کد خبر 990886
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
پژوهشگاه فضایی

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران به تشریح دلایل عدم قرار گرفتن ماهواره پیام در مدار پرداخت.

به گزارش مشرق، حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران، درباره ماهواره پیام توضیح داد: فعالیت در زمینه ساخت تا پرتاب ماهواره پیام، روندی بود که هر قدمش برای ما تجربیاتی داشته و موفقیت آمیز بوده است.

بیشتر بخوانید:

هند به رویای کاوش کره ماه دست نیافت

وی اضافه کرد: اتفاقی که برای این ماهواره رخ داد این بود که  «پیام» در دو مرحله اول خیلی خوب عمل کرد ولی در گام آخر حدود 10 ثانیه کم بود تا ماهواره سرعت لازم را برای پرتاب داشته باشد.

صمیمی تصریح کرد: همین موضوع باعث شد تا ماهواره پیام در مدار مناسب خودش قرار نگیرد و پرتاب این ماهواره با موفقیت انجام نشود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: البته، ما با بررسی نواقص موجود، سعی کردیم تا مشکلات «پیام» برای سایر ماهواره‌های ما اتفاق نیفتد.

لازم به یادآوری است، ماهواره پیام، زمستان سال گذشته به فضا پرتاب شد که البته پرتاب این ماهواره با موفقیت انجام نشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    3 9
    غربزده ها . کپی کردن صنایع آمریکا برای چه ؟! چرا نو آوری ندارید ؟!
  • نادر IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    7 4
    یه مدیر دولتی هیچ وقت حقیقت رو نمیگه! ایران بعد برجام راکت ها رو بدون تست های گرم پروازی تک تک مراحل انجام میده یعنی در یک پرتاب کل مراحل رو یکجا تست می کنن اما الآن چون امریکایها کوچکترین تست های گرم رو رسانه ای می کنن عملا نهایتا با یک تا دو تست گرم در سال پرتاب رو انجام میدن..این موضوع در موشک سفیر که زمان محدود موفق بود هم مشهوده..
  • ارشد هوافضا IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    5 2
    یه سوالی که برای من مطرحه و خیلی دوست دارم جناب منطقی جواب بده این هست که هدف ایران از سرمایه گزاری روی راکت هایی که حتی با سه و چهار مرحله هم امکان رسیدن به ژئو رو ندارن برای چی هست!؟کشورهای آسیایی فعال در بخش فضایی و پرتاب رو که نگاه می کنیم از چین و هند گرفته تا ژاپن و حتی اخیرا کره جنوبی دقیقا دست گذاشتن روی یک پرتابگر خاص که به صورت ماژولار با دو مرحله لئو رو پوشش میده و با سه مرحله و یا تغییر مرحله سوم به یک موتور کراژونیک به ژئو میرسه شما باید سرمایه گذاریتون هدفمند باشه ایران در بخش پرتابگر متاسفانه گام اصلی رو هنوز برنداشته این نکته کلیدی هست که کل سرمایه گزاری ها رو زیر سوال می بره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس