طالبان

یک نماینده پارلمان افغانستان گفت که آمریکا از سر ناچاری برای برقراری صلح با طالبان تلاش می‌کند و توافق یکطرفه با طالبان سبب قطع جنگ نخواهد شد.

به گزارش مشرق، دور تازه گفت‌وگوهای طالبان و آمریکا روز گذشته در دوحه قطر در حالی آغاز شد که نشست‌های ادوار گذشته بدون نتیجه ملموس پایان یافت و برخی رسانه‌ها از مانور تبلیغاتی ترامپ مبنی بر تمایل برای خروج همه و یا بخشی از نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان پیش از آغاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر سال 2020 خبر دادند.

مذاکرات طالبان و آمریکا در حالی پشت درهای بسته جریان دارد که دولت افغانستان نقشی در آن ندارد و طالبان تاکید می‌کند پس از توافق با آمریکا با شرایطی احتمالا حاضر به گفت‌وگو با مقامات کابل می‌شود.

ببینید:

فیلم/ آمریکا به دنبال راه فرار از افغانستان

«غلام فاروغ مجروح» عضو پارلمان افغانستان اظهارداشت که آمریکا به دلیل ناچاری حاضر به گفت‌وگو با دولت شده است و این موضوع نگرانی مردم افغانستان را در پی داشته است.

به گزارش «ماندگار» این عضو پارلمان گفت: توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان اگرچه در کوتاه مدت سبب کاهش خشونت و جنگ در کشور خواهد شد اما چنین توافقی در بلند مدت سبب قطع و پایان جنگ نخواهد شد.

«ناهید فرید» از دیگر اعضای پارلمان نیز در این باره گفت: طرف‌های آمریکایی و طالبان درباره نیازها و حفظ دستاوردهای مردم افغانستان مانند تامین حقوق بشری که در قانون اساسی آمده مذاکره نکرده‌اند بنابراین نگرانی اصلی مردم افغانستان پس از توافق‌ صلح آمریکا و طالبان‌ از بین نمی‌رود.

وی سرنوشت اعضای مسلح طالبان پس از توافق صلح و ادغام آنها در جامعه را از مسائل مهم پس از توافق دانست.

از سوی دیگر نیز گزارش‌ها حاکی از برگزاری دور جدید نشست بین‌الافغانی در حدود یک هفته آینده به میزبانی نروژ است. به گفته «سلام رحیمی» وزیر امور صلح افغانستان هیئتی 15 نفره در این نشست حضور خواهد یافت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • PL ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    0 0
    ازوعده های انتخاباتیش بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس