کد خبر 991134
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰
صفار هرندی نمایه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نگرش عاشورایی سبب شد که امروز چندین کشور جمهوری اسلامی را به عنوان مقتدا و برادر بزرگ‌تر خود می‌دانند.

به گزارش مشرق، محمد صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در همایش جوانان حسینی در مصلی شهرستان قدس اظهار داشت: ظاهر صحنه کربلا جنگ و نبرد بود و باطن آن نشان از مظلومیت حق در برابر جبلان باطل و تقابل آن‌هاست که در امتداد یک نبرد قدیمی از ابتدای خلقت بوده است.

بیشتر بخوانید:

صفارهرندی: متاسفانه امروز کسانی مانند بازرگان فکر می‌کنند

روایت صفارهرندی از احتجاج رهبری با یکی از اعضای مجمع در خصوص رابطه با آمریکا

وی افزود: وجه دیگر آن درس‌آموزی از صحنه کربلا است تا انسان‌ها به وسیله آن تربیت شوند و عاشورا صحنه اتمام حجت برای جهانیان است؛ وجه دیگر آن این است که نقطه آغاز پایه‌گذاری یک فرهنگ و آئین بود. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: کار امام حسین(ع) از ابتدای این مسیر ارشاد، ابلاغ و جداسازی خطوط حق و باطل است و اهمیت حفظ ارزش‌های بنیادین را ایشان متذکر می‌شوند و شاهد هستیم در دوره‌هایی مشهورات بر معروفات غلبه پیدا می‌کند و یکی از مصادیق مشهور سلبریتی است که وقتی در زندگی آن‌ها نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که خود آن‌ها هنوز راه را پیدا نکرده‌اند حال چگونه می‌خواهند مراد و مقتدای طرفداران خود باشد.

صفار هرندی گفت: پس از گذشتن زمان کمی از رحلت پیامبر(ص) بسیاری از سخنان پیغمبر مورد تحریف قرار گرفته بود و شورش امام حسین(ع) یک شورش و عملیات فرهنگی بود و اهمیت ماجرای عاشورا آن است که به واسطه یاد آن مقدمه و مبدا فاصله گرفتن اهل حق از باطل فراهم می‌شود و تکرار ماجرای عاشورا به واسطه دوری از فراموش آن است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی برای جذب مخاطب تحریفات و روضه‌های جدید را وارد کردند که شهید مطهری مفصل درباره تحریفات عاشورا سخن گفته است و تکرار همان واقعیات تلخ کربلا تاثیرگذار است تا بعدها نگویند که امام حسین(ع) برای سازش با یزید به صحنه کربلا رفته بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: عاشورا صحنه یک اتفاق بزرگ فرهنگی است و مشعل این نگرش فرهنگی باید همواره روشن باشد و اگر این فرهنگ زنده نماند ممکن است بعدها مطالبی بیان شود که دیگر هیچ تطابقی با واقعیت نداشته باشد.

هرندی عنوان کرد: نهضت‌های حق طلبی و ضد استبدادی جهان اسلام غالبا برگرفته از این موضوعات است که نمونه برجسته آن را در زمان خود داشتیم و تاریخ بشر با انقلاب اسلامی دگرگون شد و این سخن و نظر صاحب نظران غربی است.

وی ادامه داد: دشمنان اهل بیت هر زمانی میدان پیدا کردند به جنگ اعتقادات شیعه آمدند پس اگر ماجرای عاشورا را در حد نبرد بدانیم و جزئیات پیرامونی را دائم تکرار نکنیم، آن را تحریف خواهند کرد و دیدیم که برای مذاکره با قدرت‌های دنیا به جای استدلال‌های منطقی گفتند که روز عاشورا امام حسین(ع) نیز مذاکره کرد.

هرندی گفت: این جملات بسیار خطرناک است تا آرمان‌ها و اعتقادات را تحریف کنند و دشمن برای گرفتن هر امتیاز و نقطه‌ای از کشور به مذاکره روی آورد. 

وی در خاتمه تصریح کرد: زمانی برخی دولتمردان ضعیف‌النفس در ابتدای انقلاب می‌خواستند اروندرود را به عراق و صدام واگذار کنند که امام(ره) در مقابل آن‌ها ایستاد و آن نگرش عاشورایی سبب شد که امروز چندین کشور جمهوری اسلامی را به عنوان مقتدا و برادر بزرگ‌تر خود می‌دانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس