ترامپ نمایه

منابع مطلع در گفت‌وگو با یک روزنامه آمریکایی گفته‌اند ترامپ با ارسال پیام‌های متناقض درباره شرایط مذاکره با ایران طرف‌هایی که میانجی رد و بدل کردن پیام بین تهران و واشنگتن هستند را به ستوه آورده است.

به گزارش مشرق، چندین مقام آمریکایی و اروپایی در گفت‌وگو با روزنامه «دیلی‌بیست» گفته‌اند دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در حال ارسال پیام‌های متناقض و ناسازگار درباره شرایط برگزاری مذاکرات جدید با ایران است.  

ببینید:

فیلم/ تفاوت ترامپ و برخی مدیران داخلی!

یک مقام سابق دولت آمریکا که از جدال‌های داخلی در دولت ترامپ در خصوص این موضوع آگاه است به دیلی‌بیست گفت: «همه چیز کاملاً آماتور است.»

روزنامه دیلی‌بیست نوشته آمریکا در طول ماه‌های گذشته برای نزدیک‌تر شدن به هدفش در خصوص برقراری گفت‌وگوهای دیپلماتیک با تهران تلاش کرده از طریق متحدانش پیام‌هایی برای ایران ارسال کند. 

با وجود این، دو مقام فعلی دولت آمریکا و یک منبع آگاه دیگر می‌گویند تضارب آرا در داخل دولت ترامپ باعث ایجاد اختلال در روند این تلاش‌های دیپلماتیک شده است. این اختلافات باعث افزایش فشارها روی طرف‌هایی شده که به عنوان میانجی بین واشنگتن و تهران عمل می‌کنند. آنها می‌گویند از اینکه دائماً از تیم ترامپ پیام‌های متناقض دریافت می‌کنند به ستوه آمده‌اند. 

وزارت خارجه آمریکا به درخواست روزنامه آمریکایی برای اظهارنظر درباره این گزارش پاسخ نداده است. علی‌رغم این، یک منبع بلندپایه آمریکا به دیلی‌بیست گفت: «دولت، کاملاً در این مسئله، یکپارچه است. رئیس‌جمهور به صراحت آمادگی خودش را برای دیدار با مقام‌های ایران جهت رسیدن به توافق با این کشور و رساندن ایران به آینده‌ای که شایسته آن است اعلام کرده است.»

در ماه‌های گذشته گزارش‌های متعددی درباره اختلاف‌های درونی در دولت ترامپ بر سر ایران منتشر شده است. منابع مختلف به عنوان مثال به اختلافات میان شخص ترامپ و «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اشاره کرده‌اند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس