کد خبر 990205
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
۴ روحانی شیعه از سوی رژیم آل خلیفه به دلیل شرکت در عزاداری‌های محرم احضار شدند

رسانه‌های بحرین گزارش دادند که نیروهای امنیتی این کشور ۴ نفر از روحانیون شیعه را به دلیل حضور در مراسم عزاداری‌های ماه محرم احضار و ۲ نفر از این افراد را بازداشت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «مرآه البحرین» گزارش داد که رژیم آل خلیفه ۴ نفر از روحانیون شیعه را به دلیل حضور در مراسم عزاداری‌های ماه محرم در بحرین احضار و ۲ نفر از آن‌ها را بازداشت کرده است.

بر اساس گزارش فعالان حقوقی، رژیم آل خلیفه «شیخ عبدالمحسن الجمری»، «شیخ منیر المعتوق»، «قاسم زین الدین» و و «شیخ محمود العجیمی» را احضار و پس از انجام بازجویی، تصمیم به بازداشت «العجیمی» و «زین الدین» گرفته است.

بیشتر بخوانید:

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که از سال ۲۰۱۱ نیروهای امنیتی بحرین در ایام سوگواری ماه محرم بازداشت روحانیون شیعه و خطیبان حسینیه‌ها را با شدت بیشتری دنبال می‌کنند.

۴ روحانی شیعه از سوی رژیم آل خلیفه به دلیل شرکت در عزاداری‌های محرم احضار شدند

فعالان حقوقی و اجتماعی می‌گویند که این اقدام با هدف ایجاد محدودیت برای شیعیان در بحرین صورت می‌گیرد.

هفته گذشته نیز رسانه‌های بحرین گزارش دادند که رژیم آل خلیفه تنها در یک هفته ۲۳ نفر از جمله ۴ کودک را دستگیر کرده است.

به گزارش مرکز حقوق بشر بحرین، رژیم آل خلیفه در بازه زمانی ۲۶ آگوست (۴ شهریور) تا یک سپتامبر (۱۰ شهریور) اقدام به دستگیری ۲۳ نفر کرد. ۴ نفر از دستگیرشدگان کودک هستند.

بنابر گزارش‎ها هیچ یک از این ۲۳ نفر تاکنون آزاد نشده‎اند.

۴ روحانی شیعه از سوی رژیم آل خلیفه به دلیل شرکت در عزاداری‌های محرم احضار شدند

در فوریه ۲۰۱۱، بیش از ۱۰۰ هزار معترض در کشوری با جمعیت ۶۵۰ هزار نفری به صورت مسالمت آمیز به خیابان‌ها آمده و خواستار انجام برخی اصلاحات در این کشور شدند. خاندان خلیفه این اعتراضات را تهدیدی بزرگ قلمداد کرده و با نیرویی شدید آن را سرکوب کرد. در این جریان، علیرغم وعده‌های اصلاحی حکومت منامه، هزاران نفر دستگیر و ده‌ها تن کشته و صدها نفر مجروح شدند.

از آن زمان تاکنون رژیم آل خلیفه با استفاده ابزاری از اتهام واهی حمایت از تروریسم و اقدامات تروریستی دست به دستگیری‌ و سرکوب گسترده‌ای در این کشور زده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس