بحرین

رسانه‌های بحرین از ادامه بازداشت شیعیان از سوی رژیم آل خلیفه خبر می‌دهند که در جدیدترین مورد ۸ نفر به دلیل شرکت در مراسم عزاداری عاشورا بازداشت شده‌اند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «مرآه البحرین» به نقل از جمعیت الوفاق بحرین گزارش داد که نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه روز چهارشنبه ۶ نفر از شیعیان را به دلیل شرکت در مراسم عزاداری عاشورا بازداشت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

احضار ۴ روحانی شیعه از سوی رژیم آل خلیفه

چرا رژیم بحرین به اعدام‌ مخالفان روی آورد؟

جمعیت الوفاق با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود ضمن اعلام این مطلب افزود که رژیم آل خلیفه علاوه بر این «شیخ سعید العصفور»، روحانی برجسته شیعه و «سید جواد اسعد»، مسئول حسینیه شهر «حمد» را نیز به دلیل شرکت در مراسم عزاداری‌ حسینی در ماه محرم، بازداشت کرده است.

بر اساس گزارش مرآه البحرین بازداشت این افراد تا زمان تکمیل شدن تحقیقات ادامه خواهد داشت.

در همین حال پایگاه خبری «منامه پست» گزارش داد که وزارت کشور بحرین ۶ نفر از شهروندان این کشور را به دلیل دعا برای سلامتی «شیخ عیسی قاسم»، رهبر شیعیان بحرین، بازداشت کرد.

این افراد در شب دهم ماه محرم پس از اقامه نماز در مسجد، از سوی نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه بازداشت شدند.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که از سال ۲۰۱۱ نیروهای امنیتی بحرین در ایام سوگواری ماه محرم بازداشت روحانیون شیعه و خطیبان حسینیه‌ها را با شدت بیشتری دنبال می‌کنند.

در فوریه ۲۰۱۱، بیش از ۱۰۰ هزار معترض در کشوری با جمعیت ۶۵۰ هزار نفری به صورت مسالمت آمیز به خیابان‌ها آمده و خواستار انجام برخی اصلاحات در این کشور شدند. خاندان خلیفه این اعتراضات را تهدیدی بزرگ قلمداد کرده و با نیرویی شدید آن را سرکوب کرد. در این جریان، علیرغم وعده‌های اصلاحی حکومت منامه، هزاران نفر دستگیر، ده‌ها تن کشته و صدها نفر مجروح شدند.

از آن زمان تاکنون رژیم آل خلیفه با استفاده ابزاری از اتهام واهی حمایت از تروریسم و اقدامات تروریستی دست به دستگیری و سرکوب گسترده‌ای در این کشور زده است.

به گزارش مرکز حقوق بشر بحرین، رژیم آل خلیفه در بازه زمانی ۲۶ آگوست (۴ شهریور) تا یک سپتامبر (۱۰ شهریور) اقدام به دستگیری ۲۳ نفر کرد. ۴ نفر از دستگیرشدگان کودک هستند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس