سارقان بیشتر به کدام محله ها سر می زنند

بر اساس یافته‌های اطلس کیفیت زندگی در شهر تهران ساکنان منطقه‌های ۱۲، ۱۷ و ۲۰ بیشترین میزان سرقت از منزل در محله‌شان را گزارش کرده‌اند.

به گزارش مشرق، آمار سرقت به ویژه سرقت‌های خرد افزایش داشته است. این را مسئولان نیروی انتظامی می‌گویند. درپژوهشی که اخیراً توسط معاونت اجتماعی شهرداری تهران از کیفیت زندگی در محلات تهران منتشر شده، محلاتی که بیشتر در برابر سرقت خودرو و منزل آسیب پذیرهستند، مشخص شده است. برخلاف تصور معمول که خانه‌های مناطق شمالی برای سارقان جذاب‌تر هستند اما نتیجه این پژوهش نشان می‌دهد ساکنان مناطق ۱۲، ۱۷ و ۲۰ بیشتر از سرقت در محله شأن گلایه مند هستند.

بیشتر بخوانید:

شیوع سرقت از منازل

بر اساس یافته‌های اطلس کیفیت زندگی در تهران، یکی از مسائل اجتماعی محلات شهری، سرقت از منازل است. در پیمایش رصد کیفیت زندگی شهری، از افراد خواسته شده است تا اعلام کنند چقدر سرقت از منزل در محله‌شان شایع است.

بر اساس داده‌های پیمایش، ساکنان منطقه‌های ۱۲، ۱۷ و ۲۰ بیشترین میزان سرقت از منزل در محله‌شان را گزارش کرده‌اند و در برابر، مناطق ۳، ۱۶ و ۱ دارای کمترین سرقت از منازل، از دیدگاه شهروندان هستند. در بین محلات شهر تهران، بیشترین میزان سرقت از منازل، از نظر ساکنان، در محله‌های دریا (۲۱)، هلال‌احمر (۱۱)، کاظم‌آباد (۴)، امامت (۱۳) و راه‌آهن (۱۱) وجود دارد. در مقابل در محله‌های اوین (۱)، نیاوران (۱)، شیخ‌هادی (۱۱)، شهرک شهرداری (۲۱) و چیذر (۱) کمترین میزان سرقت از منازل اعلام شده است. در ۳۳۵ محله بررسی شده، شیوع سرقت منازل از دیدگاه شهروندان در ۹۳ محله، بالاتر از حد متوسط است.

شیوع سرقت خودرو یا سرقت از خودرو

سرقت از خودرو یا سرقت خودرو یکی از مسائل اجتماعی محلات شهری است که در پیمایش رصد کیفیت زندگی شهری مورد توجه قرار گرفته و از افراد خواسته شده است تا اعلام کنند چقدر سرقت از خودرو یا سرقت خودرو در محله‌شان شایع است. بر اساس داده‌های پیمایش، ساکنان منطقه‌های ۱۵، ۷ و ۱۲ بیشترین میزان سرقت از خودرو یا سرقت خودرو در محله‌شان را گزارش کرده‌اند و در برابر، مناطق ۶، ۱ و ۷ دارای کمترین سرقت از خودرو یا سرقت خودرو از دیدگاه شهروندان هستند.

در بین محلات شهر تهران، بیشترین میزان این شاخص از نظر ساکنان، در محله‌های شهرک استقلال (۲۱)، هلال‌احمر (۱۱)، دریا (۲)، امامت (۱۳) و راه‌آهن (۱۱) وجود دارد. در مقابل در محله‌های نیاوران (۱)، شهرک شهرداری (۲۱)، غزالی (۲۱)، چیذر (۱) و هفت‌چنار (۱۰) کمترین میزان سرقت از خودرو یا سرقت خودرو اعلام شده است. در ۳۳۵ محله بررسی شده، شیوع سرقت از دیدگاه شهروندان، در ۱۷۸ محله بالاتر از حد متوسط است.

شیوع زورگیری در محله

یکی از مسائل اجتماعی محلات شهری در برخی نقاط شهری، زورگیری است. در پیمایش رصد کیفیت زندگی شهری، از افراد خواسته شده تا اعلام کنند چقدر زورگیری در محله‌شان شایع است. بر اساس داده‌های پیمایش، ساکنان منطقه‌های ۱۱، ۱۷ و ۲۰ بیشترین میزان زورگیری در محله‌شان را گزارش کرده‌اند و در برابر، مناطق ۱، ۳ و ۵ دارای کمترین فراوانی زورگیری از دیدگاه شهروندان هستند. در بین محلات شهر تهران، بیشترین میزان زورگیری از نظر ساکنان، در محله‌های هلال‌احمر (۱۱)، پونک (۲)، راه‌آهن (۱۱)، عباسی (۱۱) و بازار (۱۲) وجود دارد. در مقابل در محله‌های نیاوران (۱)، گلابدره (۱)، شهرک شهرداری (۲۱)، غزالی (۲۱) و شیخ‌هادی (۱۱) کمترین میزان زورگیری اعلام شده است. در ۳۳۵ محله بررسی شده، شیوع زورگیری از دیدگاه شهروندان، در ۴۲ محله بالاتر از حد متوسط است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ناشناس11 IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    6 15
    البته باید در نظر داشت که بعضی ها ( افراد متمول ) سرقت از خودروی خود را به خاطر دوندگی های اداری و بی نتیجه بودن شکایت اصلا گزارش نمی کنند. مناطقی که آمارشان پایین است شاید به همین علت باشد.
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
      6 1
      عزیزم افراد متمول وکیل دارند که برایشان دوندگی کنند. گزارش بسیار جالب و سودمندی بودو خیلی حرفهای عمیقی داشت. پلیس و قوه قضای دریای بیکرانی از عرصه پژوهش های جامعه شناختی و روانشناختی هستند که متاسفانه در این بلبلشو بازار عملا کاری نمی شود و بیشتر پژوهش ها هم برای دریافت پژوهانه و امتیاز است.
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    6 0
    پاستور ؛ بهارستان ؛ ولنجك و نياوران
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    0 2
    سلام لطفا گزارشی مشابه از سرقت در کلان شهر مشهد نیز تهیه فرمایید.
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    6 0
    باید گفت افزایش فقر=افزایش فساد
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    8 0
    در منطقه یک که بیشتر عزیزان ساکن هستند بیشترین امنیت برقراره.
  • م IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    4 0
    قبلا اینقدر دزدی اینقدر زیاد نبود اگه چیزیو گم میکردی احتمال پیدا کردنش خیلی بیشتر از الان بود مردم بیشتر حلال و حرام میفهمیدن
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      0 0
      وقتی گرسنه باشی و غذایی برای خوردن نباشه حلال و حروم که چه عرض کنم؛ ننه باباتم میکشی که سیر شی
  • ناشناس IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    3 0
    البته این آمار دقیق نیست چرا چون سه‌بار ماشین مارو در منطقه 3خالی کردن ولی هیچکدوم به بالا گزارش نمیدادن. چون آمار بیشتر واسشون خوب نیست وبیشتر دزدی‌ها رو گزارش نمیکنن.
    • ناشناس IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
      0 0
      چون گرسنگی و بیکاری به شدت افزایش پیدا کرده در نتیجه جامعه دچار بحران میشه . بیشتر به شاخص های اقتصادی مخصوصا در حوزه اقتصاد کلان بیشتر مربوط میشه
  • مظلومی IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    1 0
    آمار اعلام شده از طرف ساکنین می باشد. امکان دارد بسیاری از ساکنین مناطق از مواردی که در منطقه رخ می دهد اطلاع نداشته باشد. برای تنظیم آمار باید از مراجع رسمی، مانند نیروی انتظامی یا مرکز آمار (درصورتی که آمار این مراکز به روز باشد) باید استفاده کرد.
  • ناشناس IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    1 0
    چون گرسنگی و بیکاری به شدت افزایش پیدا کرده در نتیجه جامعه دچار بحران میشه . بیشتر به شاخص های اقتصادی مخصوصا در حوزه اقتصاد کلان بیشتر مربوط میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس