محمد ایمانی

ما پهپاد جاسوسی آمریکا را زدیم و با صدای بلند گفتیم که زدیم و لاشه اش را نشان دادیم؛ اما توهم و عقده گشایی ذهنی ترامپ، هیچ ما به‌زایی نداشت؛ بنابراین لاشه پهپاد هم در کار نبود و دروغش برملا شد.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت:


۱- یادتان هست ترامپ دفعه قبل مدعی شد پهپاد ایرانی را زده اند اما دروغش معلوم شد؟ اولا ما پهپاد جاسوسی آمریکا را زدیم؛ ثانیا با صدای بلند گفتیم که زدیم؛ و ثالثا لاشه اش را نشان دادیم. اما توهم و عقده گشایی ذهنی ترامپ، هیچ ما بازایی نداشت. بنابراین لاشه پهپاد هم در کار نبود!

۲- ترامپ حالا می گوید ماهواره بر ایران قبل از پرتاپ منفجر شده است. او عکسی مبهم منتشر کرده که می تواند هر جایی از دنیا باشد. ما سریع الرضا هستیم. او حتی اگر یک ویدئوی 30 ثانیه ای هم از انفجار ادعایی منتشر کند، قبول می کنیم!

۳- وزیر ارتباطات، ماهواره ناهید را که قرار است با ماهواره بر به فضا برود، به نمایش گذاشته؛ بنابراین اصلا ارسال ماهواره بر اتفاق نیفتاده. اگر هم قرار بود، موشک ماهواره بر با آن هیبت منفجر شود، بی تردید بدتر از توپ و بمب صدا می کرد.

۴- اصلا فرض کنیم ایران موشک ماهواره بر شلیک می کرد اما در یکی از مراحل منفجر و موفق به قرار دادن ماهواره در مدار نمی شد؛ باز هم اتفاق عجیبی نبود. سالانه در آمریکا، روسیه، چین، ژاپن و کره شمالی، ده ها پرتاب ناموفق و انفجار ماهواره و فضا پیما رخ می هد. آیا ایران آنها را می زند؟! 

۵- ترامپ می خواست القا کند که ماهواره بر ایران توسط دشمنانش منفجر شده؛بی آن که سند معتبری رو کند. صهیونیستهای بیچاره هم دنبالش دویدند!

۶- ترامپ نمی خواست اما پیامی مهم را که همواره  آمریکایی ها می کوشند سانسور کنند، به دنیا مخابره کرد: ایران با وجود تحریم های شدید،  چنان در فناوری های پیشرفته و انحصاری رشد کرده که در زمره 6-7 کشور فعال در ارسال ماهواره بر به فضا درآمده است.

۷- ایران بر خلاف میل آمریکا، سالهاست وارد کلوپ دارندگان فناوری ماهواره و ماهواره بر شده است؛ همچنان که در حوزه هسته ای توانست. این در حالی است آمریکایی ها همواره پیشرفت های ایران از این نوع را سانسور و انکار کرده و فتوشاپ خوانده اند!

۸- نکته مهم همین جاست: سامانه فنی- انسانی پیشرفته ای که دشمن نتوانست با خرابکاری و ترور و تحریم از بین ببرد، پای میز مذاکره، جدی ترین آسیب را دید.

۹- دشمن می خواهد - و ان شاء الله دیگر نخواهد توانست- به برنامه موشکی و فضایی و نفوذ راهبردی منطقه ای ایران در پای میز مذاکره  ضربه بزند. بقیه حرف ها لاف و رجز است که امثال ترامپ می خوانند و نباید جدی گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    42 2
    کمی تامل کنید شاید حیوانات جاسوس هنوز فعالند
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    26 1
    کمی تامل کنید شاید حیوانات جاسوس فعالند
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    5 0
    نکته مهم همین جاست: سامانه فنی- انسانی پیشرفته ای که دشمن نتوانست با خرابکاری و ترور و تحریم از بین ببرد، پای میز مذاکره، جدی ترین آسیب را دید.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    0 1
    اگر سیستم اطلاع رسانی کشور بصورت صادقانه و معقول و به سرعت در مورد چنین اتفاقاتی که بسیار طبیعی هستند و در همه کشور های پیشرفته جهان هممکرر اتفاق میافتد اطلاع رسانی کنند بستر جو سازی و جنگ روانی علیه کشور از دشمنان سلب میشود .چرا مردم ما باید چنین اخباری را از ترامپ و نتانیاهو و این اراذل و اوباش بشنوند ؟
  • GB ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    0 3
    اگه برای اثبات هر چیز به پوست ان نیازه خیلی چیزها وجود خارجی ندارند
  • منتا IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    0 0
    البته تصویر از این واضح تر نمیشه از انفجار ماهواره بر تهیه کرد ولی اینکه موشک ماهواره بر بدون ماهواره چرا اینطوری نابود شده خیلی عجیبه ممکنه خرابکاری باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس