افغانستان1.jpg

۵ مقام آمریکائی در گفتگو با شبکه تلویزیونی «اِن‌بی‌سی» اعلام کردند: ترامپ در صدد است تا خروج نظامیان آمریکا از افغانستان را تا انتخابات ۲۰۲۰ به پایان برساند.

به گزارش مشرق، ۵ مقام کنونی و پیشین  نظامی و دولتی آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود در گفتگو با شبکه «اِن‌بی‌سی» اعلام کردند: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصمیم دارد قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در این کشور، روند خروج نظامیان خود از افغانستان را به پایان برساند؛ اما اجرای چنین تصمیمی تا نوامبر سال آینده میلادی دشوار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

عقب نشینی آمریکا در مقابل طالبان

بر اساس اعلام این مقامات، مشاوران ترامپ هم اکنون در حال بررسی چگونگی برآورده سازی مهلت پیش روی ترامپ برای انتخابات سال آینده در خصوص افغانستان هستند، موضوعی که تنش ها میان مقامات وزارت خارجه و وزارت دفاع دولت این کشور را بیش از پیش تشدید کرده است.

این در حالیست که واشنگتن‌پُست دیروز جمعه به نقل از مقامات دولتی آمریکا اعلام کرد: در پی توافق واشنگتن با طالبان، آمریکا نیروهای نظامی خود را از ۱۴ هزار نفر به ۸ یا ۹ هزار نفر کاهش خواهد داد.

بر اساس اعلام این رسانه، توافق اولیه میان امریکا و طالبان در این راستا به انجام رسیده است.

گفتنی است، طالبان پیشتر نیز بارها تأکید کرده بود که هر گونه توافق مشروط به خروج نیروهای اشغالگر آمریکائی از افغانستان است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس