کد خبر 979682
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
آمار دوازده ساله بیکاری جوانان/رشد سالانه ۰.۴ درصد نرخ بیکاری

در سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶، بیش از ۴۷۳ هزار نفر به جمعیت فعال فارغ التحصیلان اضافه شده است. همچنین حدود ۴۶۲ هزار نفر به جامعه شاغلان و بیش از ۱۱هزار نفر به جامعه بیکاران افزوده شده است.

به گزارش مشرق، نرخ بیکاری جمعیت فارغ التحصیل یا در حال تحصیل دوره های عالی در سال ۹۷برای گروه « مردان و زنان» در کل کشور ۱۸.۳ درصد، برای گروه مردان ۱۳.۱ درصد و برای گروه زنان ۲۸.۷ درصد بوده است.

 از حدود ۱۳.۲ میلیون نفر جمعیت فارغ التحصیل یا در حال تحصیل دوره های عالی حدو ۷.۶ میلیون نفر (۵۷.۷)درصد فعال اقتصادی می باشند که از این تعداد ۶.۲ میلیون نفر(۸۱.۷ ) شاغل و ۱.۴ میلیون نفر (۱۸.۳) درصد بیکار هستند. همچنین ۵.۶ میلیون نفر (۴۲.۳) درصد غیر فعال اقتصادی می باشند.

بیشتر بخوانید:

 در سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶، بیش از ۴۷۳ هزار نفر به جمعیت فعال این گروه اضافه شده است. همچنین حدود ۴۶۲ هزار نفر به جامعه شاغلان و بیش از ۱۱هزار نفر به جامعه بیکاران افزوده شده است.  نرخ بیکاری جمعیت فارغ التحصیل یا در حال تحصیل دوره های عالی در سال ۹۷ نسبت به سال قبل به میزان ۱.۱ درصد کاهش داشته است.

در بین گروه های عمده رشته تحصیلی، بیشترین نرخ بیکاری به ترتیب مربوط به گروه های « معماری و ساختمان» حدود (۲۶.۱ درصد) و هنر(۲۴.۵) درصد،علوم زیستی و رشته های مرتبط (۲۴.۱) درصد، فرآوری و ساخت (۲۳.۵) درصد و فناوری اطلاعات و ارتباطات (۲۲.۸) درصد می باشد. همچنین کمترین نرخ بیکاری مربوط به گروه خدمات امنیتی (۴.۴ درصد) است.

 از کل جمعیت دارای تحصیلات عالی و یا در حال تحصیل دوره های عالی کشور ۵۲.۶ درصد را مردان تشکیل داده اند که از این میزان ۷۲.۷ درصد فعال (۸۶.۹ درصد شاغل و ۱۳.۱ درصد بیکار) و ۲۷.۳ درصد غیر فعال اقتصادی می باشند.

 از کل جمعیت  دارای تحصیلات عالی و یا در حال تحصیل تحصیل عالی کشور ، ۴۷.۴ درصد را زنان تشکیل داده اند که از این میزان ۴۱.۰ درصد فعال (۷۱.۳ درصد شاغل و ۲۸.۷ درصد بیکار) و ۵۹.۰ درصد غیر فعال اقتصادی می باشند .

 بر اساس همین نتایج بالاترین نرخ بیکاری جمعیت فارغ التحصیل یا در حال تحصیل دوره های عالی به ترتیب به استان های کرمانشاه(۲۸.۵ درصد)، کرستان (۲۵.۵ درصد) و کرمان (۲۴.۴ درصد) اختصاص دارد. همچنین کمترین نرخ بیکاری مربوط به استان سمنان (۱۱.۳درصد) می باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حامد IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    4 0
    هیچ برنامه ای برای به کار گیری دکتری ها وجود ندارد. دولت هیچ فکری به حال آنها نمی کند. در کجای دنیا این قدر نیروی انسانی تحصیل کرده با تحصیلات دکتری را به حال خود رها می کنند و برایش برنامه ریزی نمی کنند و ارزشی قائل نمی شوند؟ ما که تمام عمر و جوانی خود رو به هدر دادیم. اما لعنت کند خدا همه ی آنهایی را که مانند زحاک مغز ما را از بین بردند. با مدرک دکتری در یکی از مهم ترین و تأثیر گذارترین و مشکل ترین رشته های دانشگاهی، معاون (ناظم) مدرسه ابتدایی با حقوقی کمتر از بسیاری از کارگران با پایین ترین سطح زندگی در میان همه ی اقشار جامعه . نه مراکز تحقیقاتی داریم، نه صنعت دنبال ماست، نه می توانیم هیئت علمی شویم (از بس جذب کاهش یافته است)، نه دانشگاه (اسمش رو نباید دانشگاه گذاشت) فرهنگیان، و ... والله ما در دانشگاه علم یاد گرفتیم کلاشی یاد نگرفتیم، تولید پفک نمکی هم یاد نمی دادند .
    • IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
      1 0
      خدا خیرتون بده کلاشی یادنگرفتید الهی به بهترین جایگاه معنوی و علمی و ثروت برسید هر چه زودتر واقعا شرمنده ایم در برابر جوانان سالم و صالح این مملکت
  • NL ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    1 0
    تبعیض جنسیتی رو فقط نگاه کنید....متاسفم
  • پروین IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    4 0
    خدا لعنت کنه روحانیو دارو دستشو با این وضع ک واسه ما جوونا ساختن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس