ترامپ و بن سلمان

دیلی بیست نوشته عربستان برای خرید تسلیحاتی از آمریکا میلیاردها دلار هزینه کرده است اما حتی نیروی دریایی آمریکا نیز برخی از این تجهیزات را به دلیل غیرقابل اطمینان بودن به کار نمی‌گیرد.

به گزارش مشرق، ظاهرا خالی کردن خزانه خالی عربستان توسط آمریکا تنها به فروش سلاح‌های مدرن منحصر نبوده و واشنگتن با فروش سلاح‌های از رده خارج شده نیز سعی دارد تا دلارهای نفتی سعودی را به آمریکا انتقال دهد. به گزارش ایسنا، دیلی بیست در همین رابطه طی گزارشی نوشته، نیروی دریایی عربستان از سال ۲۰۰۸ برنامه‌ریزی کرده تا ۲۰ میلیارد دلار در پروژه گسترش نیروی دریایی خود سرمایه‌گذاری کند. طبق این گزارش، ریاض در حال حاضر سه ناو محافظ، چهار ناوچه هزار تُنی کلاس بدر و ۹ قایق گشت‌زنی
۵۰۰ تنی را در عملیات خود به کار می‌گیرد که ساخت همه آنها به جز سه ناو محافظ به دهه ۱۹۸۰ میلادی باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید:

۱۱ خدمتی که دولت ترامپ به سعودی‌ها کرد


دیلی بیست در ادامه تاکید کرده که، فروش چهار شناور ساحلی کلاس «فریدام» که نوعی ناوچه سبک است، نخستین‌بار در زمان دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا مطرح شد و در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، به عنوان بخشی از قرارداد ۱۱۰ میلیارد دلاری فروش تسلیحات به عربستان مجوز آن صادر شد. این شناورها هم‌اکنون توسط شرکت «لاکهید مارتین» در دست ساخت هستند و بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ به عربستان تحویل داده می‌شوند.


این پایگاه تحلیلی تاکید کرده که علاقه عربستان به خرید این شناورهای ساحلی عجیب به نظر می‌رسد زیرا غیرقابل اطمینان بودن، هزینه‌های بالا، عدم برخورداری از قدرت شلیک و عدم قابلیت این شناور در تطابق با واحدها، ماموریت‌های مختلف ارتش آمریکا را در استفاده از آن با مشکلاتی روبه‌رو کرده است. این مشکلات موجب شده که نیروی دریایی آمریکا میزان سفارش این شناورها را از ۵۵ به  ۳۲ کاهش دهد.


دیلی بیست در پایان ضمن اشاره به ناکارآمدی این تسلیحات تاکید کرده که، این شناورها قابلیت دفاعی نیروی دریایی عربستان و محافظت از کشتی‌های دوست در برابر تهدیدهای هوایی و زمینی را افزایش خواهد داد اما با وجود جدی بودن مسئله غیرقابل اطمینان بودن این شناورها، سعودی‌ها همچنان باید امیدوار باشند که ضعف‌های شناورهای ساحلی‌ای که خریداری کرده‌اند آنان را دچار مشکل نکند.


گفتنی است ترامپ صراحتا اعلام کرده بن‌سلمان یک گاو شیرده است که باید دوشیده شود!

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس