کد خبر 986620
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶
حسن سالم نماینده پارلمان عراق و عضو جنبش عصائب الحق

یک نماینده عراقی به دولت این کشور هشدار داد که اگر آمریکایی‌ها را در مدت کوتاهی از عراق اخراج نکند؛ علیه آنها اقدام مسلحانه صورت خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، «حسن سالم» نماینده پارلمان عراق و عضو جنبش «عصائب الحق» در بیانیه‌ای از دولت عراق خواست تا با هشدار به نیروهای آمریکایی‌ از آنها بخواهد تا در مدت کوتاهی از عراق خارج شوند.

بیشتر بخوانید:

یک مرجع تقلید عراقی حضور نظامیان آمریکا در عراق را حرام اعلام کرد

به نوشته خبرگزاری روسیا الیوم، او دولت عراق را به استفاده از گزینه نظامی برای اخراج آمریکایی‌ها در صورت انفعال بغداد تهدید کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است که پس از فتوای آیت‌الله سید کاظم حائری برای مقاومت در برابر آمریکایی‌ها، مردم عراق وظیفه دارند آمریکایی‌ها را از کشورشان بیرون کنند و دولت عراق نیز باید به آنها هشدار بدهد که در کوتاهترین زمان تجهیزات و نیروهای خود را از عراق بیرون ببرند.

رئیس فراکسیون «الصادقون» در پارلمان عراق وابسته به عصائب اهل الحق در پایان تهدید کرد: «اگر آمریکایی‌ها خارج نشوند، آنها در تیررس سلاح فرزندان مقاومت اسلامی قرار دارند و در ابتدا سفارت، کنسولگری و تمامی مراکز آنها هدف قرار خواهد گرفت و ما بهانه آنها را نمی‌پذیریم. ما نه آموزش می‌خواهیم و نه حمایت و نه کارشناس نظامی.»

روز جمعه (دیروز) آیت‌الله سید کاظم حسینی حائری مرجع تقلید شیعیان در فتوایی تنها گزینه را «مقاومت» دانست و اعلام کرد که ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق تحت هر عنوانی حرام است. (جزئیات بیشتر)

در یک ماه گذشته مواضع نیروهای الحشد الشعبی عراق چهار مرتبه دچار آتش‌سوزی و انفجار شده است و منابع عراقی به جد اعتقاد دارند که آمریکا و رژیم صهیونیستی در پشت پرده این حملات قرار دارند.

در همین ارتباط، «ابومهدی المهندس»، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق روز چهارشنبه گذشته دولت آمریکا را مسئول حوادث اخیر در پایگاه‌های نظامی عراق دانست.

المهندس با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای هدف قرار دادن پایگاه‌ها و مقرهای عراق، چهار پهپاد اسرائیل را به این کشور وارد کرده‌اند، اظهار داشت که «آمریکا مسئول اول و آخر آنچه در عراق می‌افتد، است و از امروز، آمریکا را مسئولیت همه حوادث می‌دانیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
    1 0
    با حکم مرجعیت. دولت عراق چه تصمیمی میگیرد. آیا به درخواست مرجعیت ومردم عراق تن در خواهد داد وآمریکاها را از عراق خارج خواهد کرد. یا همچنان منفعلانه نیروهای آمریکا در عراق نگه خواهد داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس