کد خبر 985150
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
حجت الاسلام حسین فلسفی راد

به جای استراحت در اوقات فراغت، بیل به دست در مزرعه مشغول کشاورزی هستم و خودم را به خاطر جایگاه ائمه جمعه محدود نمی کنم.

به گزارش مشرق، «مود» شهری با قدمت تاریخی در جنوب استان خراسان جنوبی و در ۳۰ کیلومتری جاده ارتباطی بیرجند به زاهدان واقع شده است.

حجت الاسلام حسین فلسفی راد، امام جمعه شهر مود از توابع خراسان جنوبی، متولد ۱۳۵۸ و اولین امام جمعه این شهر  تا امروز است.

او سال ۸۶ طلبه ممتاز حوزه علمیه قم شد و به همین دلیل سهمیه مکه که از طرف حوزه به طلاب برتر داده شد، به او هم تعلق گرفت.

در ادامه گفتگو با امام جمعه شهر مود از توابع خراسان جنوبی را می خوانیم.

ارتباط شما با مردم چگونه است؟

سال ۸۶ طلبه ممتاز حوزه ی علمیه قم شدم که سهمیه ی مکه نیز از طرف حوزه به طلاب برتر داده شد. زمانی که به مکه رفتم از خداوند دو چیز را درخواست کردم که این توفیق را داشته باشم که در هیچ شرایطی برای منبر امام حسین(ع) نرخی تعیین نکنم و از خداوند خواستم من را هیچ وقت از مردم جدا نکند.

از سال ۷۴ که به امر طلبگی پرداختیم به تبلیغ دین هم مشغول شدیم و همیشه سعی کردم همراه مردم، مشکلاتشان را درک کنم تا بتوانم قدمی بردارم. هیچ وقت برای خودم قائل به شأن و جایگاه خاصی نبودم و همیشه این جمله در ذهنم باقی مانده که عزت دست خداست و همه کارها باید برای او انجام شود نه برای خودنمایی و تظاهر و شیفتگی بین جامعه انجام شود.

کشاورزی هم می کنید؟

 مشغول فعالیت کشاورزی، دامداری و دامپروری هستم و به فرمایش مقام معظم رهبری از تولید به مصرف انجام می دهیم، بصورتی که بیشتر اقلام خوراکی و مصرفی را خودمان تولید می کنیم.

به جای استراحت در اوقات فراغت، بیل به دست در مزرعه مشغول کشاورزی هستم و خودم را به خاطر جایگاه ائمه جمعه محدود نمی کنم، چرا که امام علی پیشوای ما نیز کشاورز بودند و این جمله که «کار کردن عار نیست» ملکه ذهن من است که باید همانند الگوی مان امیرالمومنین(ع) هر کاری را برای رضای خداوند انجام دهیم.

ارتباط شما با جوانان چگونه است؟

سعی شده که بیشتر کارها بدست جوانان شهر سپرده تا انجام شود تا آنها از یک انگیزه ی بالایی در راستای ترقی روستا و شهر با تزریق نیروی جوانی داشته باشند.

امروز هم با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید مقام معظم رهبری بر جوانگرایی و کادر سازی سعی داریم که بیشتر امور به دست جوانان انجام شود تا از استعداد و فکر تازه ای که در ذهنشان برای پیشرفت جامعه است استفاده کنند تا زمینه ی ترقی را فراهم آورند و روح تازه ای بر پیکره ی نظام و انقلاب بدمند.

چقدر سعی می کنید برای راه انداختن کار مردم از جایگاه خودتان هزینه کنید؟

تنها برای راه انداختن کار مردم از امتیازی که جایگاهم دارد، استفاده می کنم و از این موارد زیاد برای من اتفاق افتاده است بطوریکه که برخی ها به بنده می گویند شما با این کار باعث تضعیف جایگاه امام جمعه می شوید لذا راه انداختن و حل مشکلات مردم، تضعیف جایگاه امام جمعه نیست.

یکی از همکاران کمیته ی امداد ما را به افرادی که بدنبال امام جمعه بودند معرفی کردند. منم از تهران مجوز گرفتم و با توجه به سبقه ای که در این شهر برای تبلیغ رسانی داشتم مورد محبت و استقبال مردم قرار گرفتم و تا امروز به هیچ یک از مردم بی احترامی نکردم و خطاب به مسئولین شهر گفته ام که در کار آن ها دخالت نمی کنم ولی اگر مسئولی به مردم توهینی انجام بدهد،باید اسبابش و میزش را از شهر جمع کند و برود و این رو باید بدانند که مردم خط قرمز ما در همه مسائل هستند.

مردم وقتی حس می کنند که امام جمعه شهرشان نیز یکی از خودشان است باعث نزدیکی و ارتباط بیشتر با هم می شوند و موجب می شود که امام جمعه را نیز جزوی از خانواده خودشان بدانند .

فرزندان شما آقازاده هستند؟

بنده دو فرزند،پسر دارم؛ یکی طلبه در یزد است و سعی کردم تمام خلقیاتی که خودم دارم را به او منتقل کنم، آقازادگی با توجه به اینکه شیعه امیرالمومنین(ع) هستیم، فرزندانمان آقازاده محسوب می شوند ،ولی آقازاده به مفهوم کسانی که بخواهند از رانت و جایگاه پدر استفاده کنند، نه قائل به  این هستم و نه اجازه این کار را می دهم.

چرا رهبر معظم انقلاب اهمیت جایگاه نماز جمعه را مورد تاکید قرار داده اند؟

به تعبیر علم جامعه شناسی یکی از گروه های مرجع علما و ائمه جمعه هستند که می توانند آنقدر ارزشمند و تاثیر گذار باشند که جامعه را به سمت ارزش های اسلامی و انقلابی هدایت کنند.
دشمن هم می داند که اگر می خواهد مردم را از سمت و سوی ارزش های انقلابی فاصله بدهد باید روحانیون ک علما را مورد تضعیف قرار دهد برای همین است که رهبری تاکید دارند که امام جمعه باید جایگاه و شان و منزلت اجتماعی خودش را بداند تا در جهت سوق دادن جامعه به سمت ارزش های اسلامی حرکت کند.

نقش نمازجمعه در فرهنگ جامعه چیست؟

نماز جمعه قرارگاه ایمان، بصیرت و اخلاق است و ائمه جمعه نیز فرماندهان آن قرارگاه به شمار می‌آیند و خدمت در آن، خدمت به دین، تقوا و خدمت به آگاهیِ سراسری ملت ایران است.

منبع:حوزه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس