روزنامه

تعریف و تمجید اصلاح‌طلبان از سردار سلیمانی به هیچ عنوان باورپذیر نیست. چرا که این طیف بارها ضمن توهین به نیروهای نظامی، توان دفاعی ایران را تنش زا جا زده و بر لزوم برجام منطقه‌ای تأکید داشتند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** ابتکار (مرداد ۹۷): قاسم سلیمانی، سربازِ دلواپسِ سیاست است؛ ایران (مرداد ۹۸): قاسم سلیمانی، سردارِ سرافراز است

روزنامه ایران- ارگان دولت- در یادداشتی به قلم «علیرضا رحیمی» نماینده اصلاح طلب مجلس با عنوان «پیام دیدار سردار سلیمانی با ظریف» نوشت: «حضور ارزشمند سردار سرافراز سلیمانی در دفتر کار دکتر ظریف پس از تحریم ایشان حمایت عملی و کامل سردار سلیمانی از پیشران دیپلماسی کشور بود...اگرچه کج فهمی‌ها و انحرافات جماعتی در عرصه‌های مختلف و حساس بین‌المللی هزینه‌های سنگینی به دوش نظام اسلامی گذاشته و در مواردی که از رهبری هزینه کرده‌اند نیز جفای به رهبری را شاهد بوده‌ایم اما اقتدار و قدرت دفاعی و دیپلماسی کشور امری نیست که به آسانی تحت‌الشعاع کینه‌توزی‌های داخلی و آتش افروزی‌های خارجی قرار گرفته و متأثر از آن شود».

طیف اصلاح طلب، دیدار سردار سلیمانی با ظریف را چماقی بر سر منتقدان دولت قرار داده و با ژست «لزوم وحدت» و البته با «ناسزاگویی» به منتقدان، دولت و به خصوص وزارت امور خارجه را از هرگونه نقد مبرا می‌داند! این روش، در حقیقت مصداق «بستن دهان منتقدان» است.

اما تعریف و تمجید اصلاح طلبان از سردار قاسم سلیمانی به هیچ عنوان باورپذیر نیست. چرا که این طیف بارها ضمن توهین به فرماندهان نظامی کشورمان، توان دفاعی و قدرت منطقه‌ای ایران را تنش زا جا زده و بر لزوم برجام موشکی و منطقه‌ای تاکید کرده‌اند!

برای نمونه، روزنامه اصلاح طلب ابتکار- مرداد ۹۷- در گزارشی تأمل برانگیز با عنوان «سربازان دلواپس سیاست» نوشته بود: «از زمانی که قاسم سلیمانی به عنوان قهرمان مبارزه با داعش در نامه‌ای به رهبری انقلاب اعلام کرد کار داعش تمام شد تا مخاطب قرار دادن رئیس ایالات متحده آمریکا کمی بیشتر از یک سال گذشت...سلیمانی با چنین ادبیاتی، سطح یک مجادله دیپلماتیک را به طور کلی دگرگون کرد و ابعاد تازه‌ای برای آن ساخت. وجوهی که به طور مسلم روندها را از شکل فرآیند دیپلماتیک به نوع دیگری از منازع و موازنه قدرت تبدیل خواهد کرد».

لازم به ذکر است که در پاییز ۹۶ و در برهه‌ای که کمر داعش توسط رزمندگان محور مقاومت به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی شکسته شد، روزنامه‌های اصلاح طلب در اقدامی هماهنگ، این اتفاق بزرگ را کم اهمیت جلوه داده و مدعی شدند که باید پرونده منطقه از سپاه قدس به وزارت خارجه تحویل داده شود.

لازمه مذاکره با آل سعود، تغییرات اساسی در سیاست منطقه‌ای ایران است!

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «لزوم دیپلماسی نرم ایران با کشورهای عرب منطقه» به قلم «علی بیگدلی» نوشت: «محمد بن‌سلمان با یک آرایش فکری مدرنیته‌ای قدرت را به دست گرفت و ولیعهد عربستان شد تا سیاست توسعه اقتصادی و صنعتی عربستان را افزایش دهد. او تفکرات بلندپروازانه‌ای داشت که البته مسأله قتل خاشقچی تا حدود زیادی به این هدف لطمه زد. محمد بن‌سلمان به این نتیجه رسید که آمریکا هم در جنگ یمن نتوانسته به عربستان در کمک شایانی بکند...عربستان و امارات حتی با همکاری مصر و بحرین نتوانستند مسأله یمن را حل کنند... مجموعه اینها باعث این شد که عربستان آرام آرام خودش را از مشکلات منطقه‌ای رها کند».

آرمان در ادامه نوشت: «به سیاستگذاران‌مان توصیه می‌کنیم با نرمش به دنبال علائم و نشانه‌هایی که از طرف عرب‌ها (عربستان و امارات) می‌رسد باشند. ایران نیز باید تغییراتی در سیاست منطقه‌ای خود اعمال کند. در حقیقت ضرورت برقراری ارتباط بین ایران و عربستان سعودی و شیخ نشین‌های خلیج فارس این است که حتی تهران در ایجاد یک تغییرات اساسی در سیاست منطقه‌ای پیشقدم شود».

این روزنامه اصلاح طلب، بن سلمان را فردی با «آرایش فکری مدرنیته»! معرفی کرده است. این در حالی است که کارشناسان مسائل بین الملل معتقدند که بن‌سلمان، عربستان را وارد باتلاقی عمیق از بحران‌های گوناگون کرده است.

آل سعود در سال‌های اخیر دست به جنایات متعددی زده است. از فاجعه منا که منجر به شهادت حدود ۵۰۰ ایرانی شد تا کشتار زنان و کودکان بی گناه در یمن و بحرین و حمایت از گروهک‌های تروریستی در عراق و سوریه و افغانستان و لبنان و نیجریه.

این ادعا که اقدامات منطقه‌ای ایران، عامل اختلاف با آل‌سعود است، در حقیقت پذیرش اتهام آمریکا و انگلیس و فرانسه (حامیان و تجهیزکنندگان تروریسم در منطقه) و آل‌سعود (گماشته و نوچه نظام سلطه و گاو شیرده ترامپ) مبنی بر نقش ایران در بی‌ثبات کردن منطقه است.

بن سلمان تاکنون اقداماتی در جهت سکولار کردن جامعه عربستان انجام داده که این اقدامات ضداسلامی با استقبال طیف اصلاح طلب در ایران همراه بوده است.

** هاشمی طبا: FATF، یک قول و قرار منطقی است!

«مصطفی هاشمی طبا» کاندیدای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ در مصاحبه با روزنامه همدلی گفت: «طبیعی است که ایران نه تنها FATF، بلکه باید همه قول و قرارهای منطقی را قبول کند تا بلکه مشکل یا مانعی پیش روی ما قرار نگیرد. اگر FATF از جانب ایران پذیرفته نشود، در قدم اول مراودات آن تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت که با توجه به محدودیت‌هایی که بعد از خروج آمریکا از برجام به ما تحمیل شده است، مشخص است، زیر بار FATF نرفتن چه دشواری‌هایی را بر مناسبات ما با اقتصاد جهانی تحمیل می‌کند».

هدف اصلی FATF، اجرای فهرست تحریمی وزارت خزانه داری آمریکاست. فهرستی که فرماندهان نظامی ایران، دانشمندان ایرانی، نهادهای دانش بنیان ایرانی، مراکز تحقیقات دفاعی ایران و هر آنچه که برخلاف مشی سلطه گری امریکا است، در آن درج شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • شمشير اصلاحات FR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    8 6
    بنازم ابتكار قديم .
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
      0 3
      باشه
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    23 6
    بعد از استعفای نابخردانه ظریف در ماجرای سفر بشار اسد و ایجاد هجمه علیه سردار، این از بزرگواری حاج قاسم است که بعد از تحریم ظریف از او حمایت میکند .
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    9 13
    سردار سلیمانی چون تکیه کاهش خداست دلواپسی ندارد‌‌.دلواپسی توافکار واعمال شما دلواپسان است‌‌.
    • DE ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
      0 0
      اصلاح طلبانِ خاطرجمع تهوع آور که با این خاطرجمعی شان مملکت را به ته دره سوق دادند!!!!
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    1 5
    اصلاح طلبان محبت سردار سپاه را مصادره سیاسی می کنند.
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    2 6
    شاید بشه گفت معنی این کار استفاده تبلیغاتی-انتخاباتی از محبوبیت بالای سردار سلیمانی در بین مردمه. انتخابات مجلس که داره نزدیک میشه بعضیا یهو رنگ عوض میکنن. مردم باید مراقب باشن فریب بعضیا رو نخورن
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    1 4
    «ضرورت برقراری ارتباط بین ایران و عربستان سعودی و شیخ نشین‌های خلیج فارس این است که حتی تهران در ایجاد یک تغییرات اساسی در سیاست منطقه‌ای پیشقدم شود». تو غلط کردی!... ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس