کد خبر 982931
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
منصور هادی

وزارت خارجه وابسته به دولت مستعفی منصور هادی به طور رسمی درگیری‌های شهر «عدن» را کودتا نامید.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه وابسته به دولت مستعفی منصور هادی در صفحه توئیتر خود حوادث و درگیری‌های شهر «عدن» را کودتای شورای انتقالی علیه این دولت خواند.

بیشتر بخوانید:

مقر دولت هادی در عدن سقوط کرد

به نوشته پایگاه خبری شبکه العربیه، این حساب کاربری به نقل از «محمد الحضرمی» وزیر خارجه دولت منصور هادی مدعی شد که مؤسسات یمن بدون «دولت قانونی یمن» شأنیت قانونی ندارند.

خبرگزاری رویترز نیز نوشته است که شبه‌نظامیان وابسته به شورای انتقالی جنوب، تمامی مراکز نظامی دولت منصور مستعفی هادی را به کنترل خود در آورده‌اند. کاخ «معاشیق» به عنوان مقر دولت مستعفی نیز به کنترل این نیروها در آمده است.

منابع رسانه‌ای یمن نیز اعلام کردند که «احمد المیسری»، وزیر کشور دولت منصور هادی، از شهر عدن، پایتخت دولت مذکور فرار کرده است. هشت خودروی زرهی متعلق به نیروهای ائتلاف سعودی، المیسری را صبح امروز از منزل خود در شهر عدن به مقر دولت منصور هادی در شهر «البریقه» منتقل کرده‌اند.

درگیری‌های مسلحانه در شهر عدن، از چهار روز پیش و بعد از آن آغاز شد که «هانی بن بریک» نایب رئیس «شورای انتقالی جنوب» از نیروهای تحت امر خود خواست به سمت کاخ معاشیق که بعد از سیطره بر آن به «الیمامه» تغییر نام یافت، حرکت کرده و آن را تحت سیطره خود در آوردند.

تا کنون بسیاری از رسانه‌ها و مقامات وابسته به دولت منصور هادی از جمله «احمد المیسری»، وزیر کشور و «محمد الحمیری» وزیر مشاور در امور پارلمان، امارات را اصلی‌ترین حامی شبه‌نظامیان شورای انتقالی دانسته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سیامک IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    0 0
    استعمال لفظ دولت غلط است. باند، یا گروه ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس