کد خبر 984297
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱
جکو پلنگی

ابراهیم تهرانی گفت: افراد سودجو برای منافع خود اقدام به قاچاق و خرید و فروش برخی از گونه‌ها از جمله مارمولک‌ها می‌کنند.

به گزارش مشرق، مسعود ابراهیم تهرانی رئیس گروه خزندگان و دوزیستان دفتر حیات وحش در رابطه با وضعیت مارمولک‌ها در ایران اظهار کرد: مارمولک‌ها نسبت به مارها در ایران از نظر جمعیت وضعیت بهتری دارند و در خطر انقراض نیستند.

بیشتر بخوانید:

پلنگ ایرانی در بوشهر+عکس

او با بیان اینکه این گونه هیچ خطری ندارد، افزود: برخی از افراد تصور می‌کنند که مارمولک‌ها سمی و دارای سیانور هستند، اما این تصور کذب و تنها در حد حساسیت در افراد است.

ابراهیم تهرانی با اشاره به تعداد خزندگان در ایران گفت: براساس آخرین آمار ۷۶ گونه مار، ۱۳۶ گونه مارمولک، ۱۰ گونه لاکپشت، یک گونه کرکدیل و ۱۳۶ گونه سوسمار در ایران زیست می‌کنند.

به گفته رئیس گروه خزندگان و دوزیستان دفتر حیات وحش، مارمولک‌ها در تمام نقاط ایران مانند استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، مرکزی و قم زیست می‌کنند و پراکنش مختلف دارند.

او افزود: مارمولک‌ها سایزهای مختلفی دارند مانند سوسمار خاردم مصری و بزمچه‌های بیابانی که طول نسبتا بزرگی حتی تا یک متر دارند و از جمله شاخص‌ترین مارمولک‌ها در ایران هستند.

ابراهیم تهرانی با اشاره به قاچاق یک گونه مارمولک در کشور تصریح کرد: برخی از افراد سودجو برای سود خود اقدام به قاچاق و خرید و فروش برخی از گونه‌ها از جمله مارمولک‌ها می‌کنند و جکو پلنگی تنها گونه مارمولکی است که سود بسیاری برای قاچاقچیان به همراه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    5 0
    تبلیغ خوبی بود برای تشویق جوانان بیکار به شکار این مارمولکهای بی پناه
  • CA ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    0 0
    کوکا این مارمولک ها ها تو ابادون نقش رمبو رو‌رو دارند!
  • CA ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    2 0
    حیوان زیبایی هست ولی سوالم این هست که چطور چند تا استان رو رده کرده رفته تا قم از اذربایجان؟! البته وقتی گوسفند رو سوار هواپیما میکنند بعید نیست که این رو هم با این تبیپش با جت شخصی تا قم برده باشند!
  • روح الله IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    0 0
    ازبس ادعا میکنه. جکو پلنگی. نعمت کاردی. اسی خطر. صمد خرکش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس