پامپئو: ایران هیچ‌کدام از خواسته‌های دوازده‌گانه ما را اجرا نکرده است

پامپئو با بیان اینکه ترامپ به دنبال پایان جنگ در افغانستان است، گفت: آمریکا در حال بررسی تحقق یک توافق خوب در افغانستان است که براساس آن ساختار نیروهای خارجی در این کشور تنظیم خواهد شد.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا گفت: آمریکا به دنبال کاهش خشونت در افغانستان همزمان با تلاش برای صلح در این کشور است.

بیشتر بخوانید:

مانور تبلیغاتی ترامپ برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان

وی با بیان اینکه خلیلزاد به دستور ترامپ در یکسال گذشته نه تنها با طالبان بلکه با سیاستمداران، مقامات افغانستان و همچنین بخش های مختلف جامعه این کشور وارد مذاکره شده و همه به دنبال ایجاد محیطی برای کاهش خشونت و ایجاد صلح در این کشور هستند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: بعد از 19 سال جنگ در افغانستان، ترامپ تمایل دارد که یک توافق سیاسی در افغانستان امضا شود که از یک طرف به جنگ افغانستان پایان دهد و همچنین این کشور دیگر مکانی برای تروریسم و حمله به خاک آمریکا تبدیل نشود. 

به نوشته وزارت خارجه آمریکا، پامپئو تصریح کرد: با همکاری وزارت دفاع آمریکا در حال بررسی این موضوع هستیم که قطعنامه سیاسی دقیقی در افغانستان به دست آید که بر اساس آن ساختار نیروهای آمریکایی در این کشور تنظیم خواهد شد.  

این در حالی است که هشتمین دور مذاکرات میان آمریکا و طالبان از روز گذشته در قطر برگزار شده و بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که به احتمال زیاد به توافقی در مورد خاتمه جنگ در افغانستان به امضا برسد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس