کد خبر 978842
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵
معادل ۱۲ درصد از جمعیت فعال اقتصادی بیکارند/مهندسان همچنان بیکارند

وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی از افزایش 300 هزار نفری فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاهی خبرداد.

به گزارش مشرق، محمد شریعتمداری امروز عصر در اتاق بازرگان ایران و در جمع کارآفرینان گفت: اگرچه نرخ بیکاری جوانان کشور کاهش یافته، ولی،  روند رو به رشد بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی را ظرف سالهای 95 تا 97 شاهدیم و تعداد آنها از 1.4 به 1.7 میلیون نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

انتقاد نمایندگان از افزایش نرخ شاغلان فاقد بیمه

تهدید امنیت شغلی شاغلان با طرح کارورزی دولت

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، باید بین نظام آموزش و پرورش، و وزارت کار و تعاون و بازار کار ، هماهنگی ایجاد شود و آموزشها متناسب نیاز روز جامعه باشد.

وی این را هم گفت: در حال حاضر نیروی جوان در دانشگاهها متناسب نیاز کشور تربیت نمی‌شوند، برخی شرکتهای دانش بنیان که در کشور ایجاد می‌شوند، افراد آنها در دانشگاههای خارجی تربیت شده‌اند، باید تحرک در مدیران و نظام آموزشی ما ایجاد شود، وگرنه این حرکت میرا می‌شود.

شریعتمداری با اشاره به لزوم بهبود فضای کسب و کار کشور گفت: استارتاپها در زمینه فناوری اطلاعات و فناوری ارتباطات به صورت تایم شیرینگ (مشارکت زمانی) کار می‌کنند، یعنی تقسیم کار خدماتی بین شرکای کاری به صورت خودکار اجرا شود، لذا نظام تامین اجتماعی و نظام دستمزد با شرایط فعلی پاسخگوی استارتاپها نیست، لذا باید رقابت عادلانه و بیمه هابا شرایط جدید کسب و کارهای استارتاپی تطابق پیدا کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    0 0
    منم تا اول سال آینده اضافه کنید
  • DE ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    0 1
    افزایش 300 هزار نفری فارغ‌التحصیلان بیکار//از اول بیکار بودند والا نمیرفتند دانشگاه درس بخوانند.وقتی ارزشهای انسانی عوض میشود و شخصیت هر کس را به آقای دکتر و آقای مهندس بدانند بهترین نیروهای کار کن ما تبدیل میشوند به مهندسین و دکترهای پرخوان و کم کار.وکسر شان میشود انجام کارهای ساده
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    0 0
    هدف از دانش رسیدن به راههای کوتاه و موثر انجام کار است . وکمال علم در ورود به کار های مفید است و چون در ایران هدف انحراف افکار دانشجویان از تاراجه برنامه ای در ارتباط با آینده به ذهن مشغول متولیان نمیرسه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس