نظامیان آمریکا

نماینده ائتلاف الفتح عراق با اشاره به اجرای فتوای حرام بودن حضور نظامیان آمریکا در این کشور، تأکید کرد که لایحه اخراج این نظامیان از خاک عراق تصویب خواهد شد.

به گزارش مشرق  به نقل از بغداد الیوم، ائتلاف الفتح عراق اعلام کرد که فتوای آیت‌الله سید کاظم حسینی حائری مرجع تقلید شیعیان درباره حرام بودن حضور نظامیان تروریست آمریکایی را عملی خواهد کرد.

«فاتح الخزعلی» نماینده الفتح با اعلام این خبر افزود: با قدرتمند کردن نیروهای امنیتی عراق از طریق بودجه ۲۰۲۰ برای خرید رادار و سامانه‌های دفاعی هوایی پیشرفته و سلاح مدرن، این فتوا را عملا اجرا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

دستاورد استراتژیک مقاومت در «ادلب»

الخزعلی با اشاره به لزوم کمک به نیروهای حشد شعبی و نیروهای امنیتی عراق برای افزایش پیروزی‌ها و حفظ دستاوردهایشان گفت که لایحه اخراج نظامیان خارجی از خاک عراق تصویب خواهد شد.

وی تصریح کرد که پارلمان عراق در سال آتی و با آغاز دور جدید جلسات آن، قصد دارد این لایحه را با قدرت پیگیری و تصویب کند.

گفتنی است آیت‌الله حائری در فتوای خود با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها خود تروریسم و پناه دهنده تروریست‌ها هستند، اعلام کرده است که ادامه حضور هر نیروی نظامی آمریکایی و مانند آنها تحت هر عنوانی از جمله آموزش و مشاوره نظامی یا به بهانه مبارزه با تروریسم حرام است.

در ادامه این فتوا آمده است که «مردان غیور ما در نیروهای مسلح باید به دفاع شرافتمندانه و مشروع از موجودیت اسلام و تمامیت ارضی کشور در مقابل هر نوع تجاوز زمینی یا هوایی بپردازند. شما تنها یک گزینه پیش رو دارید و آن مقاومت و دفاع در برابر دشمنی است که به حدی حقیر شده است که ترامپ یاغی نتوانست به شکل علنی وارد خاک شما شود».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس