سایپا و ایران‌خودرو تا سال آینده خصوصی می‌شوند

وزیر صنعت گفت: ما جدی هستیم که طی امسال و سال آینده دو شرکت بزرگ خودروسازی را خصوصی کنیم.

به گزارش مشرق، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به واگذاری سهام دوخودروساز بزرگ کشور، اظهار کرد: ما برای ساماندهی صنعت خودروسازی یک بسته و برنامه پیشنهادی ارائه کردیم که بخشی از آن واگذاری این شرکت‌ها است.

بیشتر بخوانید:

ورود 125 هزار خودرو با رانت یک خانواده به کشور

وی افزود: شرکت های خودروسازی یکسری اموال و املاک غیرتولیدی در تهران و شهرهای دیگر دارند که اصلا وجود این اموال با وظایفشان همخوانی ندارد بنابراین اعلام کردیم که این املاک باید واگذار شود.

وزیر صنعت تاکید کرد: قرار است امسال هر دو خودروساز بزرگ هزار میلیارد تومان از این محل واگذار کنند تا این نقدینگی وارد تولیدشان شود.

رحمانی گفت: دومین مرحله، واگذاری شرکت‌های وابسته و سومین مرحله، واگذاری خودشان است. سازمان خصوصی سازی هم واگذاری سهام دولت در شرکت ‌های اصلی خودرسازی را مدنظر دارد.

وی تاکید کرد: من نگفتم امسال سهام این دو شرکت بزرگ خودروسازی واگذار می شود، بلکه گفتم ۹۸ و ۹۹؛ عملیاتی شدن این فرآیند به اذعان همه کارشناسان  زمان‌بر است اما ما جدی هستیم که طی امسال و سال آینده دو شرکت خودروسازی را خصوصی کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    10 1
    دولت روحانی هر چه شرکت پر درآمد بود و به عقبه های ماای اصلاحات و...واگذار کرده باید این دو راهم در طی دوسال بدهد برود دیگر چیزی باقی نمانده
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    2 0
    ۱۸ میلیارد ارز ۴۲۰۰ باید در کشور سرمایه گذاری شود !
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    12 2
    فقط مونده بود این دو شرکت چوب حراج بخورند این لیبرال های اصلاح طلب هر برنامه ی اقتصادی را که می خواهند اجرا کنند بدون شک پشتش نیات پلیدی دارند و عده ای از اعوان و انصارشان آماده ی چپاول ثروت های این دو خودرو ساز هستند
  • ناشناس IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    4 0
    هر دو کارخونه رو جمع کنید و بجاش خیار بکارید، ارزش افزوده خیار بیشتر از پراید و سمنده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس