کد خبر 978232
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
ایران روسیه ترکیه

سفیر روسیه در تهران گفت: نشست روسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه درباره مسائل سوریه بعد از دور بعدی گفت‌وگوهای معاونین وزرای خارجه در "نورسلطان"، در اواخر ماه آگوست (اوایل شهریور) برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "لوان جاگاریان" سفیر فدراسیون روسیه در تهران اعلام کرد که نشست سه جانبه روسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه (ولادیمیر پوتین، حسن روحانی و رجب طیب اردوغان) درباره مسائل سوریه قرار است در اواخر ماه آگوست (اوایل شهریور ماه) برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ محور اصلی گفتگوها در سوچی

ایران، روسیه و ترکیه جایگزین آمریکا می‌شوند

این دیپلمات روس توضیح داد: «در اوایل ماه آگوست قرار است در نورسلطان، پایتخت جمهوری قزاقستان دور دیگری از رایزنی‌ها در چارچوب گروه آستانه، در سطح معاونین وزرای امور خارجه سه کشور ضامن صلح در سوریه (روسیه، ایران و ترکیه) انجام شود. پس از آن در پایان ماه آگوست نشست سران سه کشور در ترکیه برگزار خواهد شد.»

پیش از این "میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه در جمع خبرنگاران یادآور شده بود که تاریخ دقیق برگزاری نشست سران روسیه-ایران-ترکیه هنوز مشخص نشده است. وی یادآور شده بود، نشست بعدی رایزنی‌ها درباره سوریه در چارچوب مذاکرات آستانه که دوازدهمین دور این گفت‌وگوهاست، در تاریخ اول و دوم ماه آگوست سال جاری (10 و 11 مرداد ماه) در شهر نورسلطان برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بغدادی IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    0 0
    ای رجب نامرد.بدون من میری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس