کد خبر 986144
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴
حسین شریعتمداری نمایه

مدیرمسؤول روزنامه کیهان گفت: اصل درگیری ما و استکبار هنگامی تمام می‌شود که یکی از دو طرف ماهیتش را عوض کند، یا ما از اسلام دست بکشیم یا آن‌ها به اسلام روی بیاورند.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری عصر امروز در جمع دانشجویان طرح ولایت در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: طبق فرموده رهبری کسانی که نقشه راه ندارند گمراه می‌شوند و یا به‌بیراهه می‌روند، کسانی که نقشه راه داشتند در شب عاشورا با اینکه در سپاه کفر بودند به سپاه امام حسین(ع) پیوستند.

بیشتر بخوانید:

با پوزش از حضرات آیات!

آقای روحانی! مردم به «وعده»‌ها رای دادند، نه «ادعا»‌ها

آقای ظریف! آنهمه امتیاز در ۲‌صفحه جا نمی‌گرفت!

مدیرمسؤول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: شرایط کنونی مهم است، داستان از نقطه‌ای شروع شد که به‌همت امام راحل، اسلام ناب به‌کرسی حاکمیت نشست، کار امام راحل این بود که غبار بدعت کج‌اندیشی را که بر چهره اسلام نشسته بود پاک و اسلام ناب را عرضه کرد.

وی با اشاره به اینکه این نسخه از اسلام در گذشته در کتاب‌ها و ذهن‌ها بود اما عملیاتی نشده بود، افزود: این اسلام وقتی می‌خواهد عملیاتی شود باید ببینیم چه مختصاتی دارد، یکی از ویژگی‌های اسلام ناب زالوستیزی است، اسلامی که به‌پرخوری مرفهان بی‌درد در کنار فقر محرومان تن بدهد، اسلام نیست.

شریعتمداری عنوان کرد: وقتی اسلام ظلم‌ستیز بر کرسی حاکمیت می‌نشیند، اولین اتفاق این است که نظام سلطه بین‌الملل و مفت‌خورهای دنیا برای اینکه منافعشان به‌خطر می‌افتد در مقابلش می‌ایستند، موجودیت ما در این حالت موجودیت نظام سلطه را به‌خطر می‌اندازد.

مدیرمسؤول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: تقابل و درگیری ما با نظام سلطه درگیری ماهیتی است، برخی می‌گویند تنش‌آفرینی کردید، اما این گونه نیست ما اول انقلاب هیچ تنشی ایجاد نکردیم، اما وادار به‌جنگ شدیم، از ابتدای انقلاب تا به‌حال یک قطعه کوتاه از زمان نیست که ما در آن درگیر نبوده باشیم.

وی اظهار کرد: بعد از اینکه قطعنامه ۵۹۸ پذیرفته شد، برخی می‌گفتند جنگ پایان یافت، قطعنامه فقط میدان درگیری را عوض کرد، اصل درگیری هنگامی تمام می‌شود که یکی از دو طرف ماهیتش را عوض کند، یا ما از اسلام دست بکشیم یا آن‌ها به اسلام روی بیاورند.

شریعتمداری ضمن بیان اینکه وقتی باور به‌دل نشیند، دیگر مرز برایش معنا ندارد، تصریح کرد: ما تکثیر شده‌ایم و این نظام سلطه را نگران می‌کند، درگیری‌ها از اینجا شروع شده است، وقتی اسلام به فلسطین، یمن و سوریه می‌رود، آن‌ها را تبدیل به‌مقاومت می‌کند و می‌گویند تمام فلسطین از آن ما است، به تعبیر آن‌ها این گفتمان خطرناک است، این ویژگی‌ها ایجاب می‌کند که ما شرایط کنونی را داشته باشیم.

مدیرمسؤول روزنامه‌کیهان بیان کرد: امروز بعد از ۴۰ سال عقبه‌های سختی پشت سر گذاشتیم، سختی کشیده‌ایم اما پیروز بوده‌ایم، شرایط امروز ما بسیار خطیر است، اما خطرناک نیست، تمام مؤلفه‌ها نشان می‌دهد که آینده پردستاوردی در انتظار ما است.

وی ضمن اشاره به کلام امام(ره) مبنی بر اینکه گفتند اسلام سنگرهای کلیدی منطقه را فتح می‌کند، یادآور شد: اکنون سنگرهای کلیدی منطقه را فتح کرده‌ایم، هیچ اتفاقی در منطقه رخ نمی‌دهد مگر اینکه ما دخیل باشیم، وقتی ائتلاف غرب به‌سوریه حمله کرد، تقریبا ۱۱ اجلاس تشکیل دادند و می‌گفتند بشار اسد باید برود، وقتی همه را برانگیختند باید کار تمام می‌شد، اما فقط ایران می‌گفت بشار باید بماند و در نهایت بعد از ۷ سال ما پیروز میدان شدیم.

شریعتمداری افزود: وقتی آمریکایی‌ها به عراق حمله کردند سی ان ان تماس گرفت و گفت شما نگران نیستید که از شرق و غرب در محاصره هستید، پاسخ دادند شما تازه در تیررس ما قرار گرفته‌اید، گریس۱ کشتی روسی بود که با پرچم پاناما تردد می‌کرد، گریس۱ را که گرفتند به‌نوعی قصد داشتند حیثیت برباد رفته آمریکا را بخرند.

مدیرمسؤول روزنامه کیهان متذکر شد: زمانی آمریکا در اینجا دولت و نماینده مجلس تعیین می کرد، اما اتفاقاتی افتاد که قطب‌بندی دنیا به‌هم خورد، اکنون که کشتی ما را آزاد کردند، آمریکا انگلیس را تهدید کرد که کشتی را آزاد نکنید، چون تحت تحریم‌های ما است، ما از سفارت سوئیس پیام دادیم که این کشتی وارد آب‌های آزاد شده و قطعا اگر اتفاقی بیفتد برخورد متقابل می‌کنیم.

وی ادامه داد: اکنون بخشی از اقتدار را در دست داریم، اما برخی تمام دولت را به وزارت خارجه تبدیل کرده‌اند، وزارت خارجه را برنامه تک دستوری مذاکره دادند، اما هیچ ثمری نداشت، چون از این طرف بریده بودند.

شریعتمداری با اشاره به دو اقدام نابه‌جا مبنی بر مذاکره طولانی با جان کری و تماس تلفنی با اوباما، یادآور شد: هنوز فرودگاه را ترک نکرده بودند که اوباما در نشست مطبوعاتی گفت آن‌ها چاره‌ای جز مذاکره با ما ندارند.

مدیرمسؤول روزنامه کیهان اضافه کرد: روز بعد از توافق ژنو یکی از خبرنگاران آمریکایی می‌گوید چند روز پیش تعدادی از خبرنگاران را دعوت کردند و گفتند قرار است این متن به ایران پیشنهاد شود، همه گفتند محال است ایران بپذیرد، اما وقتی شب گذشته دیدم، دقیقا همان توافق بود، این توافق ژنو بود.

وی اظهار کرد: ممکن است بگویید اشتباه کردم، اما این مسائل قابل فهم بوده و جای اشتباه نداشته است، رهبری می‌فرمایند همه مشکلات راه‌حل داخلی دارند، چرا سراغ این‌ها نمی‌روند؟

شریعتمداری افزود: ۵ میلیون به خانم روستایی داده‌اند و کارت بازرگانی گرفته‌اند، با آن کارت تعداد زیادی ماشین وارد کرده‌اند، وقتی با مسؤول گمرک تماس گرفتیم که چرا به‌کارت و نامش توجه نشده، گفتند فلانی گفته به‌شما چه ربطی دارد، بدهید برود.

مدیرمسؤول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه امروزه شمارش معکوس این جریان شروع شده است، یادآور شد: همه نگران بودند و هستند اما شمارش معکوس شروع شده است، اگر اختیار دست این جریان بود قطعا نمی‌توانستیم پهپاد را بزنیم، نمی‌توانستیم کشتی را بگیریم، اگر آمریکا در ایران طرف مقابلش را برخی از دولتی‌ها می‌دانست تا به‌حال صد بار حمله کرده بود، زیاد شنیدید که فلانی را دستگیر کردند، مگر این‌ها قبلا نبودند؟ اکنون فهمیده‌اند که دورانشان تمام شده، به‌همین خاطر فرار می‌کنند.

وی عنوان کرد: عمر مفسدین اقتصادی به سر رسیده و دوباره نمی‌شود ۱۸میلیارد دلار ارز را حیف و میل کرد، دلارهایی که حیف و میل شد، کم کم مدیران ارشد نیز دستگیر می‌شوند.

شریعتمداری تصریح کرد: باید پرچم را بالا نگه داریم، مطالبه داشته باشیم و پاشنه آشیل حریف را بشناسیم، فریب نارنجک دودزا و بمب صوتی را نخورید، مباحثی مانند گواهینامه خانم‌ها و کنسرت بهانه است، ۶ سال تلاش کردند نتیجه‌ای نگرفتند، حالا این‌ها را برای سرگرمی می‌گویند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    115 6
    متأسفانه با زحمات!! این دولت در عرصه فرهنگ بسیار ما پس رفت داشتیم و اگر بیش از این تعلل کنیم آسیب‌های بسیار بنیادی خواهیم خورد
  • IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
    34 12
    زنده باشی سردار قلم در غرب ایران از شرق ایران پیام ات شنیدیم عالی بود
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
    68 10
    درود و صلوات خداوند بر شریعتی عزیز که خار چشم نفوذی‌ها منافقین است
  • مهدی IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
    60 10
    احسنت به شما آقای شریعتمداری حرف های دلمان رو زدی
  • FR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
    18 4
    درود بر شما
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
    1 0
    انصارالله یمن = فتح مکه و مدینه / حزب الله لبنان = فتح مسجدالاقصی / تفویض پرچم انقلاب اسلامی توسط امام خامنه ای به محضر امام زمان سلام الله علیه / نماز جماعت به امامت امام عصر عج در مسجدالاقصی / برپایی دولت کریمه مهدوی . اللهم عجل لولیک الفرج ... الیس الصبح بقریب
  • امید IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
    0 0
    انصارالله یمن = فتح مکه و مدینه / حزب الله لبنان = فتح مسجدالاقصی / تفویض پرچم انقلاب اسلامی توسط امام خامنه ای به محضر امام زمان سلام الله علیه / نماز جماعت به امامت امام عصر عج در مسجدالاقصی / برپایی دولت کریمه مهدوی . اللهم عجل لولیک الفرج ... الیس الصبح بقریب
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
    1 0
    عمر مفسدین اقتصادی به سر رسیده و دوباره نمی‌شود ۱۸میلیارد دلار ارز را حیف و میل کرد، دلارهایی که حیف و میل شد، کم کم مدیران ارشد نیز دستگیر می‌شوند. شریعتمداری تصریح کرد: باید پرچم را بالا نگه داریم، مطالبه داشته باشیم و پاشنه آشیل حریف را بشناسیم، فریب نارنجک دودزا و بمب صوتی را نخورید، مباحثی مانند گواهینامه خانم‌ها و کنسرت بهانه است، ۶ سال تلاش کردند نتیجه‌ای نگرفتند، حالا این‌ها را برای سرگرمی می‌گویند. انشاالله
  • ناشناس IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
    0 0
    حرکت موریانه ای انگل استان که در درخت تنومند انقلاب اسلامی ایران رخنه کرده با سمپاشی به موقع به درک واصل میشوندلازم به ذکر است جلوی فرار این موجودات انسان نما را توسط نیروهای مومن قبل از پرواز باید گرفت خدا قوت
  • علی IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
    0 0
    عمر مفسدین اقتصادی به سر رسیده و دوباره نمی‌شود ۱۸میلیارد دلار ارز را حیف و میل کرد، دلارهایی که حیف و میل شد، کم کم مدیران ارشد نیز دستگیر می‌شوند. شریعتمداری تصریح کرد: باید پرچم را بالا نگه داریم، مطالبه داشته باشیم و پاشنه آشیل حریف را بشناسیم، فریب نارنجک دودزا و بمب صوتی را نخورید، مباحثی مانند گواهینامه خانم‌ها و کنسرت بهانه است، ۶ سال تلاش کردند نتیجه‌ای نگرفتند، حالا این‌ها را برای سرگرمی می‌گویند. انشاالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس