کد خبر 980737
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
متوسل شدن انگلیس‌ها به حیله عمروعاص

تاریخ دوباره تکرار می‌شود و معاویه‌های زمان، این بار برای جلوگیری از شکست‌های سیاسی خود دست به دامن حیله‌های عمروعاصی شده‌اند تا بتوانند نفت‌کش متخلف توقیف‌شده خود در خلیج فارس را آزاد کنند. راهی که انگلیس این گونه انتخاب کرده است.

به گزارش مشرق، بامداد روز پنج شنبه سیزدهم ربیع الاول ــ یا ماه صفر ــ سال ۳۸ هجری، سپاه امام علی (ع) با نیرنگ بی‌سابقه‌ای رو به رو شد. سپاه شام طبق دستور عمرو عاص قرآن‌ها را بر نوک نیزه‌ها بستند و قرآن بزرگ دمشق را نیز به کمک ۱۰ نفر روی دست بلند کردند. 

بیشتر بخوانید:

شرکت شل، پرچم انگلیس را از نفتکش‌های خود در خلیج فارس پایین کشید

و اما اصل ماجرا:‌

وقتی معاویه از مضمون سخنرانی امام علی (ع) در جنگ صفین آگاه شد، رو به عمرو عاص کرد و با نگرانی و اضطراب گفت: امروز روزی است که علی کارمان را یکسره خواهد کرد، حال می‌گویی چه کنیم؟!

عمروعاص گفت: ای معاویه! نه تو همانند اویی و نه سربازان تو مانند سربازان او! او به اعتقاد و به انگیزه دینی با تو می‌جنگد و تو به انگیزه‌ای دیگر! تو خواهان بقا و زندگی هستی و او خواهان شهادت و فنا! لشکر عراق از پیروزی تو بر خود ترسان و نگران است، در حالی که لشکر شام از پیروزی علی به خود هراسی ندارند.

با این وجود، یک راه در پیش داریم و آن اینکه باید به آن‌ها پیشنهادی دهیم که اگر آن با بپذیرند دچار اختلاف شوند و اگر نپذیرند، بازهم دچار اختلاف و پراکندگی شوند؛ آنان را به کتاب خدا دعوت کن و بگو میان تو و آنان حاکم باشد. در این صورت تو به هدف خود خواهی رسید. این ترفند از مدت ها قبل در ذهن من بود و آن را ابراز نمی‌کردم تا وقت آن برسد و در چنین روزی به کار آید.

و این گونه بود که قرآن‌ها بر سر نیزه‌ها رفت!

متوسل شدن انگلیسی‌ها به حیله عمروعاص

حال در ۲۳ ذی‌القعده سال ۱۴۴۰ امام جمعه نجف در خطبه‌های نمازجمعه اعلام می‌کند که انگلیس به طرف عراقی گفته برای خاطر اباالفضل العباس (ع) که جایگاه بالایی نزد عراقی‌ها دارد، نزد ایران برای آزادی کشتی انگلیسی، وساطت کند.

با وجود اینکه ماهیت اصلی انگلیس بر ما مسلمانان و به خصوص ایرانیان پوشیده نیست و از دوران صفویه تاکنون خباثت‌های انگلیسی‌ها را با پوست و خون خود حس کرده‌ایم، حال با گذشت ۴ دهه از انقلاب اسلامی و اقتدار این نظام در عرصه بین‌المللی و دفاع از تمامیت ارضی این کشور بر همگان آشکار شده است و به تبع آن، سقوط پهپاد آمریکایی متجاوز در آسمان ایران و توقیف نفت‌کش خطاکار انگلیسی در تنگه هرمز توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیمنه و شکوه پوشالی آمریکا و انگلیس فروپاشیده است.

به نظر می‌رسد انگلیسی‌ها برای حفظ آبروی خود در عرصه بین‌الملل بر آن شده‌اند تا از اعتقادات مسلمانان راهی میان‌بر انتخاب کنند. بنابراین از این شگرد استفاده کرده‌اند. بنابراین قسم دادن به ساحت مقدس قمر بنی‌هاشم همانند حیله عمروعاص در بر سر نیزه کردن قرآن است که این دفعه راه به جایی نخواهد برد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    67 0
    مرگ بر انگل ستان
  • فاوو IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    58 0
    امام خمینی(ره): پشتیبان ملی فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد. // الحمدلله ، با بصیرت امت اسلامی ، پس از انقلاب اسلامی ، و تبعیت و حمایت قاطبه مردم از ولایت فقیه ، شیطنت استکبار دیگر اثری بر افکار امت ندارد.
  • ناصرامرایی IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    1 1
    اگر در این دولت افرادی همچون ابوموسی اشعری وجود داشته باشد که بزنم به تخته کم نیست باید منتظر نیمه دوم بازی حیله عمرعاص باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس