت مقام حضرت ابوالفضل (ع) پرداخت و اظهار داشت: در آیه مباهله می‌خوانیم که به نصارای نجران بگو: « فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَی الْکَاذِبِینَ؛ بگو: بیایید تا حاضر آوریم ما فرزندان خود را و شما فرزندان خود را، ما زنان خود را و شما زنان خود را، ما خود و شما خود، آنگاه دعا و تضرع کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان بفرستیم.» یک عالم و مفسر غیر شیعه ننوشته که پیامبر(ص) غیر حسن(ع) ، حسین(ع) ، فاطمه(س)  و علی(ع)  کسی را در میدان مباهله خود برده باشد. به یک عبارتی در این آیه می‌گوید: ما همه جان خود را می‌آوریم پس امیرالمومنین (ع) همان پیامبر (ص) است که از نور و روحی واحد هستند.

وی گفت: امام حسن مجتبی(ع) ۱۰ سال امام بود، در این زمان امام حسین(ع) یک منبر، سخنرانی، رأی و پیشنهاد نداشت و هرچه به او گفته می‌شد اعلام می‌کرد امام واجب الاطاعت من، امام مجتبی (ع) است و خورشید امامت اوست. امام زمانی که بنا بود از دنیا برود، تمام ردای امامت را در یک لحظه به امام حسین (ع) داد و ایشان خورشید هدایت شد. پیامبر (ص) می‌فرماید: «حُسَیْنٌ مِنِّی وَأَنَا مِنْ حُسَیْنٍ؛ حسین از من است و من از حسینم».

انصاریان تصریح کرد: در جهان مادی از قمر سؤال می‌شود نور خود را از کجا می‌آوری، او می‌گوید از خورشید نور می‌گیرم. قمر بنی هاشم از ۴ خورشید کسب نور کرده است، او پیامبر (ص) را ندید امام علی (ع) را دید که همانند پیامبر (ص) بود. بعد از انبیاء و ائمه طاهرین ما ایمان ۱۰۰ درصدی نداریم، امثال سلمان، ابوذر و مقداد وزن ایمانشان هم‌اندازه ایمان ائمه(ع) نبود.

این سخنرانی مذهبی افزود: در ۳۳ سال عمر حضرت عباس (ع) کمال نور را از ۴ خورشید گرفت که در روایت داریم: «کانَ فاضِلاً عالِماً عابِداً زاهِداً فَقیهاً تَقیّاً؛ او فاضل بود، عالم بود، بنده واقعی خدا بود، اهل زهد بود، دین شناس و پرهیزگار بود» بنابراین ایمان ایشان نیز ۱۰۰ درصد بود.

صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید:

دانلود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    0 0
    تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس