منچسترسیتی و وستهام

منچسترسیتی گام اول در راه دفاع از عنوان قهرمانی را محکم برداشت.

به گزارش مشرق، در ادامه رقابت های هفته اول فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر انگلیس، بعد از ظهر شنبه و از ساعت ۱۶ (به وقت تهران) دو تیم وستهم یونایتد و منچسترسیتی در ورزشگاه لندن (المپیک) به مصاف هم رفتند و این دیدار در نهایت با برتری ۵-۰ مدافع عنوان قهرمانی به پایان رسید.

پپ گواردیولا برای نخستین دیدار فصل تیمش را با ترکیب زیر روانه میدان کرد:

ادرسون؛ واکر، استونز، لاپورت، زینچنکو؛ دی‌بروینه، رودری، داوید سیلوا (کاپیتان)؛ محرز، استرلینگ، ژسوس

منچسترسیتی در حالی گام به این بازی می‌گذاشت که در تمامی ۷ دیدار اخیر خود برابر وستهم در بازی های رسمی به پیروزی رسیده و مجموعا ۲۳-۳ از حریف پیش بود. ضمن آن که با کسب ۴ پیروزی در ورزشگاه لندن، منچسترسیتی موفق ترین مهمان این ورزشگاه در بین همه تیم های انگلیسی محسوب می‌شود.

منچسترسیتی در دقیقه ۲۵ اولین گل فصل را زد. پاس در عمق تماشایی محرز موجب شد تا واکر در کورسی دیدنی کرسول (کاپیتان وستهم) را جا گذاشته و با ارسال پاس کات بک به محوطه شش قدم، برای ژسوس موقعیت سازی کند. این توپ بعد از عبور از دیوپ به ژسوس رسید و او نیز با ضربه پای چپ دروازه فابیانسکی را گشود. نیمه اول این دیدار با همین نتیجه به پایان رسید.

در نیمه دوم شاگردان پپ خیلی زود به گل رسیدند. حرکت دی‌بروینه از مرکز خط دفاع وستهم موجب مشغول شدن مدافعان چکش ها به این هافبک بلژیکی شد. او نیز با پاسی به سمت راست، استرلینگ را در موقعیتی تک به تک قرار داد تا ستاره انگلیسی سیتی با ضربه پای راست از میان پاهای فابیانسکی توپ را وارد دروازه کند و اختلاف را به دو گل برساند.

دو دقیقه بعد از این گل، اولین استفاده جدی از VAR در لیگ برتر انگلیس یک گل را از منچسترسیتی گرفت. حرکت خوب سیلوا پشت محوطه استرلینگ و ژسوس را در موقعیتی دو به تک قرار داد. پاس استرلینگ هم در مقابل دروازه خالی به ژسوس رسید تا مهاجم برزیلی کاری به جز زدن گل سوم نداشته باشد. اما مایک دین داور این مسابقه به سیستم کمک داور ویدیویی رجوع کرد و در نهایت، با تشخیص در آفساید بودن دست رحیم استرلینگ به هنگام رسیدن پاس، این گل را مردود اعلام کرد تا نتیجه بازی همان ۲-۰ باقی بماند.

منچسترسیتی در دقیقه ۷۵ و لحظاتی بعد از دبل سیو ادرسون به گل سوم رسید. استرلینگ که در عمق مدافعان وستهم جایگیری کرده بود پاس محرز را دریافت کرد و آن را وارد دروازه فابیانسکی کرد. این گل نیز با تشخیص داور نیاز به بازبینی داشت اما پس از بازبینی پابرجا ماند. 

منچسترسیتی در دقیقه ۸۳ به یک ضربه پنالتی رسید. دفع ناقص فابیانسکی هم تیمی هایش را با دشواری مواجه ساخت و در نهایتبا خطای دیوپ بر روی محرز در محوطه جریمه، مایک دین با دمیدن در سوت خود نقطه پنالتی را نشان داد. آگوئرو توپ را برداشت و به استرلینگ اجازه ضربه زدن را نداد و خود نیز با ضربه ای ضعیف، نتوانست دروازه را باز کند اما انگار شانس با او یار بود.

بار دیگر پای VAR به میان آمد و مشخص شد دکلان رایس پیش از ضربه، وارد محوطه جریمه شده تا این ضربه تکرار شود. آگوئرو دوباره پشت توپ قرار گرفت و این بار با شوتی به سمت راست دروازه و فریب دادن فابیانسکی، گل چهارم منچسترسیتی را به ثمر رساند.

رحیم استرلینگ در دومین دقیقه از وقت های اضافه هت‌تریک خود را تکمیل کرد. پاس در عمق محرز (که دومین پاس گل خود در روز را ثبت می‌کرد) در سمت راست به استرلینگ رسید و او نیز بعد از چند گام به همراه توپ و جا گذاشتن دیوپ، توپ را دور از دستان فابیانسکی به تور دروازه رساند. جایگیری اشتباه دروازه بان لهستانی وستهم در این گل نقش موثری داشت.

به این ترتیب منچسترسیتی در نخستین بازی فصل ۲۰-۲۰۱۹ با نتیجه ۵-۰ بر میزبان خود غلبه کرد تا از همین ابتدا خود را جدی ترین مدعی قهرمان در فصل ۲۰-۲۰۱۹ معرفی کند. همچنین منچسترسیتی با این پیروزی، برای نهمین فصل متوالی به برد در هفته نخست رسید تا در این زمینه با رکورد تاریخ مسابقات که در اختیار چلسی است (۹ برد در فصل های ۰۳-۲۰۰۲ تا ۱۱-۲۰۱۰) برابری کند. در حقیقت بعد از تساوی بدون گل برابر تاتنهام در هفته اول فصل ۱۱-۲۰۱۰، منچسترسیتی دیگر هرگز در بازی های اول خود امتیاز از دست نداده است.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس